Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
140 getjoent...
Mooie bak hoor Bertvolvo!!
Wat is dat voor een luchtfilter?? Hoort dat zo bij die carbs??
Mijn project: http://volvo142-deluxe.blogspot.com/ <br />Mijn rijdende klassieker: Volvo 164
Antwoord
Lijkt wel een zelf gemaakt ram air systeem Big Grin
(overdruk creeren op het luchtfilter)
Antwoord
Voor Weber/Delorto/Solex zijn (bijna) geen gesloten filterhuizen verkrijgbaar. Meestal met open filters, kelken of airbox. Die laatste kun je dan het makkelijkst zelf maken en op deze wijze paky ie lekker koele lucht uit het frontje. Er zit een K&N sticker links van de radiateur, die zal er wel voor hangen..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Jambom

Ik heb ook die rally meters en ook problemen mee, hier enkele nummer uit de volvo R sport cataloog
sender for oil pressure 552714-8 . Tank level unit met BJ 1967/70 :552712-2 met BJ 1971/72 :552716-3
ik hoop dat je er wat aan hebt.
Ik woon in Arendonk dat is niet ver van Turnhout .
Wat is er met de M 410 gebeurt ?
Bert
Antwoord
Marty Mcfly , Dopededouwer

Het is inderdaat een zelf gemaakte box
Ben met mijn volvo naar de vermogen bank geweest , bleek de laatste cilinder te warme lucht te krijgen
boven de 50 graden, waardoor onder het rijden af en toe de carburator trug spuwde
Dit is de reden dat ik heb nu een K&n filter met een opening var 90 mm die naast de radiator zit heb zitten
overgen 140 pk en 200 nm koppel
Bert
Antwoord
Bert, de 410 heb ik geruild tegen een M46 en ligt nu bij Martens in Deurne. Bedankt voor de diverse nummers. Hoe er nu nog aan te komen is me een raadsel. Mijn brandstofmeter geeft bij volle tank leeg aan, bij lege tank zit ie net boven reserve, dus werk eea tegendraads. ik wil ens proberen een normaal tankelement om te buigen zodat de weerstand ook andersom werkt, eens zien of dat werkt.

Schiet me nog iets te binnen. De dagtellers van deze sets willen nog al ens de geest geven en de mijne is ooit in Breda herstelt, zij het voor korte duur. Daar gaf men aan dat die meter het mechaniek deelt met een Opel Commodore. tav de diverse zenders is het wellicht zinvol om daar eens in te duiken!
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Jambom
Kun je de nummer van het olie druk contact vinden ,bij Biesheuvel zijn ze te vinden ( VDO ).
Je kan ook een e mail naar http://www.motoroldies.se/ sturen
Ik heb mijn rally meters in Zweden gekocht en er was behoorlijk mee geknoeid
bij gevolg werkt enkel mijn toerenteler en temperatuur meter
van het opel verhaal is me niets bekent
Heb je enig idee wat Martens voor de M 410 zou durven vragen ?
Bert

Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)