Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Marc1970 schreef:Hihahilarisch die Lucas Smoke.
Ik heb wel eens zitten kijken naar een 80A dynamo uit de 740, maar het bevestigingsoog wat je af moet zagen is ter plaatse niet dik genoeg om op de B20 te bouten. Het spanoog zit ook wat krap: http://link.marktplaats.nl/358831271
Misschien met een paar adaperplaatjes? Dan gaat de 100A er ook nog wel in: http://link.marktplaats.nl/360464489
zal ik eens bekijken. Ik kom op de diverse US sites ook Japannertjes tegen, kleiner (ideaal voor bv turbo projecten waar buizen de ruimte in nemen) de helft in gewicht en zomaar 100 of meer watts.
Berichten: 42
Topics: 7
Lid sinds: Jun 2010
Als het mee zit dan zit die 100 ah van MP binnenkort op me terrein bak ;D
Maar als ik het goed begrijp horen er koolstof borstels onder die schroeven. Ik bedoel die 2 dikke schroeven die op het huis van me (die stale buis) dynamo zit. Passen hier echt koolstof borstels onder? :-\
ik zal zo ff kijken voor het type. Het is in ieder geval een erg grote lange dynamo 35 ah gelijk stroom DIE je zekerste weten niet op je tenen moet laten vallen
Het enige wat ik nu nog wil weten is hoe ik aan die HRC remkupjes kan komen?
groetjes Koen
ps: niet marc
Berichten: 9.910
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Als je een dynamo als een beschuitrol hebt is het idd. een gelijkstroomgeval, wat ik vrij verbazingwekkend vind. Weet ik verder niks van.
Die cupjes heeft Scandcar vast wel. En nog veel meer.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
dan zou het een extreem vroege 140 moeten zijn. Zo'n dyname heb ik op m'n 544, geen idee wanneer men overgestapt is, ook vroege Amazons hebben um, zijn ze wellicht ergens in "67-"68 pas naar gelijkstroom gegaan..?
Berichten: 42
Topics: 7
Lid sinds: Jun 2010
Jambon schreef:dan zou het een extreem vroege 140 moeten zijn. Zo'n dyname heb ik op m'n 544, geen idee wanneer men overgestapt is, ook vroege Amazons hebben um, zijn ze wellicht ergens in "67-"68 pas naar gelijkstroom gegaan..?
de dynamo die er nu in zit is gelijk stroom dus ik denk dat je wisselstroom bedoelt
ff snel moet weg...
kleurcode 69.
bandenmaat 185/70r14
dynamo: bosch,
0 101 302 053 (iets wat op het teken van een boortje in een cirkel lijkt)036
g---> 14v 30a 25
gelijkstroom 14 volt 30 ampère 25 watt? (stelt niet veel voor voor zo'm groot ding)
dat scandcar heb ik gevonden
en ik heb foto's gemaakt
Berichten: 9.910
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Het boortje in een cirkel is het beeldmerk van Bosch, een spoel in een veldwikkeling. Op zich, als die dynamo het doet is dat prima toch. Je moet er wel een gelijkstroom spanningsregelaar voor zoeken.
Of in ÃÃn keer omzetten naar wisselstroom met ingebouwde regelaar.
De bandenmaat hoort 165/80r15 te zijn, daarmee bespaar je ook nog eens 5% toeren.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 42
Topics: 7
Lid sinds: Jun 2010
Oke dat van die banden wist ik niet. Maar dit verklaart wel waarom ik mijn remschijf bescherm kappen een beetje heb moeten verbuigen, er waren achter 2 puntjes die aan liepen.
Met andere worden... Mooie velgen te koop
de foto's blijf ik jullie nog heel even schuldig (het is al over bedtijd)
Koen
Berichten: 42
Topics: 7
Lid sinds: Jun 2010
Berichten: 9.910
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Jaarletter M, 1967, met de glimmende deurkrukdrukknopjes. Ik heb ook een 1441961 trouwens, van 2 jaar later. De kleur is 79, pearl white, dus origineel. Het voorfront is van later datum, die kleur geel is van 1971 of zo. De voorschermen horen wat anders van vorm. De radiateur is van 71 of later.
Loopt-ie op LPG? Vanwaar de slang van zijkant kop naar de achterkant?
HRC ziet er org. uit alleen het vloeitsofreservoir heb ik zo nog niet gezien. Maar goed, een 144 uit 1967 zie ik ook niet vaak.
Dynamo ziet er ook org. uit, het kabelboompje past er precies bij. De koolborstels zitten in het zilverkleurige gedeelte, achter de stofkap met de groene en rode draad eruit stekend. Met de dikke schroeven heb je de veldwikkelingen losgemaakt. Hier wat foto's
http://p130.web-log.nl/p130/2006/12/index.html
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 42
Topics: 7
Lid sinds: Jun 2010
Marc1970 schreef:Jaarletter M, 1967, met de glimmende deurkrukdrukknopjes. Die erg dof zijn De kleur is 79, pearl white, dus origineel. Het voorfront is van later datum weet iemand welke?, die kleur geel is van 1971 of zo. De voorschermen horen wat anders van vorm. De radiateur is van 71 of later.
Loopt-ie op LPG? Nee, maar we denken wel dat hij op lpg heeft gelopen Vanwaar de slang van zijkant kop naar de achterkant?kachel (of bedoel je een ander?(paint))
HRC ziet er org. uit alleen het vloeitsofreservoir heb ik zo nog niet gezien. Maar goed, een 144 uit 1967 zie ik ook niet vaak. dan heb ik nog iets byzonders ook ;D
Bedankt voor de info
Koen