Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hajo met zijn witte 240.
Marc1970 schreef:Netjes. Nog wat geleerd over de oorzaak? Misschien valse lucht langs die temp. compensator?

Hij suisde zo nu en dan inderdaad aan de achterzijde van de carb. De tc was ook niet optimaal te bevestigen omdat de schroefjes foetsie waren. Bij nadere inspectie bleek de tc intern ook goed vast te zitten. En nu zit de nieuwe perfect met nieuwe pakkingen. De carb was ook goed zwart van binnen en buiten dus denk dat er intern ook wat verstopt heeft gezeten. Kwam ook wat oude en zelfs dubbele pakkingen tegen. Dus al met al denk ik dat het een samenloop van problemen was :-X
Ik had ook nieuwe contactpuntjes, condensator, rotor etc etc klaarliggen voor het geval dat het niks zou uitmaken, maar dat is dus straks preventief onderhoud 8)
En wat betreft de kleppen die zijn binnenkort aan de beurt gezien de huidige km's die ik verslind :Smile Kan ik dat ook wegstrepen.
Volvo 240DL (Bj. 1983), B21A, AW71-L.
B21A shortblock + B200ET cilinderkop+ B230K inlaatspruitst + Weber 32/36 DGEV + LPG
210.500km (67.500km sinds aankoop:15-10-2008)
Ik en mijn Volvo
Antwoord
Je hebt wel lef , Ik doe het je niet na.
Mooi en duidelijk geïllustreerd verhaal ,super.
Antwoord
Applaus! Netjes gedaan. Duidelijke meer effect dan mijn "revisie" (lees: dat had geen effect).
Waar heb je die temp. sensor vandaan? Waar heb jij je revisiesetje gehaald?
Heb je de naald en sproeier ook vervangen?
Antwoord
Dirk242 schreef:Applaus! Netjes gedaan. Duidelijke meer effect dan mijn "revisie" (lees: dat had geen effect).
Waar heb je die temp. sensor vandaan? Waar heb jij je revisiesetje gehaald?
Heb je de naald en sproeier ook vervangen?

Dank u dank u! Het heeft ook even geduurt voordat ik weer van 'eau de essence nr 98' af was Wink
De tc heb ik bij de volvo-dealer vandaan, en het rev.setje bij nordicar: deze om precies te zijn
De naald en sproeier heb ik gelaten zoals het is, ik rijd 95 procent van de tijd op gas namelijk en optisch zag het er nog prima uit. En bij omschakeling geen problemen ondervonden dus dat zit voorlopig nog wel snor Smile
B21A shortblock + B200ET cilinderkop+ B230K inlaatspruitst + Weber 32/36 DGEV + LPG
Ik en mijn Volvo
Antwoord
Mooi topic,dito pics Smile
Antwoord
Filmpje is een beetje onderbelicht Wink

Driewerf chapeau! Je bent de held van de week. [Afbeelding: worshippy.gif][Afbeelding: worshippy.gif][Afbeelding: worshippy.gif]

Mijn vader, is al lang met de VUT, was leraar autotechniek op een LTS/MTS.
Toen ik een jaar of 7 of 8 was (pakweg 1974) kocht hij een witte 144 en het
eerste wat hij deed, samen met mij, was de hele motor er uit, versnellingsbak
en koppeling incluis, en de hele handel uit elkaar. Krukas, zuigers, kleppen, de
hele handel.

Behalve de carburateur. "Als je die uit elkaar haalt en het gaat mis, dan zijn er
maar een paar mensen in de hele wereld, die hem weer in elkaar kunnen krijgen"
zei hij. Ik was daarvan zwaar onder de indruk. Dus lieten we die ongemoeid.
Toen alles weer in elkaar zat was het ook starten en lopen en ook daarvan was
ik zeer onder de indruk.

Maar en dus: erg knap staaltje van kunde en moed! [Afbeelding: duimpie.gif]
Antwoord
???? 1974????
Die 144 was dan net nieuw-> 5 jaar oud.

Verder wel mooi verhaal Big Grin
Antwoord
;D kijk, zo doe je dat! ;D
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
DopdeDouwer schreef:???? 1974????
Die 144 was dan net nieuw-> 5 jaar oud.

