22 August 2009, 19:51
PB240 schreef:Heb je nog een setje over toevallig??
Wie weet als jij een goed bod doet
|
Stevves en de (zoektocht naar een mooie) 240
|
|
22 August 2009, 19:51
PB240 schreef:Heb je nog een setje over toevallig?? Wie weet als jij een goed bod doet
23 August 2009, 08:56
Thanx voor de info en gelukwensen :-\!
De siriussen zijn btw 14 inch.... Geen ori volvoôs dan....... A.s. vrijdag wordt de auto naar môn klusplek verplaatst, Ik kan dan aan de slag.....
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
16 February 2010, 22:48
September 2009
Zo, even een updateâ¦. Niet alle projecten beginnen met âeen goed beginâ⦠Inmiddels is er heel wat gebeurd! Helaas niet mÃt de 240, maar wel door de 240 (eigenlijk door mijzelf). Toen ik de 240 naar de nieuwe sleutelplek wilde brengen had ik daarvoor mijn Passat 2.0 op lpg uit 2001 in gedachten. In gedachten is waar ie nu ook nog is⦠De Passat bleek te licht om de 240 te trekken, en naar alle waarschijnlijkheid hadden we de 240 te ver naar achteren laten staan op de trailer waardoor we te weinig kogeldruk hebben gehad. De Passat is bij het invoegen op de snelweg gaan scharen en met een 180 graden draai in de vangrail beland. Mijn pa speelde chauffeur (ja , die had t goeie rijbewijs) Gelukkig geen andere autoâs geraakt, en wijzelf waren ongedeerd. Wat een geluk gehad zeg! Tjonge jonge wat is dat slingeren een verschrikkelijke ervaring! De Passat met 2 ton op de klok en een ontzette achteras en een berg blikschade helaas wel. Die is inmiddels in Polen want hij was total loss⦠De Volvo heeft nagenoeg geen schade. Hij heeft een deuk in de dorpel voor de achterwielkast links, waarschijnlijk doordat hij op zijn buik is gegleden, hij stond op de achterwielen op de weg en had de lier uit de trailer getrokken. De Volvo heeft verder de vangrail niet van dichtbij gezien. Dus die deuk er ook al ingezeten kunnen hebben⦠Ook onder de Volvo lijkt geen schade zichtbaar te zijn. De Volvo is door de berger uiteindelijk naar de sleutelplek gebracht ⦠Op dat moment had ik niet veel zin meer om er iets aan te gaan doen eigenlijkâ¦. Inmiddels een maandje en een vakantie verder heb ik ook weer wat meer zin in! Voor de daily-auto heb ik toch weer teruggegrepen op de prettige rij-ervaring van de vw passat. Heb nog een V50 2.0d overwogen en getest.. maar zoân PTA-diesel is geen echte Volvo, en ik ben nou eenmaal geen Peugeot-liefhebber.. De D5 was simpelweg te duur⦠en kan me juist weer goed vinden in de afwerking en kwaliteit van een vw⦠Nu een Passat Variant Sportline uit 2004 op gasolie met een klein 136k op de klok. 131 pk, 310 Nm en 6 versnellingen⦠Die kan weer even mee! Ik ben met de Volvo begonnen om de mos er eens af te wassen om een goed beeld te krijgen van de carrosserie. Die viel wel mee (aan de buitenkant dan)! Jammer dat er wat blanke lak aan het bladderen was op het rechterscherm voor, maar verder op een paar slecht herstelde plekken op het dak en een verschrikkelijk slechte achterklep na, was er aan de buitenzijde weinig slechts te ontdekken! Vuil: [img width=800 height=600]http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/Mijn%20witte%20baksteen/IMAG0269.jpg[/img] Hogedruk- schoner: [img width=800 height=600]http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/Mijn%20witte%20baksteen/IMAG0289.jpg[/img] Aan de binnenzijde was het wat andere koek⦠krokantere koek om precies te zijn! De hoekjes achter bij de wielkasten, daar kunnen we doorheen kijken⦠[img width=800 height=600]http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/Mijn%20witte%20baksteen/IMAG0285.jpg[/img] [img width=450 height=600]http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/Mijn%20witte%20baksteen/IMAG0282.jpg[/img] Nou, al dat licht schimmelende blauwe stof eruit! Eerst ff drogen, en dat snel behandelen met de diepstomer van mân maat! [img width=800 