Berichten: 1.846
Topics: 49
Lid sinds: Apr 2005
Laat ik dan maar de eerste zijn in dit lege hoekje........ Krijg je met al die Turbo-freaks hier.... :lol:
Afgelopen week weer 1000km op 1 dag non-stop (nou ok, wel getankt, haha... ) met zo'n mooie 6-cilinder gecruised. Blijft geweldig.
Zijn er hier nog meer 6-cilinder piloten?
Groeten,
Sander
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Berichten: 2.761
Topics: 38
Lid sinds: Mar 2005
8) Wel een 6 cilinder, maar die staat de eerste jaren nog op zolder te wachten tot zijn omhulsel weer hard en strak is 8)
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Berichten: 409
Topics: 26
Lid sinds: Mar 2005
jajaja ik, maar dan een diesel, of telt dat niet ?
:oops:
"Nostalgie is niet meer wat het geweest is"<br /><br />- 240 DL estate Diesel '89 -weg<br />- 240 DL sedan 2.3 '86
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
eigenlijk vaag he..dat ding (de diesel dus) moet eigenlijk ook 265 of 260 heten Filip! :-) net zo'n 'foutje'/uitzondering als de 360 ..klopt ook niet volgens het stramien
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 1.726
Topics: 34
Lid sinds: Mar 2005
TheSaint77 schreef:eigenlijk vaag he..dat ding (de diesel dus) moet eigenlijk ook 265 of 260 heten Filip! :-) net zo'n 'foutje'/uitzondering als de 360 ..klopt ook niet volgens het stramien
Vandaar dat uitgerekend Filip ermee rijdt :lol: :lol:
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
265 D6 (zonder Turbo helaas!)
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 409
Topics: 26
Lid sinds: Mar 2005
Robbert242DL schreef:TheSaint77 schreef:eigenlijk vaag he..dat ding (de diesel dus) moet eigenlijk ook 265 of 260 heten Filip! :-) net zo'n 'foutje'/uitzondering als de 360 ..klopt ook niet volgens het stramien
Vandaar dat uitgerekend Filip ermee rijdt :lol: :lol:
ik ook van jou Robbert!
"Nostalgie is niet meer wat het geweest is"<br /><br />- 240 DL estate Diesel '89 -weg<br />- 240 DL sedan 2.3 '86
Berichten: 771
Topics: 67
Lid sinds: Mar 2005
Zo heb je er nog wel een paar, een 960 in Italie is vaak eigenlijk een 940... En je zoekt vergeefs naar een achtcilinder in zowel de 780 als de 480.
Mag 5 cilinders ook, telt dat???? Ik heb een 5- en een 4 pitter
Voorheen:lid Volvo 850 Club - Volvo 850 2.0 Sedan 1995 / lid Volvo 300 Club - Volvo 343DL CVT 1978 / 360GLS B19A 1983 / Nu: V70 2.4 AT MY 2002 & Buick Special Trunkback Sedan 1937
Berichten: 1.846
Topics: 49
Lid sinds: Apr 2005
Peter Timmer schreef:8) Wel een 6 cilinder, maar die staat de eerste jaren nog op zolder te wachten tot zijn omhulsel weer hard en strak is 8)
Wel erg gaaf een 6-cilinder station. Ik heb zelf een 264, maar heb net een 265 naar Polen gebracht (ja dat project leeft nog steeds, maar op een laag pitje) en dat was genieten.
Hoe staat het met je project, Peter?
En wt mij betreft telt de D6 gewoon mee. Bij het kantoor hier aan de overkant staat er elke dag een mooie zilvergrijze. Mooi dat 'dikke' dieselgeluid!
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
Ja vind ik ook mooi. Maar er moet wel een Turbo Intercooler op anders rijdt het niet vind ik. Ooit met een 740 Diesel gereden een paar dagen. Als ik van de 100 naar de 120 wilde dacht ik dat ik gek werd. Pijn in mn kuit van t planken. Misschien een leuk project voor de toekomst! :-) onder het mom van: "wie heeft de snelste 240 Diesel" Maargoed, dan komen er natuurlijk fanatiekelingen die er een 'nieuwe' D5 in lepelen...! (ook een mooi idee eigenlijk!)
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"