Berichten: 726
Topics: 9
Lid sinds: Jul 2009
Toch prachtig om je te werk zien gaan met een bezem en 2 kussens om de lak niet te beschadigen
Direct een open lucht filter op de turbo neem ik aan of...?
1986 Volvo 360 - Koni, PU, B230F...en roest
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412
1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412
1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412
Berichten: 141
Topics: 8
Lid sinds: May 2009
Christus!
Heel erg mooi, complimenten.
Berichten: 1.304
Topics: 54
Lid sinds: Apr 2007
Je verzamelt ook makelaarsborden? ;D
Groeten van Frans
Berichten: 81
Topics: 2
Lid sinds: Jul 2009
12 August 2009, 11:46
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17 November 2011, 13:52 door SanderGLT.)
Berichten: 81
Topics: 2
Lid sinds: Jul 2009
12 August 2009, 13:12
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17 November 2011, 13:52 door SanderGLT.)
Berichten: 726
Topics: 9
Lid sinds: Jul 2009
Doe je hem zelf ook aflassen of laat je dat doen?
Wel een mooi werkje wat je hebt afgeleverd
1986 Volvo 360 - Koni, PU, B230F...en roest
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412
1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412
1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412
Berichten: 625
Topics: 25
Lid sinds: Aug 2006
geweldig project!
succes verder ermee 8)
Volvo 240 1993 b200f 275.000km
Lomp maar lekker.
Berichten: 81
Topics: 2
Lid sinds: Jul 2009
12 August 2009, 20:45
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17 November 2011, 13:52 door SanderGLT.)
Berichten: 726
Topics: 9
Lid sinds: Jul 2009
Poedercoaten of inpakken?
Lassen zien er idd niet zo prachtig uit op de foto's, meer broaien dan lassen ;D
1986 Volvo 360 - Koni, PU, B230F...en roest
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412
1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412
1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412
Berichten: 221
Topics: 28
Lid sinds: Aug 2006
Uitlaat isolatie: goede uitlaatgas flow = meer pk's
De basis tips om het meeste uit je uitlaat te halen zijn de revue al gepasseerd. Van voor naar achter waren dat de downpipe, de middendemper en de einddemper. Finishing touch vormt uitlaat isolatie, ook wel heat wrap folie genoemd. Dit zorgt voor betere luchtstoom in de uitlaat en een koelere motorruimte. Beiden dragen bij aan meer vermogen!
Uitlaat stralingswarmte
Stralingswarmte van de uitlaat kan een van de grootste veroorzakers zijn van schade onder de motorkap.
Het zal de betrouwbaarheid van (elektronische) onderdelen niet bevorderen en ook nadelig zijn voor je vermogen. Koel houden is het motto. Hoe koeler, des te beter de motor zal presteren.
Pak de uitlaat goed in: er zijn genoeg voordelen!
Isolatieband vs. coating
Er zijn een tweetal methoden om het motorcompartiment koel(er) te houden. Door een speciale coating aan te brengen. Of je kunt uitlaat isolatie band om je spruitstukken, uitlaten of turbo's heen wikkelen. We leggen beiden uit.
Warme uitlaat = goed!
Hoe heter de uitlaatgassen in het begin tracject van de uitlaat-lijn zijn, des te sneller deze de uitlaat kunnen verlaten. Als je de downpipe voorziet van uitlaat isolatie tape zullen de hete uitlaatgassen sneller afgevoerd worden. Oftewel een betere flow, gevolg daarvan is meer vermogen.
Uitlaat isolatie vermindert temperatuur in motorruimte met 30%. Zal je vermogen ook ten goede komen.
245 USA 1982 + <br />Eend uit 1982
|