height=600]http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/Mijn%20witte%20baksteen/IMAG0278.jpg[/img] [img width=800 height=600]http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/Mijn%20witte%20baksteen/IMAG0284.jpg[/img] [img width=800 height=600]http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/Mijn%20witte%20baksteen/IMAG0313.jpg[/img] En ja, dit kwam er echt van de bekleding af⦠IMG]http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/Mijn%20witte%20baksteen/IMAG0326.jpg[/IMG] De bekleding kan nu op zolder van de droge en verwarmde schuur op betere tijden wachten. Verder leek de binnenzijde er rustig aan toe te zijn, tot ik het interieur eruit had! Onder de bestuurderstoel kwam iets tevoorschijn: [img width=800 height=600]http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/Mijn%20witte%20baksteen/IMAG0287.jpg[/img] Wat er bij de volledige verwijdering van het tapijt uitzag als: [img width=800 height=600]http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/Mijn%20witte%20baksteen/IMAG0288.jpg[/img] Dit gaat aandacht vragen! De gelaste plaat waar het stoelframe opzit ⦠zit niet heel vast meer, zeg maar. Toch kreeg ik met flink beuken de schroevendraaier nog niet door de bodem heen⦠Nou goed.. dat was dat eerste middagje! Nu maar weer eens het âto doâ lijstje updaten en komende week weer verder aan de slag! Dan lijkt het me goed om eens te kijken wat er aangeklooid is met de remmen, aangezien er twee âlosâ achterin de auto lagenâ¦.En hoever de roest in de dorpels en bodem zitten, niet geheel onbelangrijk! We gaan gestaag door! (Voorgaand verhaal was met een crash van de site verloren gegaan, dus die heb ik even moeten reproduceren.) Februari 2010. inmiddels een paar maandjes verder en te weinig gedaan⦠Niet helemaal stilgezeten zoals hieronder wel zal uitwijzen. Het is koud, erg koud maar dat mag de pret niet drukken. De Volvo is inmiddels gewend aan zijn nieuwe ,helaas wat vochtige, plekkie bij schoonmoeder achter de schuur. Ik ben verder gegaan met de ontmanteling van de âslechte plekkenâ. En zoals iedereen altijd aangeeft zijn die er meer dan je je vooraf bedenkt. Ik heb nog een aantal maanden de zojuist gewonnen partytent van mân schoonzusje gebruikt om wat prettiger te kunnen werken, maar dan was maar zeer tijdelijk. Die dingen zijn echt geen bal waard. [img width=800 height=600]http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/Mijn%20witte%20baksteen/IMAG0315.jpg[/img] [img width=800 height=600]http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/Mijn%20witte%20baksteen/IMAG0316.jpg[/img] Ik heb er helaas geen foto van gemaakt, maar tegen sneeuw kunnen die partytenten nietâ¦. Dat verhaal over de plek onder de bestuurderstoel en die schroevendraaier, die ik er niet doorheen kreeg, bleek later niet helemaal de waarheid. Inmiddels ziet de bodem er ongeveer uit zoals dat in het verhaal over de 244t van Huib en Arjen het geval was! (fotoâs volgen) Overigens is de achterkant onder de klep ook niet helemaal meer zoals hij in 1986 van de band rolde. [img width=800 height=600]http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/Mijn%20witte%20baksteen/IMAG0342.jpg[/img] Na wat âstekenâ om krokante delen bloot te leggen is er het ÃÃn en ander naar boven gekomen. [img width=800 height=600]http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/Mijn%20witte%20baksteen/IMAG0323.jpg[/img] [img width=800 height=600]http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/Mijn%20witte%20baksteen/IMAG0324.jpg[/img] Hoe ik de roest onder de paravaan aan moet gaan pakken, daar ben ik nog niet helemaal uit. Gewoon het rotte deel eruit slijpen en nieuw inlassen zal wel de beste optie zijn. Ik twijfel nog even aan een epoxy-oplossing. [img width=800 height=600]http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/Mijn%20witte%20baksteen/IMAG0325.jpg[/img] Tja⦠aardig leeg hier al⦠[img