Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
startprobleem(pje)
Sinds het begin van de vorstperiode start mijn 144s soms slecht. Hoe kouder hoe slechter natuurlijk. Als ie vervolgens aanslaat valt ie ook soms na 25 meter uit (alleen als ik de toeren laag houdt). Heel vreemd. Hierna start ie prima en is er niets meer aan de hand. Dit gebeurd alleen op LPG.
Waar kan dit aan liggen? Aan de verdamper misschien? Afstelling?

Bedankt.

Groeten,

Ton
Antwoord
Ton, alles nalopen, begin met alles wat contact maakt en last van vocht kan hebben en vv of inspuiten. Kabels nog goed, bougies, puntjes? Voldoende koelvloeistf ivm verdamper. Hoe oud is dat ding, als ie niet op gas start, dan op benzine wegzetten en starten, gas circuit laten checken. een 140 heeft maar weing wat fout kan gaan.

Carburateur ook in orde? alle slangen heel? Weet niet wat er vervangen is tot nog toe maar anders kan eea behoorlijk oud zijn...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Dank je Jambon.

Alles is vrij nieuw. Ik heb alle slangen gecheckt. De carbs heb ik vorige zomer nog uit elkaar gehaald en geserviced.
Het kan idd aan contactpuntjes etc. liggen. Maar ik heb deze vorige week nog gesteld. Ook de kleppen heb ik toen nog gesteld. Dat maakt geen verschil.
Met de bougiekabels en bougies heb ik net 10.000 km (nog geen jaar) gereden. Lijkt me stug dat die al slecht zijn maar het kan natuurlijk.
Wel zit er een heel klein lekje in de radiateur. Dat kan er misschien voor zorgen dat de koelvloeistof bij de start in de ochtend niet goed door de verdamper vloeit. Ik ben toevallig bezig met een servicebedrijf om dit te laten solderen. Misschien wordt het dan beter.
De LPG installatie is 2 maanden geleden nog nagekeken. Dat zou in principe goed moeten zijn. Maar dat weet je nooit zeker.
Antwoord
Tom,

Wellicht heb ik nog een bruikbare tip voor je:
Als je een stuk op benzine hebt gereden, wordt de verdamper dan wel echt heet? (net zoals de radiateur)
Anders zitten mogelijk de slangen niet goed.

Wat ook nog wel regelmatig voorkomt is dat je verdamper bevriest.
Zelf heb ik toen er nieuwe koelvloeistof met extraveel anti-vries in gegooid. Problem solved!

Groeten, Boele
Groeten, Boele
Antwoord
vooral die laatste idd, je kunt 5L in de bouwmarkt voor weinig kopen, maar de 5L uit de automateriaalhandel is vele malen geconcentreerder..!!
Antwoord
Op naar de bouwmarkt dus!
Antwoord
nou, op naar de andere winkel dus, dat gekleurde water van de bouwmarkt beveiligd tot minder lage temperaturen en de rijwind maakt dat nog erger. Vergeet niet dat koelvloeistof ook een conserverende en smerende werking heeft.
Antwoord
niet goed gelezen sorry. Ik dacht dat je die van de bouwmarkt aanprees.
Eerst mijn radiatuer maar eens dichten.
Antwoord
Twee soorten antivries, de ene heet koelvloeistof en is 50-50 verdunde antivries, overal te koop.

De andere heet dus gewoon antivries, te koop bij de automaterialenzaak, dit is pure ethyleenglycol en kan je met demi-water zelf zo dik of dun maken als je zelf wilt (en is uiteindelijk goedkoper)
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)