Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Even voorstellen Hans en zijn Volvo 240 Turbo
#81
Als je van mechanisch injectie naar elektronische injectie gaat zou ik de hele 940 meenemen. Met de ECU's, relais, pompen, kabels, sensors, stekkers, en alles erbij. De verdeler van een 940 zit achterop het motorblok, moet je de hulpas omzetten en een B230F verdeler voorin zetten. Alles moet een plekje vinden in je 245.
Zou me niet verbazen als je last krijgt met de dynamo, de stuurpomp en de turbotoestanden.

Je stuurt het kentekenbewijs op en sloopt hem op je eigen terrein, kost allemaal niks. De bangers komen het wrak gratis ophalen, binnen een week geregeld, da's ook geen probleem.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#82
Moet ik wel even een smoes verzinnen bij m'n vrouw......
Ik vraag wel of ik hem bij die man mag demonteren.....
Heb vanavond gebeld met Patrick van Lasklus, 9 augustus even bellen voor definitieve datum, het gaat echt gebeuren !!!!!!!
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Antwoord
#83
dan laat je haar toch dit stukje lezen, kan niet eerlijker toch. Misschien heeft de lasser wel even plek en een manier om de restanten te laten verdwijnen..?!
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#84
Ik dacht, laat ik me eens aanmelden! Jullie kunnen op het forum vast wel wat goede adviezen mbt lassen gebruiken (en als je echt alles wilt weten kan je ook even op ons lasforum langshoppen ;D )

Leuk dat er positief over mijn werk gepraat wordt en @Hans, het komt allemaal goed! Wink

Jambon schreef:Misschien heeft de lasser wel even plek en een manier om de restanten te laten verdwijnen..?!

Uhmzz, ik heb wel een bult(tje) voor oud ijzer, maar een hele auto :-X :Smile , maar het kan toch heel simpel? Breng hem als je klaar bent gewoon naar een auto sloper in de buurt, die kan er altijd nog wel onderdelen uithalen en wil hem graag hebben (hier althans :Smile )

HansDAF schreef:Ik heb antwoord van Patrick van Lasklus. Patrick heeft 3 a 4 dagen nodig om beide buitendorpels nieuwe wielbakken en nieuwe spatbordranden in te lassen. De prijs die hij rekent van me eigenlijk reuze mee, € 320 in Amersfoort en € 400 op locatie. Dat is denk ik dan wel exclusief plaatwerk.

Klopt, het is exclusief imitatie plaatwerk maar verder wel 'all inclusief" ?wat betekent inclusief reiskosten, verbruik en gebruik van machines en las apparatuur, slijp middelen, en gebruik van klein blank plaat materiaal voor reparatie restauratie tot (laat zeggen ) een cm of 15..

Na 10 a 15 cm is het altijd mooier, beter en goedkoper om imitatie te bestellen..

HansDAF schreef:Ben erg benieuwd welk merk plaatwerk hij wil. Ik heb begrepen dat er nogal verschil in pasvorm is, maar hij mag het zeggen.

Ik zei het al over de telefoon maar zet het hier ook nog even ter extra info naar de overige leden neer.
Welk merk maakt mij nooit uit, doe maar de goedkoopste die je kan vinden, het past namelijk toch nooit en moet altijd aangepast worden.
Ik heb nog nooit gehad dat het er zo pasklaar in kan en die paar minuten extra werk bij "slecht" imitatie verdien je meer dan terug in de aankoop prijs.

Wel geef ik altijd het advies om bij belangrijke pasdelen (zoals chassis of dorpels) een goede dikte te kiezen van minimaal 0,8 mm.
Sommige goedkopere merken bieden 0,5 of 0,6 mm aan maar dit is toch wel erg dun.

Smile
Mvg Patrick<br /><br />Volvo restauratie en reparatie!<br />Voor elke lasklus www.lasklus.nl
Antwoord
#85
Ik wil Klokkerholm plaat gaan bestellen, weet iemand de plaatdikte ?En levertijd ?

@Patrick, leuk dat je ook op het forum zit, denk dat veel mede forummers wel blij zullen zijn met jou lastechnische inzichten !! Big Grin Big Grin Big Grin
Kan niet wachten om de Volvo te brengen ;D ;D ;D

Groeten uit Kreta
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Antwoord
#86
Klokkerholm is prima: niet duur, 0,8mm dik en direct leverbaar.
euro-autoparts.nl heb ik alles besteld -> is concurrerend en levert snel (was wel 4 jr geleden).

Past overigens behoorlijk goed!
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
#87
En de delen die ik van Europarts kreeg waren 1mm dik, maar misschien verschilt het per onderdeel. :Smile
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
#88
Ik weet niet waar je ergens in NL zit, maar bij mij zou eventueel
wel een auto gestript kunnen worden.

Ik heb dan overigens wel belang bij de carrosserie ;D ;D
Antwoord
#89
Ik woon in Gorinchem en de auto staat in Hilversum.
Ik heb afgesproken dat ik de man 5 zou bellen om te gaan kijken.

Waar zit jij Asterix ?
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Antwoord
#90
5 = 5 augustus Big Grin Big Grin Big Grin
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 45 6.797 21 May 2025, 00:57
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 659 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Even voorstellen V70 III 2.0 D3 philippehopman 0 393 31 August 2024, 17:43
Laatste bericht: philippehopman
  Even voorstellen Didier911 0 676 2 July 2024, 21:33
Laatste bericht: Didier911
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 1.123 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Voorstellen Jort 3 1.208 3 May 2024, 08:24
Laatste bericht: henqui
  Voorstellen _gijs_ _gijs_ 4 1.338 25 April 2024, 06:31
Laatste bericht: _gijs_
  Voorstellen: '83 Big Nose Kogelman 52 17.378 3 April 2024, 19:41
Laatste bericht: Kogelman
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 5.668 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 1.170 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)