Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
simons of standaard
#1
Eergisteren is dan eindelijk mijn uitlaat uit elkaar gevallen. Tijd voor een nieuwe maar welke?
Een originele of een Simons? In prijs scheelt het ongeveer 100eu en dat vind ik niet direct doorslaggevend om voor origineel te gaan.
Wat win ik met een Simons boven een originele set?

Ik gebruik de auto trouwens voor woon/werkverkeer en niet voor de show. Het belangrijkste is dus dat het allemaal werkt en degelijk in elkaar steekt.

Groeten,

Ton
Antwoord
#2
voordeel simons dat hij minder snel tot niet doorrot en chromen eindpijp meestal
pasvorm is gewoon net als origineel
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
#3
Dank je Eric,
Daarom zat ik er aan te denken om een Simons te kopen. Ik had al eens ergens gehoord dat de kwaliteit best goed is of beter dan de repro Volvo delen.
Antwoord
#4
Ik heb jaren Simons onder de 144 gehad, de potten zijn niet geweldig qua levensduur, de buizen daar en tegen juist wel. Vermogenswinst heb je altijd. Klinkt ook mooi. Zelf heb ik ipv een 1e demper een "vlamdemper" , soort dubbelwandige buis, en een spaghetti spruitstuk gemonteerd. E.e.a. is nu roestbruin geworden maar wordt gewoon overgehangen op de huidige auto. Het spruitstuk ga ik inpakken in glasvezel om de warmte weg te houden uit het motor compartiment, scheelt tot max 70% hitte!! (En de uitlaatgassen worden sneller afgevoerd) Je kunt ook kiezen voor een RVS systeem, is duurder maar jij gaat eerder dood dan de uitlaat!

En de pasvorm, daar kan menig fabrikant iets van leren. Men heeft me wel eens aangegeven dat de algehele kwaliteit vergelijkbaar is met Sebring, alleen met een mindere materiaalkeuze.
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#5
ja ik ben ook overgegaan naar ferrita maar die is dan ook stukke duurder

Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
#6
Het wordt een Simons dan. Ik ben benieuwd.
Gisteren al nieuwe remklauwen en Brembo schijven binnen gekregen. Dat wordt een feestje als ie klaar is!
Antwoord
#7
Nu we hier toch over simons bezig zijn?
Hoe klinkt het? iemand een youtube filmpje ofzo?
Antwoord
#8
Ik ben ook wel benieuwd hoe zo'n Simons op de 142 klinkt.

Ben me op dit moment ook even aan het oriënteren op een 142 projectje Smile

PS: Kan men als zo'n filmpje er is ook vermelden welk type motor men heeft?
1986 Volvo 360 - Koni, PU, B230F...en roest
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412
1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412
1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412
Antwoord
#9
een Simons klinkt net zo monotoon als een 140/240, maar dan iets meer aanwezig. Dat komt o.a. doordat dit systeem expansiedempers heeft. Ikzelf heb later de voorste buis vanaf het standaard spruitstuk vervangen door een 4-1 spruitstuk van Simons, en ook de 1e demper door een vlamdemper. Dan wordt het geheel iets luider en trekt ie verder door in toeren, dit dan weer nagelang het motorblok in staat is dit te kunnen.

Over het algemeen zul je merken dat de auto beter op pakt vanaf lage toeren bij een B20A. Bij hoger toeren laat ie zich meer horen.

[Afbeelding: 2466218570102125362S425x425Q85.jpg]

[Afbeelding: 2014124120102125362S425x425Q85.jpg]

De potten gaan niet zo heel lang mee helaas, de buizen juist veel langer. Deze zijn ge-aluminiseerd
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#10
Nou ik heb um besteld voor onder de turbo
ben benieuwd wat ie doet Smile
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Overdrive standaard op handbak? sander69 12 13.248 13 February 2015, 00:25
Laatste bericht: Jambon
  Overdrive standaard? sander69 0 2.446 3 January 2015, 14:42
Laatste bericht: sander69
  thuiskomers als "standaard" wielen.. patrick2wd 16 11.470 24 October 2011, 14:46
Laatste bericht: patrick2wd

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)