Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Trekhaken en ogen
Die 0 Kg aanhanger gewicht staat er omdat indertijd niet vermeld werd, net zoals het aantal zitplaatsen, vermogen en cilinderinhoud.
Als je jou redenering volgt, mag er niemand in je auto zitten, want je hebt 0 zitplaatsen.

Over het verwijderen van de trekhaak bij je auto, ik denk dat dat gedaan is omdat de kogel te klein was geworden (minder dan 49 mm.) en dat is APK afkeur.

Voor je rijbewijs ia aleen die regel van 750 KG of gewicht trekkend voertuig van toepassing en niet het max. gewicht van je trekhaak.

Ik zou zeggen: kom langs en we plakken een welvaartsknobbel aan je auto! (ik heb er nog 1 liggen, we moeten alleen even kijken of het past met je bumper)
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Marc1970 schreef:Een 240 kan ongetwijfeld meer trekken dan is toegestaan.

Dat is een ding wat zeker is , 5e versnelling is dan niet meer haalbaar maar het gaat best ;D
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord
Peter Timmer schreef:Ik zou zeggen: kom langs en we plakken een welvaartsknobbel aan je auto! (ik heb er nog 1 liggen, we moeten alleen even kijken of het past met je bumper)
Ik kom wel een keertje passen en meten, heb maar een klein bumpertje. Je hebt een PB'tje.

Over trekhaken gesproken. In de USA zijn de regels iets anders dan hier geloof ik Big Grin
[Afbeelding: campingfab001.jpg]
[Afbeelding: campingfab002.jpg]
Antwoord
Heeft iemand een formulier beschikbaar van Volvo Nederland waarop het trekvermogen van de 140-serie is aangegeven. (eventueel met verschillende motortypes mocht dat van toepassing zijn).

Om je kentekenbewijs (kosteloos) te laten wijzigen door de RDW, heb je deze informatie nodig en kun je je kenteken opsturen naar de RDW.
Antwoord
er zijn voor een 140 ook verschillende typen (geweest) Van de onderdelen auto heb ik ooit de haak verwijderd omdat ik um niet mooi vond staan, en het scheelt weer een stuk in kg's. Die versie gaat er trouwens nu weer "gewoon" onder, zit vast met de bouten waar ook de 2 bumperplaten aan de carroserie zitten, een in de "chassisbalken" met 4 lange bouten door en door, verstevigd met stukken dikwandige buis welke van bovenaf worden geplaatst. De gaten in de balk zijn in de kofferbak de diameter van de buis, onder de auto de diameter van de bout en iig niet groter dan de binnendiameter van de buis.

Dan is er nog een versie die een beetje op de 200 serie lijkt met een gebopgen dikke buis onder de bumper, en eentje die onder de bumpersteunen zit en met een lange buis onder de tank met een verstevigingplaat ergens bij de as..

Zijn er vast nog wel wat meer geweest. Wat me wel opvalt is dat mijn huidige nog te plaatsen haak uiteraard zo op de "69 past (behalve de te boren gaten natuurlijk) maar zich niet zomaar om de "72 kont laat "vouwen". Het zal wel iets worden van goed passen en meten, gaten boren, lekker wat vettigheid toepassen tegen roest en door de boel aan te draaien past ie vanzelf..

Hij gaat er trouwens gewoon onder, en het typeplaatje is al jaaaren zoek. Bij de APK werd alleen de "onrondheid" van de kogel gemeten.

Oh ja, de haak zit nu aan wat strips gelast, die slijp ik er uit, daar komt een dikwandige buis voor in de plaats waar de haak ingeschoven kan worden met 2x M12 door en door. Zo kan de haak er af en loop je er niet steeds tegenaan, staat ook wat fraaier vindt ik.

Zo zat het bij m'n 205 ook en het blijft gewoon laswerk, ook als er Brink op staat..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Het ging me metname om de documentatie die je nodig hebt om de trekhaak te "autoriseren". Het monteren is geen probleem; zit er al onder. Alleen de vermelding op het kenteken moet nog in orde gemaakt worden.

Daarvoor heb je een document nodig van Volvo Nederland waarop het trekvermogen/ trekgewicht staat vermeld. De RDW past dan kosteloos het kenteken aan.
Antwoord
oh.. :Smile leuk verhaaltje toch.. 8) die documentatie ken ik niet en is eerlijk gezegd nooit een probleem geweest, ook niet bij de steekproeven.. ???
Antwoord
zeker leuk verhaaltje Wink
Ik heb volvo NL een berichtje gestuurd de documentatie zal ik wel posten zodra ik die binnen heb.

aanleiding:
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/au...bewijs.htm (tweede paragraaf)
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/au...bewijs.htm
Antwoord
aha! das nieuw voor me, ook maar eens doen dan.. Wink
Antwoord
Heb je al wat documentatie binnen van Volvo?
Maarten
Mijn auto's: MGB roadster 1966, Alfa Romeo Giulia Super 1300 1971, Volvo 245 Estate 1979

ModelCarWorkshop
Dutch Rally Events
Rally-Cursus
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)