24 January 2010, 14:56
ja jammer is dat, vraag me af hoe "lastig" het is om een later model, inclusief verhuizen naar de motorruimte is.....
Ruitenwischersmechaniek
|
24 January 2010, 14:56
ja jammer is dat, vraag me af hoe "lastig" het is om een later model, inclusief verhuizen naar de motorruimte is.....
24 January 2010, 14:58
Nog lastiger. Zeker voor een ding wat maar eens in de 40 jaar problemen geeft.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
24 January 2010, 14:58
Nou, we gaan pielen.. maar niet vandaag. Zit nog in pyjama, heerlijk.
17 February 2010, 19:13
Hoi, ik heb mijn ruitenwissermechaniek eruit gehaald (dashboard eerst...) en ik dacht het eenvoudig te verwisselen met een exemplaar uit een 164 die ik bemachtigd had. Jammer, de motoraansluiting is anders. En alle scharnieren zijn anders.
Mijn originele (145) motoraansluiting heeft een getande aansluiting met daarop een klemdeel met een bout. Dat is perfect. De rest van het systeem niet, vol met witte kunststof ringen die eruit slijten. De 164 motoraansluiting was klote, met een nok die verdwenen is. Het verdere systeem is prachtig, met kogelgewrichten en een soort halftransparant 'kraakbeen' dat de aansluiting op de stangen maakt. Ik heb dus de twee motoraansluitingen doorgeslepen, uitgewisseld en vastgelast. En het hele zootje weer gemonteerd. Werkt nu uitstekend. Binnenkort ga ik mijn 144 '73 uit elkaar halen en ook kijken hoe dat wissermechaniek werkt. En of het mogelijk uitwisselbaar gemaakt kan worden. Maar dat zal wel lastig zijn.
20 March 2010, 08:31
Inderdaad, niet alleen de motorplaatsing is anders vanaf model '73. Het hele systeem zit compleet anders gemonteerd. Heeft te maken met het andere model kachels. Echt het hele dashboard met alles erop en eraan is anders vanaf '73.
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|