3 April 2010, 17:15
volvorider2 schreef:Wij hebben al een 240 (een bijzondere uitvoering)Is dat die Engelse diplomaat?
Vertel daar eens wat meer over!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
|
Mijn tijdelijke opvolger......
|
|
3 April 2010, 17:15
volvorider2 schreef:Wij hebben al een 240 (een bijzondere uitvoering)Is dat die Engelse diplomaat? Vertel daar eens wat meer over!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
3 April 2010, 17:21
Beste Hendrik,
Die is niet van mij van een clublid van de 700club. Die heeft gevraagd of ik deze in de reclame wil zetten. Heb deze wel overwogen om tijde te nemen, maar zat nog geen gas in en ben niet gecharmeerd van de dubbele kleur van het dashboard. Aan de andere kant is het een schitterde volledig onderhouden auto (aantoonbaar) Een rijke uitrusting en een bijzondere kleur en prachtige lederen zetels. Is reeds omgebouwd naar onze kant, door een monteur van Carlo Schmidt. Hangt eer aardig prijskaartje aan, maar daar is de Volvo zeker na. Een sedan uit laatste jaren in deze staat zijn zeldzaam aan het worden.
www.volvorider.web-log.nl<br />Volvo 240 estate Classic LE MY 93 nr 1046/1600<br />Volvo 240 sedan Super MY 91, G3<br />Volvo 850 sedan T5 MY 94 (alter II)<br />http://twitter.com/volvorider2
10 April 2010, 18:40
volvorider2 schreef: Vandaag via marktplaats twee hagel nieuwe achterlichten units gescoord, origineel wel te verstaan! En gisteren de gehele dag in de weer met lijnolie, alles ziet er weer donker uit. Zal nog een nieuwe foto plaatsen. Staat nu weer bij mijn garagist voor wat puntjes op de "i" want hij moet wel naar mijn zin zijn..... Verbruik ligt nu rond de 1 op 7 op gas, is dit normaal voor een automaat? De 960 (3.0) automaat, wel met G3, haalt wel 1 op 8. Dus dat valt iets tegen, maar bedreft het rijplezier zeker niet!!
www.volvorider.web-log.nl<br />Volvo 240 estate Classic LE MY 93 nr 1046/1600<br />Volvo 240 sedan Super MY 91, G3<br />Volvo 850 sedan T5 MY 94 (alter II)<br />http://twitter.com/volvorider2
11 April 2010, 07:40
ik rij 1 op 6 met een B23A en drietraps automaat.
11 April 2010, 11:39
Black Moose schreef:ik rij 1 op 6 met een B23A en drietraps automaat. In de sedan ligt een B230F en automaat met OD. Er is wat discussie of je nu met tot 80 km/u zonder of met de brandende pijl moet rijden. Als deze is ingeschakeld maakt hij meer toeren en heeft wel wat meer trekkracht, maar is het verbruikt dan niet (veel) meer?
www.volvorider.web-log.nl<br />Volvo 240 estate Classic LE MY 93 nr 1046/1600<br />Volvo 240 sedan Super MY 91, G3<br />Volvo 850 sedan T5 MY 94 (alter II)<br />http://twitter.com/volvorider2
11 April 2010, 18:18
Prachtige auto!!!
Mijn 244 schakelt trouwens binnen een paar honderd meter van gas over op benzine. Van benzine naar gas doet hij er aanmerkelijk langer over..
11 April 2010, 19:27
Lukie5704 schreef:Prachtige auto!!! Dank je, nu de strips weer mooi zwart zijn ziet het er nog mooier uit, foto volgt. Het overschakelen van gas naar benzine gebeurd bij mij direct. Het valt mij op dat als ik veel gas geef bij stilstand de overgang veel sneller gaat. Maak geen verschil over de motor op bedrijfstemperatuur is of niet. Blijf het vreemd vinden.
www.volvorider.web-log.nl<br />Volvo 240 estate Classic LE MY 93 nr 1046/1600<br />Volvo 240 sedan Super MY 91, G3<br />Volvo 850 sedan T5 MY 94 (alter II)<br />http://twitter.com/volvorider2
18 April 2010, 22:03
Mooie auto!!!!! En eigenlijk heel jammer dat de 960 niet erbij kan blijven. Ikzelf zou het liefst 7 Volvos hebben, en ook zeker een 850 t5 erbij!! 7 Volvos, elke dag een andere.......mijmer.
Maar t kan te gek. Bij veel moderne gasinstallaties moet de bedrijfstemperatuur van het koelwater 60 graden zijn, en de lambda ingeschakeld zijn. Ook moet je boven de 2500o/m komen om door te schakelen naar LPG. Voornaamste reden is dat de koudinjectietijd op benzine niet te gebruiken is op LPG. Dit zou een veel te rijk LPG mengsel inhouden. En omdat een moderne gasinstallatie van het zg slave-principe is en dus het injectiesignaal van het bestaande motormanagement gebruikt voor de gasinjectie is dit de eerste 2-3 minuten onbruikbaar.
24 April 2010, 09:43
Gisteren mijn 240 opgehaald.
Wat nog een kleine lekkage verholpen. Alleen de kick-down kabel moet nog worden aangesloten. Maar morgen is de VarFard, dus dat moet nog even wachten. Gisteren een stukje gereden en bij een snelheid van 110 km/u knalde ineens uit het niets een vogel tegen de grill. Helaas heeft de vogel dit niet overleeft. De grill was op alle punten aan de onderkant afgebroken en hang alleen nog geklemd door de veren. Dus gelijk maar weer opzoek naar een andere grill.
www.volvorider.web-log.nl<br />Volvo 240 estate Classic LE MY 93 nr 1046/1600<br />Volvo 240 sedan Super MY 91, G3<br />Volvo 850 sedan T5 MY 94 (alter II)<br />http://twitter.com/volvorider2
|
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|