Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aangenaam: wij en onze 144!
Hallo allemaal!

Sinds vorige week zijn Quibo (die heeft nog niets gepost, maar daar komt vast nog verandering in) en ik de trotse eigenaren van een echte Volvo 144. Wat een feest!

Dit is onze tweede auto, de eerste was een daf 66, dus jullie kunnen vast begrijpen dat de Volvo aanvoelt als een enorme tank. We kunnen ineens optrekken, lachend tanken (LPG Big Grin), spullen van de achterbank halen via de achterdeur, heel veel kwijt in de kofferbak, en we hebben zelfs een toerenteller.

Na de aankoop zijn we direct doorgereden naar Friesland, niet dat we daar wonen, maar daar hebben mijn ouders een vakantiehuisje. Er lag nog sneeuw en het was prachtig! Dan moeten er natuurlijk foto's gemaakt worden.

Dus: genoeg gekletst, tijd om te showen!

[Afbeelding: volvo10-1.jpg]

[img width=399 height=600]http://i233.photobucket.com/albums/ee182/mereitje/Volvo/volvo11.jpg[/img]

[img width=399 height=600]http://i233.photobucket.com/albums/ee182/mereitje/Volvo/volvo9.jpg[/img]

We hebben wel direct een vraag. We kunnen nergens een overzicht van de kleuren vinden mÃÂt foto's, dus we weten nu niet hoe deze kleur heet. Is dit pacific blue? Het is natuurlijk niet belangrijk, maar we vinden het gewoon leuk om te weten.

Tot gauw!
Antwoord
Net als jullie ben ik van de 66 naar de 240 en 144 overgestapt, hele vooruitgang. Deze kleur is zo te zien Medelhavnbla, of midden(landsezee)blauw, het kleurnummer staat onder de motorkap. Pacific blue/kungsbla is veel donkerder, zoals mijn 144 Automatic : http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...pic=4888.0

Voor codes: http://www.volvoclub.org.uk/paint_colour_codes.shtml
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Wauw Marc, pacific blue is inderdaad een hele mooie kleur!! We gaan snel eens kijken onder de motorkap. En bij Carrelation.nl kan ik dus mijn kleur even aanpassen!
Antwoord
Guppi schreef:We kunnen ineens optrekken,

Kon dat met de Daf niet?
Groeten van Frans
Antwoord
Met de daf kon het wel, vooral het wegrijden ging lekker, maar dat stuk tussen de 30 en 60 was toch een stuk minder dan als je met de Volvo optrekt! Dat ligt misschien ook aan het feit dat we nu kunnen schakelen wanneer we dat zelf willen. De kickdown van de daf was er wel, maar toch niet zo heftig als wanneer je zelf schakelt.
Antwoord
Ik schrok al want meestal is een daf sneller weg en zeker een 66. ;D
Groeten van Frans
Antwoord
Maar vanaf een stoplicht de oprit van de snelweg op, blijf je dan met een daf toch snel achter hoor! ;D
Antwoord
Wat een mooie kar, zeg, gefeliciteerd!
Mijn eigen 142 voelde heel prettig in de sneeuw..... hij is er a.h.w. voor gemaakt..
Nooit problemen met vastgevroren sloten gehad, terwijl anderen op de parkeerplaats
zaten te klooien om de deur open te krijgen.
Die sfeer in zo'n wagen, ja, dat is heel apart..
veel plezier ermee.
Antwoord
Super mooie bak! gefeliciteerd met de aankoop.
Moet er nog veel aan de auto gebeuren?
Mijn project: http://volvo142-deluxe.blogspot.com/ <br />Mijn rijdende klassieker: Volvo 164
Antwoord
We zijn alles een beetje aan het inventariseren.

-Er lekt olie, dus we gaan de motor even schoonspuiten en kijken waar het vandaan komt.
-In de derde versnelling resoneert er iets, maar de wielen moeten denk ik sowieso uitgelijnd worden en dan kijken we daarna verder.
-De verwarming achterin (hoedenplank) doet het niet.
-De aansteker doet het niet.
-De ruitenwissermotor piept heel erg.
-Het lekt in de kofferbak en bij de voorruiten bovenin
-Bij waarschuwingslicht doen de linker knipperlichten het soms niet
-De gordels zijn eruit maar de willen we er graag weer in hebben
-Het gaspedaal gaat na 80 km/u zo zwaar dat ik er pijn van in mijn been krijg
-De kleine ruitjes in de voordeuren zijn dichtgemaakt (of is dit normaal?) en we vinden het leuk als die weer open kunnen
-De motor wordt niet echt heet en de verwarming doet het wel, maar zonder jas is het nog te koud
-Als ik stil sta na een stuk rijden gaat het olielampje branden, zodra ik gas geef gaat hij weer uit
-De uitlaat lekt ergens en het allerlaatste stukje is afgebroken
-Een paar hele kleine mini-roestplekjes die we beter nu aan kunnen pakken dan wachten tot het zich uitbreidt

Kortom, sommige dingen moeten we snel aanpakken, anderen hebben geen haast, maar het is allemaal zelf te doen! En daar hebben we zin in dus dan moÃÂt het lukken!
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Onze oranje 245 uit 1977 Sputnik 4 2.434 17 December 2022, 08:30
Laatste bericht: HSGHOR
  Onze "nieuwe" volvo 240 estate rhoek 4 3.451 17 April 2013, 16:38
Laatste bericht: paulb
  aangenaam, Tijdrovers is de naam tijdrovers 18 13.434 11 September 2012, 12:15
Laatste bericht: Rubicon
  Onze rode 240 polar uit 93 dannyswart 7 7.711 21 August 2012, 11:33
Laatste bericht: BartWillem
  Leven met onze 245 (was: 245 logisch vervolg op onze 2CV) landloper 75 37.284 12 June 2012, 14:02
Laatste bericht: landloper
  Onze nieuwe kinderwagen Hein T 30 16.434 30 July 2011, 10:01
Laatste bericht: rients
  Update: Onze toekomstige "schoolbus" MyFirstVolvo 9 4.785 4 September 2009, 23:03
Laatste bericht: TheSaint77
  Onze eerste Volvo Boxerman 17 8.826 1 August 2009, 21:51
Laatste bericht: Boxerman
  aangenaam M@urice 18 9.971 4 May 2008, 13:27
Laatste bericht: Dirk242
  aangenaam schande 8 5.280 24 February 2008, 04:19
Laatste bericht: TheSaint77

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)