Berichten: 305
Topics: 16
Lid sinds: Aug 2009
![[Afbeelding: Foto-QFAP7HNS.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-QFAP7HNS.jpg)
<br />343 DL / 850 estate 2.5 10v / 240 estate 2.0<br />http://biertijd.com/mediaplayer/?itemid=20240<br />http://www.everyoneweb.com/mijnVolvo/
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
dus die 2 losse delen plak je op de ruit en vervolgens schroef je de spoiler r op? Ik dacht dat zo'n ding ook nog aan een roofrack vastzat?
Als dat alles is, de fabriek plakt ook alleen maar, r zitten immers geen gaten in de ruit...
Berichten: 305
Topics: 16
Lid sinds: Aug 2009
Inderdaad er zitten geen gaten in de ruit, dus plakken moet kunnen. Ik ga voor de tape die je adviseerde.
![[Afbeelding: Foto-QFAP7HNS.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-QFAP7HNS.jpg)
<br />343 DL / 850 estate 2.5 10v / 240 estate 2.0<br />http://biertijd.com/mediaplayer/?itemid=20240<br />http://www.everyoneweb.com/mijnVolvo/
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Berichten: 305
Topics: 16
Lid sinds: Aug 2009
Op het forum al het e.e.a. over kunnen lezen. Ik ben begonnen met wat onderhoudswerkzaamheden. Ik vond de 240 niet helemaal top lopen en ben begonnen met vervangen van:
- bougies
- bougiekabels
- rotor
- verdelerkap
- thermostaat (ook omdat de temperatuur wat hoog blijft)
- achterste demper.
en de dop van het expantievat gaat ook vervangen worden.
Door de storingen die ik kreeg, Backfire onregelmatig lopen, op het forum bruikbare tips gekregen. Dus maar direct wat stekkers nagelopen en schoongemaakt, tevens een luchtslang terug op zijn plaats gezet. Was losgeschoten na de laatste plof.
Heb ik nog een vraag:
Bij het checken van de zekeringen kwam ik naast de rij zekeringen 2 rode draden tegen die waren met elkaar verbonden met een zekering 20. ??
Waar is zijn deze draden van, de zekering was door.
Ik zal vanmiddag hiervan een fotootje maken.
![[Afbeelding: Foto-QFAP7HNS.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-QFAP7HNS.jpg)
<br />343 DL / 850 estate 2.5 10v / 240 estate 2.0<br />http://biertijd.com/mediaplayer/?itemid=20240<br />http://www.everyoneweb.com/mijnVolvo/
Berichten: 305
Topics: 16
Lid sinds: Aug 2009
Thermostaat is vervangen en bij een eerste check lijkt de temperatuur beter onder controle. Morgen even een koude start, kijken hoe dat patroon eruit ziet.
Verder nog een paar vage draden ontdekt naast de zekeringenkast met een zekering erop. Van de stoelverwarming misschien???
![[Afbeelding: Foto-QFAP7HNS.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-QFAP7HNS.jpg)
<br />343 DL / 850 estate 2.5 10v / 240 estate 2.0<br />http://biertijd.com/mediaplayer/?itemid=20240<br />http://www.everyoneweb.com/mijnVolvo/
Berichten: 801
Topics: 41
Lid sinds: Aug 2006
kon je nog wat zien aan de oude thermostaat michiel?
Berichten: 305
Topics: 16
Lid sinds: Aug 2009
Daar kon ik eigenlijk niet iets bijzonders aan ontdekken buiten dat deze er wel degelijk gebruikt uitzag. ??
Maar goed. Vanmorgen de eerste echte koude start: Temperatuur loopt nu ook op maar niet meer tot in het rood. Daarvoor zakt de naald tot net iets boven het midden en blijft daar stabiel.
Dit is een normaal patroon??
Ik ben er tevreden mee. Wel zal ik nog even de dop vervangen.
![[Afbeelding: Foto-QFAP7HNS.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-QFAP7HNS.jpg)
<br />343 DL / 850 estate 2.5 10v / 240 estate 2.0<br />http://biertijd.com/mediaplayer/?itemid=20240<br />http://www.everyoneweb.com/mijnVolvo/
Berichten: 801
Topics: 41
Lid sinds: Aug 2006
lijkt me idd een vrij normaal patroon
je kan die oude thermostaat testen door hem in kokend water te gooien
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
De temperatuurmeter hoort een geleidelijk verloop te hebben van koud naar het midden (horizontaal) van de meter.
Als ie eerst doorschiet en daarna weer teruggaat naar het midden is er toch iets niet goed.
Het kan dan zijn dat de thermostaat blijft 'hangen' en dan open springt.
Misschien is deze dan verkalkt en door de kalk hangen blijft.
Ff inspecteren in een pannetje water gooien en kijken wat ie doet of voor de zekerheid een nieuwe kopen(kost de kop niet).
sorry over het hoofd gezien, maar onderstaande kan je nog ff controleren, isolatie van de oude draden is niet al te best nl.
Wat ook tot rare storingen kan leiden is als de isolatie van de draad af is van je sensor en sluiting maakt.
Dan loopt de temperatuurmeter heel hard op, dit heb ik ook gehad, in combinatie met een lekke koppakking, maar dat terzijde(hopelijk).
succes
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD