Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
164 aangeschaft: aan de slag!
laptoprob schreef:
v700r schreef:
Belg schreef:Zoals hierboven al werd vermeld, het mooiste voorfront allertijden.

Voorfront???! ;D
Da's de andere kant van het achterfront. En opzij van het zijfront?! ???
V700R heeft blijkbaar een beetje last van de drankduivel. Kan natuurlijk op deze periode van't jaar. Big Grin Big Grin
Antwoord
Belg schreef:
v700r schreef:
Belg schreef:Zoals hierboven al werd vermeld, het mooiste voorfront allertijden.
Voorfront???! ;D
Begrijp je iets niet??

Contradictie!
Groeten van Frans
Antwoord
Pleonasme bedoel je, het front zit nl. altijd vooraan dus da's dubbelop.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
[Afbeelding: 2625297060102125362S600x600Q85.jpg]
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
en weer on topic! Wink
Heb in de Haynes al even gezocht naar hoe de carbs afgesteld moeten worden, maar daar werd ik nog niet veel wijzer van.
Is het afstellen van 2 carbs een beetje zelf te doen of is het lastig om deze precies synchroon te krijgen zonder speciaal gereedschap?
Mijn project: http://volvo142-deluxe.blogspot.com/ <br />Mijn rijdende klassieker: Volvo 164
Antwoord
Marty, wat dat betreft kunnen we mekaar een hand geven, ik heb de 2 ook weer even op de plank gelegd. Vrijdag hier vlakbij bij een Volvo klassieker garage geweest, doet dit al een jaartje op 35. Die zegt dan weer, eerst de sproeiers gelijk zetten, dan zoveel slagen terug, starten lopen en afstellen. Eigenlijk valt het allemaal wel mee, mits het spul in redelijk goede staat is. Om te beginnen mag nergens valse lucht binnenkomen, dus, de asjes in de lagers. Dan moet de vlotter(s) goed functioneren en de sproeiers niet versleten zijn. De zuigertjes vloeiend bewegen etc.

Ik heb van het V44 register een paar handige filmpjes gekregen, welliswaar van een MGB maar dat maakt voor een SU niet uit. Leer het Haynes verhaal een beetje kennen en kijk voor de uitleg naar het filmpje en dan moet de basis toch gelegd zijn. (dat gezegd hebbende, van mij werkt het ook nog niet...)

http://www.youtube.com/watch?v=ASeMfXfjN...84&index=4
Antwoord
Ik vond het altijd een leuk klusje om te doen .
Lekker op het gehoor een motor goed te laten lopen.
Eerst kijken (lees:luisteren) of de gaskleppen synchroon openen.
Dus luchtfilters eraf en dan met je hoofd precies in het midden van de SU's.De achterste carb bij je linkeroor,de voorste bij je rechteroor.
Dan met een vrije hand de gasbediening een klein beetje openen en dan luisteren welke carb het eerst begint te openen.(Niet te wild !! wees bedacht op backfires. Krijg je een Niki Lauda oor van)
Wanneer ze verschillend openen dan eerst dit goed afstellen.

Dan de truuk met de sproeierbuizen.
Eerst een basisinstelling instellen dat ie redelijk (te rijk)loopt.De buis dus flink uitdraaien.
Dan de buis indraaien.De motor zal steeds beter gaan lopen.(logisch: het mengsel wordt armer).
Totdat de motor weer slechter gaat draaien.Dat is het punt dat ie te arm wordt .Op dat punt een half slagje terug
Hetzelfd doe je met die andere buis.
Wanneer je nu handmatig even flink gasgeeft moet de motor goed oppakken.Gaat ie stotteren of zelfs backfiren ,dan staat ie nog te arm De buis(en )een kantje uitdraaien.
Als het goed is heb je nu een rijdbare auto.

Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
Marc1970 schreef:Pleonasme bedoel je, het front zit nl. altijd vooraan dus da's dubbelop.

Je hebt volkomen gelijk, ik ga niet door voor de volgende ronde!
Groeten van Frans
Antwoord
edwin schreef:Ik vond het altijd een leuk klusje om te doen .
Lekker op het gehoor een motor goed te laten lopen.
Eerst kijken (lees:luisteren) of de gaskleppen synchroon openen.
Dus luchtfilters eraf en dan met je hoofd precies in het midden van de SU's.De achterste carb bij je linkeroor,de voorste bij je rechteroor.
Dan met een vrije hand de gasbediening een klein beetje openen en dan luisteren welke carb het eerst begint te openen.(Niet te wild !! wees bedacht op backfires. Krijg je een Niki Lauda oor van)
Wanneer ze verschillend openen dan eerst dit goed afstellen.

Dan de truuk met de sproeierbuizen.
Eerst een basisinstelling instellen dat ie redelijk (te rijk)loopt.De buis dus flink uitdraaien.
Dan de buis indraaien.De motor zal steeds beter gaan lopen.(logisch: het mengsel wordt armer).
Totdat de motor weer slechter gaat draaien.Dat is het punt dat ie te arm wordt .Op dat punt een half slagje terug
Hetzelfd doe je met die andere buis.
Wanneer je nu handmatig even flink gasgeeft moet de motor goed oppakken.Gaat ie stotteren of zelfs backfiren ,dan staat ie nog te arm De buis(en )een kantje uitdraaien.
Als het goed is heb je nu een rijdbare auto.

maar wat doe je als ie er uberhaupt niet mee start? Daar ben ik op gestrand..
Antwoord
Jambon schreef:maar wat doe je als ie er uberhaupt niet mee start? Daar ben ik op gestrand..

Doet ie ook niks als je het megsel heel rijk zet?
Mijn project: http://volvo142-deluxe.blogspot.com/ <br />Mijn rijdende klassieker: Volvo 164
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Een erbij, een 144 GL met Franse slag. Madman 26 23.526 15 March 2014, 13:35
Laatste bericht: Madman

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)