Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MichielMaas en zijn 240 estate. De spoiler zit erop. Met nieuwe foto's
[Afbeelding: spoilerj.jpg]
[Afbeelding: tekoop1.jpg]
[Afbeelding: tekoop3o.jpg]
Net ff anders dan die met de beugeltjes. 2 Contactvlakken op de achterruit waarin de spoiler geklikt wordt.
[Afbeelding: Foto-QFAP7HNS.jpg]<br />343 DL / 850 estate 2.5 10v / 240 estate 2.0<br />http://biertijd.com/mediaplayer/?itemid=20240<br />http://www.everyoneweb.com/mijnVolvo/
Antwoord
dus die 2 losse delen plak je op de ruit en vervolgens schroef je de spoiler r op? Ik dacht dat zo'n ding ook nog aan een roofrack vastzat?

Als dat alles is, de fabriek plakt ook alleen maar, r zitten immers geen gaten in de ruit...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Inderdaad er zitten geen gaten in de ruit, dus plakken moet kunnen. Ik ga voor de tape die je adviseerde. Wink
[Afbeelding: Foto-QFAP7HNS.jpg]<br />343 DL / 850 estate 2.5 10v / 240 estate 2.0<br />http://biertijd.com/mediaplayer/?itemid=20240<br />http://www.everyoneweb.com/mijnVolvo/
Antwoord
dan moet ut zo
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Op het forum al het e.e.a. over kunnen lezen. Ik ben begonnen met wat onderhoudswerkzaamheden. Ik vond de 240 niet helemaal top lopen en ben begonnen met vervangen van:
- bougies
- bougiekabels
- rotor
- verdelerkap
- thermostaat (ook omdat de temperatuur wat hoog blijft)
- achterste demper.
en de dop van het expantievat gaat ook vervangen worden.

Door de storingen die ik kreeg, Backfire onregelmatig lopen, op het forum bruikbare tips gekregen. Dus maar direct wat stekkers nagelopen en schoongemaakt, tevens een luchtslang terug op zijn plaats gezet. Was losgeschoten na de laatste plof.

Heb ik nog een vraag:
Bij het checken van de zekeringen kwam ik naast de rij zekeringen 2 rode draden tegen die waren met elkaar verbonden met een zekering 20. ??

Waar is zijn deze draden van, de zekering was door.

Ik zal vanmiddag hiervan een fotootje maken.
[Afbeelding: Foto-QFAP7HNS.jpg]<br />343 DL / 850 estate 2.5 10v / 240 estate 2.0<br />http://biertijd.com/mediaplayer/?itemid=20240<br />http://www.everyoneweb.com/mijnVolvo/
Antwoord
Thermostaat is vervangen en bij een eerste check lijkt de temperatuur beter onder controle. Morgen even een koude start, kijken hoe dat patroon eruit ziet.

[Afbeelding: dsc09241j.jpg]
Verder nog een paar vage draden ontdekt naast de zekeringenkast met een zekering erop. Van de stoelverwarming misschien???
[Afbeelding: dsc09242r.jpg]

[Afbeelding: dsc09243.jpg]
[Afbeelding: Foto-QFAP7HNS.jpg]<br />343 DL / 850 estate 2.5 10v / 240 estate 2.0<br />http://biertijd.com/mediaplayer/?itemid=20240<br />http://www.everyoneweb.com/mijnVolvo/
Antwoord
kon je nog wat zien aan de oude thermostaat michiel?
Antwoord
Daar kon ik eigenlijk niet iets bijzonders aan ontdekken buiten dat deze er wel degelijk gebruikt uitzag. ??
Maar goed. Vanmorgen de eerste echte koude start: Temperatuur loopt nu ook op maar niet meer tot in het rood. Daarvoor zakt de naald tot net iets boven het midden en blijft daar stabiel.

Dit is een normaal patroon??

Ik ben er tevreden mee. Wel zal ik nog even de dop vervangen.
[Afbeelding: Foto-QFAP7HNS.jpg]<br />343 DL / 850 estate 2.5 10v / 240 estate 2.0<br />http://biertijd.com/mediaplayer/?itemid=20240<br />http://www.everyoneweb.com/mijnVolvo/
Antwoord
lijkt me idd een vrij normaal patroon Big Grin

je kan die oude thermostaat testen door hem in kokend water te gooien
Antwoord
De temperatuurmeter hoort een geleidelijk verloop te hebben van koud naar het midden (horizontaal) van de meter.
Als ie eerst doorschiet en daarna weer teruggaat naar het midden is er toch iets niet goed.
Het kan dan zijn dat de thermostaat blijft 'hangen' en dan open springt.
Misschien is deze dan verkalkt en door de kalk hangen blijft.
Ff inspecteren in een pannetje water gooien en kijken wat ie doet of voor de zekerheid een nieuwe kopen(kost de kop niet).
sorry over het hoofd gezien, maar onderstaande kan je nog ff controleren, isolatie van de oude draden is niet al te best nl. Sad

Wat ook tot rare storingen kan leiden is als de isolatie van de draad af is van je sensor en sluiting maakt.
Dan loopt de temperatuurmeter heel hard op, dit heb ik ook gehad, in combinatie met een lekke koppakking, maar dat terzijde(hopelijk).

succes
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 3.817 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
  Rhino's Estate Rhino 16 10.475 11 May 2021, 04:15
Laatste bericht: Rhino
  Nieuwe groene 244 ‘79 244w 17 11.092 27 October 2020, 22:03
Laatste bericht: 244w
Star Volvo 240GL foto dump? (extra zwoel verhaal) lowekeenyo 3 4.343 15 February 2017, 11:29
Laatste bericht: Yellow240
  Mijn nieuwe aanwinst!! En alweer rood! KennOne 3 4.991 24 January 2017, 10:22
Laatste bericht: dwarswind
  Even Voorstellen Dick en zijn volvo Amazon VolvoDick 293 166.355 28 October 2016, 19:43
Laatste bericht: VolvoDick
  Even voorstellen! Bram met zijn 93'er grijze polar BramvanBlokland 7 6.579 2 August 2016, 20:33
Laatste bericht: A_A
  Nieuw Hier samen met nieuwe aanwinst volvo 244 2.3gl Niggelll 40 29.327 8 May 2016, 11:32
Laatste bericht: Dopski
  De rode en de nieuwe.. Pluk 6 6.114 14 February 2016, 16:22
Laatste bericht: Pluk
  Sjors' Volvo 244 Estate 2.0i uit 1992 SjorsRWD 0 2.441 2 February 2016, 01:26
Laatste bericht: SjorsRWD

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)