width=800 height=600]http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/Mijn%20witte%20baksteen/IMAG0346.jpg[/img] Matig hoekje.. [img width=450 height=600]http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/Mijn%20witte%20baksteen/IMAG0350.jpg[/img] Het hoekje nog iets matiger. [img width=800 height=600]http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/Mijn%20witte%20baksteen/IMAG0347.jpg[/img] [img width=800 height=600]http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/Mijn%20witte%20baksteen/IMAG0348.jpg[/img] Deze balk heeft ook wat aandacht nodig. [img width=800 height=600]http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/Mijn%20witte%20baksteen/IMAG0352.jpg[/img] Nieuwe ventilatieopening. Inmiddels is ie nog iets groter! [img width=800 height=600]http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/Mijn%20witte%20baksteen/IMAG0353.jpg[/img] Begin januari heb ik besloten om de oude B200K te vervangen voor een iets vlottere B230F. Deze witte baksteen staat al zeker vier jaar stil, maar ik verwacht dat ie nog iets langer al geen wegdek gezien heeft. De ombouw schijnt niet onoverkomelijk te zijn, dus what the heck! Een behulpzame crosser uit het oosten had nog een lopend exemplaar in de aanbieding, dus op een vroege zaterdagochtend het zuiden van het land verruild voor het oosten. Zo op het âoorâ liep ie nog erg mooi, en starte meteen. Eerst ff snel de compressie testen! [img width=450 height=600]http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/Mijn%20witte%20baksteen/IMG_0372.jpg[/img] [img width=450 height=600]http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/Mijn%20witte%20baksteen/IMG_0373.jpg[/img] [img width=450 height=600]http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/Mijn%20witte%20baksteen/IMG_0374.jpg[/img] [img width=450 height=600]http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/Mijn%20witte%20baksteen/IMG_0375.jpg[/img] Zo. Volgens mij reden genoeg om het blok niet open te maken. Dus! Eruit met dat ding! [img width=800 height=600]http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/Mijn%20witte%20baksteen/IMG_0376.jpg[/img] [img width=800 height=600]http://i782.photobucket.com/albums/yy105/stevves/Mijn%20witte%20baksteen/IMG_0379.jpg[/img] Hebben we meteen (bijna helemaal) het probleem van de ontbrekende stuurbekrachtiging opgelost, want de pomp met alles erop kon ik erop laten zitten. De overige onderdelen verzmaelen we âgaande de wegâ wel. Het zou niet verkeerd zijn om er toch een comfortabele, in de stad eenvoudig te gebruiken âboodschappenautoâ van de maken (voorlopig dan, of het RWD-Volvovirus moet verder om zich heenslaan, waardoor lpg en afstanden van 40k per jaar tot de overwegingen gaan behoren). Inmiddels heb ik aardig de slijptol in de auto gezet, en een aantal slechte plekken weggeslepen. Binnenkort (10 maart) gaan we op lascursus, en dan kan het bakken en braden beginnen. Ik hoop daaraan wat minder werk te hebben dat Huid en Arjen met de Belg, maar we zullen zien, ik ben op het ergste voorbereid. Vooralsnog lijkt de bijrijderszijde zich redelijk onder roestduivel gehouden te hebben. De volgende update zal snel volgenâ¦.
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
17 February 2010, 00:22
Wat een verhaal! Gelukkig alleen materiele schade. En de moed niet verloren. Respect!
Ik zie dat je het beste voor hebt met de 240. Die auto boft maar. Dat wordt helemaal perfect!
17 February 2010, 00:28
Zei je nou "crosser uit het oosten"? Want dat kan natuurlijk niet met een Heiniken vlag in de schhr
![]() Succes met het broa-jen aan de 245
1986 Volvo 360 - Koni, PU, B230F...en roest
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412 1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412 1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412 |
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|