Berichten: 86
Topics: 6
Lid sinds: Nov 2009
Ok, alvast bedankt voor je reactie.
Ik had deze foto wel gezien. Maar ik dacht dat de tank op de plaats van de benzinetank zat.
als ik het goed begrijp zit er in deze situatie ook een stuk van de tank binnen in de auto.
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
herbe777 schreef:als ik het goed begrijp zit er in deze situatie ook een stuk van de tank binnen in de auto.
Normaal wel, maar in het geval van Abbabak is er niet in de bodem gezaagd als ik me goed herinner.
Berichten: 86
Topics: 6
Lid sinds: Nov 2009
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
ik weet bijna zeker dat je een enkele 70 liter cilinder niet kwijt kunt onder het derde bankje zonder in het chassis te zagen. die tank is simpelweg te hoog
Berichten: 469
Topics: 22
Lid sinds: Mar 2009
Het idee is toch de ruimte van de benzinetank te gebruiken? Daar past die cilinder wel in, lijkt me.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
speculaties en slechts weinig die het ooit gedaan hebben. ik heb een 245 gehad (eventjes maar) met B230F die alleen 60 liter onder de laadvloer had met gat in de bodem. gewoon hoe ze origineel in de 90-er jaren zijn ingebouwd. het is mogelijk de complete brandstoftank te verwijderen. je moet echter een tankframe lassen en daarvoor heb je ruimtelijk inzicht nodig en een goede meetlat. je kunt maximaal 70 liter cilindervorm kwijt. er zijn veel gastanken in verschillende formaten, eerst je frame maximaal uittekenen en dan pas tank uitzoeken.
benzineleidingen verleggen naar rechterachterwielbak en daar een reservoir lassen. kom je uit tussen de 5-6 liter. vlotter kun je met veel werk aanpassen aan dat kleine tankje maar je kunt hem ook gewoon in de prullenbak gooien. ik heb de auto niet apk gekeurd gehad, hij had nog voldoende keuring. volgens mij is een voertuigeis dat de benzinetank aan de buitenkant van de auto moet zijn en dat is hij natuurlijk niet als je hem in de reservewielbak zet.
uitlaat, katalysator eraf zagen, tussendemper eraf zagen en zoeken naar twee stevige dempers. eentje op de plaats van de kat en eentje op de plaats van de middendemper. vanaf de middendemper kun je recht naar achteren met je pijp of naar de zijkant vlak voor je rechter achterwiel
en als je een rijdend Shell station wil zijn kun je ook nog een verticale ringtank plaatsen in de linker achter wielbak. dan heb je zo'n 200 liter gas aan boord
Berichten: 1.439
Topics: 22
Lid sinds: Oct 2006
Hieronder een plaatje van de 50 ltr. LPG- ipv de benzine-tank en eronder het gat wat ik toch nog in het bagagevak aan de voorkant gemaakt heb voor het regelpaneel en de vulleiding.
![[Afbeelding: Foto-QS37VHD6-G.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-QS37VHD6-G.jpg)
Met de schroef rechtsonder het paneel wordt een van de 2 hangijzers rond de tank gespannen of gelost.
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Berichten: 86
Topics: 6
Lid sinds: Nov 2009
Kijk, nu wordt het allemaal een beetje duidelijk.
Heb al wat contact met Carlo gehad en met de tijd komt er wel een oplossing.
Allemaal dank voor de reacties.
Zijn er nog mensen die andere oplossingen weten dan lees ik ze graag. Met foto is het helemaal top natuurlijk.
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
ik had geen gat in de carosserie, rechtstreeks doorgelust op de originele onderbouw tank. ook enigzins ondoordacht, wat als de slang tussen de twee lek zou gaan ??? :