Berichten: 231
Topics: 30
Lid sinds: Dec 2005
Wendy, ik heb aleen paar keer een v6 blok ingebouwd in mijn 264, zowel de carburateur versie, de k jet, als de b280 met efi. dus als je wat wilt weten bel of pm maar
Een goede garage met het volvo hart op de goede plek is toms classics, voorheen sito classics. Eigenaar tom bunt rijdt zelf ook 264 en heeft veel ervaring met v6's
Als je wilt zien hoe bepaalde dingen zitten kun je zo een keer langskomen bij mij in groenlo, is voor jou ook niet zo ver.
In het verleden behaalde snelheden bieden geen voldoening voor de toekomst
Berichten: 15
Topics: 1
Lid sinds: Jul 2009
Okay bedankt!!
Het is moeilijk, maar de V6 begint ook al problemen te vertonen aan het cardan denk ik....
Hoor soms een tik bij het wegrijden....
Ik denk dus dat het tijd is om afscheid te nemen van "de Hulk" (zo is de auto liefkozend genoemd door de buren)
Moet denk ik gewoon even doorsparen voor een knappe V6 of 244 2.3GL...
Allemaal bedankt voor de adviezen in ieder geval!!
Groetjes,
Wen
Berichten: 15
Topics: 1
Lid sinds: Jul 2009
Nu blijft de koelvloeistof dus alweer een 2 wkn op peil......
Iemand intresse??
http://link.marktplaats.nl/266719586
iemand van hier mag hem voor â⬠1.100,-- ophalen
(wie het eerst komt....)
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Je berichtje is onderweg naar mn broertje (zelf op vakantie vanaf morgen)
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Zie dat albèr in de tussentijd toegeslagen heeft.
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
VolvoWen schreef:Weet 1 van jullie op wat voor bedrag ik moet rekenen als er een ruilblok ingezet moet worden?? En hoe schadelijk is het voor de motor als ik hier mee door blijf rijden??

Een B27 ruilblok is goedkoop aan te komen als je even zoekt.Alleen zijn de meeste blokken injectieblokken en ombouwen naar injectie schijnt best een tijdrovende klus te zijn als je er nu een carburateurversie in hebt liggen.
Garage West is wel een deskundig adres heb ik van andere berichten begrepen maar niet echt goedkoop.
Voor een blok overbouwen zou ik bij een paar buurtgarages informeren;dan ben je waarschijnlijk goedkoper uit.
Rijden op 5 cilinders kan wel voor een tijdje mits je de motor niet op toeren jaagt. Rustig rijden en op tijd schakelen dus.
Ik weet niet of de motor koelvloeistof verliest? Anders het koelvatje goed in de gaten houden en op tijd bijvullen!
Berichten: 1.517
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2006
De auto is inmiddels verkocht aan Albert, dacht ik.
Berichten: 1.124
Topics: 25
Lid sinds: Feb 2007
De 264 is inmiddels verhuist naar Woudenberg ;D
Afgelopen week heb ik er probleemloos 600 km mee gereden
De motor start en loopt netjes op 6 cilinders en verliest geen koelvloeistof terwijl het toch wel tegen de 30 graden buiten was.
Via Vadis heb ik uitgevonden dat de motor,een B27A origineel in deze auto is geleverd.
Beetje vreemd als je bedenkt dat toendestijds hier alleen de DL versies met de B27A,dus carburatie werd geleverd en de GL/GLE's altijd met een B27E(injectie) was uitgevoerd.
Ik zal jullie op de hoogte houden over het wel en wee van deze Volvo,daarvoor zal ik wel een nieuw topic openen
Berichten: 113
Topics: 0
Lid sinds: Aug 2005
Dat het een carburateur is zal dan wel te maken hebben met het land waar deze auto van afkomstig is? gezien het kenteken is het van origine geen Nederlander.
Bij mij hier in het dorp rijdt een V264 precies hetzelfde als die van mij, alleen omdat die auto uit (ik dacht) Belgie komt zitten er toch verschillen in.
Berichten: 1.124
Topics: 25
Lid sinds: Feb 2007
Het is van origine een Zweedse auto,ik heb ook een foto erbij gekregen waar de 264 nog met zweedse kentekenplaten op staat.
Er zit een uitgebreide geschiedenis bij deze 264 die terug gaat tot het moment van invoer in NL,dat is 2002.
Opvallend hoeveel er in de afgelopen jaren al aan de auto versleuteld en besteed is,alleen is het zo jammer dat op de foto's van 2002 de Volvo er nog als nieuw uitziet en er nu overal roestplekjes zitten :'(