Verder wel mooi verhaal Big Grin
Zou ik me dan een heel WK voetbal vergissen? Als het in 1978 was, dan was ik 11 of 12... :Smile
Antwoord
Hallo!

Even afstoffen hier hoor… Big Grin
Ik zal meteen even opbiechten afgelopen periode was het er allemaal een beetje bij ingeschoten vanwege verhuizing e.d. Ik ben naar het noorden van het land getrokken om in Grunn gaan studeren. Ik houd van reizen maar er zijn grenzen, dus ik ben bij me vriendin in Surhuisterveen gaan wonen. Dus mocht je mij daar ergens op de weg tegenkomen don’t hesitate just flash and wave! 8)

In de tussentijd heb ik wel wat onderhoud gepleegd, en zelfs een Velleman-kitje ingebouwd. Overal netjes foto’s van gemaakt hoor maar nog niet de kans gehad om er een leuk verhaal omheen te breien. Dus die houden jullie nog van mij tegoed.

Afgelopen dagen had ik weer wat tijd om het beestje wat te vertroetelen, dus de emmer met spons opgetrommeld.Nadat ik mijn auto weer herkende meteen even de stofzuiger erdoorheen gehaald. Maar toen voelde ik nattigheid letterlijk en figuurlijk zo bleek achteraf. De mat achter de bestuurdersstoel was vochtig. Sad Eerste instantie dacht/hoopte ik dat er een rubber van de deur niet goed zat of een (dak)raam niet goed gesloten was.
Ik had er verder geen aandacht aan geschonken tot vandaag. Het knaagde stiekem toch een beetje en ik ben op onderzoek uitgegaan. Vaak hoor je dan dat je juist dingen tegenkomt die je niet tegen wilt komen......had ik maar geluisterd. :Smile
Het tapijt achter de stoel had ik een stukje omhoog weten te krijgen. Het badeendje ontbrak alleen nog maar zoveel water! :o Meteen maar alle stoelen,tapijt en bank verwijderd.

Compleet waterspoor wat de isolatiemat achterliet.

[Afbeelding: Foto-ZPVMTAHV-D.jpg]

En zie hieronder de " badkuip "

[Afbeelding: Foto-VWTYE3E4-D.jpg]

2cm boven NAP

[Afbeelding: Foto-NCTDAPBL-D.jpg]

En hier lijkt het allemaal vandaan te komen.

[Afbeelding: Foto-T476CUQY-D.jpg]

Onder het voorste tapijt is het ook niet helemaal fris. Het water is kraakhelder dus de kachelkraan is het niet. Nu heb ik dus het vermoeden dat mijn voorruit de boosdoener is.
Zit ik er ver naast?

Wordt vervolgd......

Ik en mijn Volvo
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Mijn witte 240 Bostel 10 11.099 26 July 2018, 08:40
Laatste bericht: Bostel
  De frikandel (de witte 242) nick740 460 324.022 24 August 2017, 17:40
Laatste bericht: Volvo240
  Even Voorstellen Dick en zijn volvo Amazon VolvoDick 293 166.402 28 October 2016, 19:43
Laatste bericht: VolvoDick
  Even voorstellen! Bram met zijn 93'er grijze polar BramvanBlokland 7 6.579 2 August 2016, 20:33
Laatste bericht: A_A
  Drk - Den Witte 2.0 Drk 222 111.767 17 January 2015, 20:50
Laatste bericht: henqui
  Witte 240 DeBruin 3 3.133 17 November 2014, 19:18
Laatste bericht: DeBruin
  Een witte reus als oude bekende. Henkv 10 8.206 19 February 2014, 02:30
Laatste bericht: Henkv
  Rob zijn Volvo's ,Turbo plannen enz....... sludge 15 8.063 5 January 2014, 20:33
Laatste bericht: sludge
  Dirk zijn eerste volvo Dirk86 33 19.203 12 December 2013, 21:15
Laatste bericht: Dirk86
  Flip_21 en zijn 760 Turbo 16V project... flip_21 182 77.215 24 August 2013, 12:24
Laatste bericht: ZwerverRoodbaard

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)