Berichten: 6.731
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Wauw, mooi gedaan.
Ook leuk om eens te zien hoe de dorpel van een 142 eruit ziet naar achteren toe (bijna gelijk aan een 4deurs lijkt het wel).
De radio heeft waarschijnlijk ook een goede ontvangst

(flink lange lerp)?
Berichten: 943
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
Dat de nieuwe dorpel zwart is kan ik niks aan doen, zo word het plaatwerk nu eenmaal geleverd maar straks is hij weer gewoon netjes groen hoor.
En er is blijkbaar geen verschil tussen een dorpel voor een twee of een 4 deurs.
Voordat de nieuwe dorpels erop gingen heb ik ze van binnen wel goed in de tencopal teerlak gezet.
En na het spuiten gaat er waarschijnlijk iets van vet in.
Daar ben ik nog niet over uit dus als iemand een leuk idee heeft of ervaring dan hoor ik het graag.
Ik wil het wel zelf kunnen doen met de compressor.
Verder ben ik niet echt zuinig met de owatrol en de teerlak waar het plaatwerk niet gespoten word ;D.
En riep er iemand iets over een oude rhd???
Het stuur zit gewoon aan de linkerkant hoor, wel met stuurbekrachtiging dat dan weer wel 8).
En er hangt een sticker van IPD aan de stabilisatorstang dus dat is ook een leuke bijkomstigheid.
Morgen zal ik de camera meenemen en wat roest foto,s maken aangezien ik weer een verse bron van roest ontdekt heb aan de voorkant :-[.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Jerry schreef:Dat de nieuwe dorpel zwart is kan ik niks aan doen, zo word het plaatwerk nu eenmaal geleverd maar straks is hij weer gewoon netjes groen hoor.
En er is blijkbaar geen verschil tussen een dorpel voor een twee of een 4 deurs.
Voordat de nieuwe dorpels erop gingen heb ik ze van binnen wel goed in de tencopal teerlak gezet.
En na het spuiten gaat er waarschijnlijk iets van vet in.
Daar ben ik nog niet over uit dus als iemand een leuk idee heeft of ervaring dan hoor ik het graag.
Ik wil het wel zelf kunnen doen met de compressor.
Verder ben ik niet echt zuinig met de owatrol en de teerlak waar het plaatwerk niet gespoten word ;D.
En riep er iemand iets over een oude rhd???
Het stuur zit gewoon aan de linkerkant hoor, wel met stuurbekrachtiging dat dan weer wel 8).
En er hangt een sticker van IPD aan de stabilisatorstang dus dat is ook een leuke bijkomstigheid.
Morgen zal ik de camera meenemen en wat roest foto,s maken aangezien ik weer een verse bron van roest ontdekt heb aan de voorkant :-[
op je tectylvraag krijg je waarschijnlijk 24 verschillende antwoorden, de mijne is
Fluidfilm , zelf met de compressor aangebracht, verwarmd nog dunner. De hele auto "volgezeken" en het blijft kruipen en lekken, ook omhoog.. dan heb je dus wÃ
l een "vette bak" ..
IPD stang heb ik ook al een jaartje of 20. 1 nadeel heb ik destijds ontdekt, de onderste draagarmen zijn bij mij gaan inscheuren rond het gelaste huisje waar de verbindingstang is bevestigd, das dus niet goed.. Op de auto waar ie vanaf komt is dat met brede lassen verstevigd, alhoewel laswerk altijd broos is, zodra de draagarmen vervangen gaan worden komt daar eerst een aanpassing op in de vorm van een kam oid..
Hou met een 142/242 rekening met "inlopend" lekwater vis de zijruiten achter, dat hoopt zich op tussen de buitenplaat en de verstevigingsplaat ad binnenzijde, de reden waarom veel 2 deurs er daar soms uitzien zoals ze op termijn doen..
Berichten: 943
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
Een (vette bak) klinkt mij prima in de oren en die tip over de zijramen ga ik morgen eens bekijken.
Misschien een extra gaatje boren ergens?
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Berichten: 11.679
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
nee, water wil je buiten houden, beter is een oplossing verzinnen die beter werkt.. In feite is de boel dicht als alle afdichtingen hun werk naar behoren doen, mijn 142 had in "86 daar geen problemen, inmiddels heb ik exemplaren gezien waar het blik net onder de zijramen compleet is weggerot, dat wil je niet, als het roestvrij is goed behandelen en nog beter afwerken en zorgen dat water weg blijft..
Berichten: 943
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
Ben niet aan de 142 toegekomen vandaag maar wel nog een interieur foto gevonden van de oude advertentie
op marktplaats.
Als iemand in deze kleur groen nog een rugleuning weet te staan dan houd ik me aanbevolen.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Berichten: 9.909
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Perfect (op de geluidsinstallatie na dan). Je hebt zelfs het klemmetje van het ventilatieruitje er nog opzitten.
De originele, iets van 3 ongelofelijke Watts boombox met geintegreerde subwoofer (geniet nu van Mono in je hele auto) zit achter de handgreep op het dashboard, voor de bijrijder.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 6.731
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Dat pennen-/zonnenbrillen bakje heeft de 142 van mn broertje ook op zn dashboard, is dat nou een origineel assecoire?
(het is redelijk kopstoot-proof, dus zou zomaar door volvo bedacht kunnen zijn)
Berichten: 1.451
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2009
DopdeDouwer schreef:Dat pennen-/zonnenbrillen bakje heeft de 142 van mn broertje ook op zn dashboard, is dat nou een origineel assecoire?
(het is redelijk kopstoot-proof, dus zou zomaar door volvo bedacht kunnen zijn)

wilde ik ook net vragen. In ongeveer dezelfde formulering haha
Berichten: 943
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
Dat pennenbakje krijgt een hele andere functie bij mij.
Ik moet tenslotte toch ergens mijn rookwaar kwijt ;D.
Ik heb wel zo,n vermoeden dan het een orgineel bakje is.
En die rare geluidsinstalatie..........
Er hangt aan de andere kant ergens onder het stuur nog zo,n box
en in de hoedenplank hangen ook twee dikke speakers dus geluid genoeg.
En dan maar niet helemaal orgineel.
Ps ik denk dat hij in onderhoud geweest is bij Nordicar.
Daar is in ieder geval de laatste apk geweest en de kenteken papieren
zaten ook in een mapje van hun.
Als ik hem af heb zal ik eens langsrijden daar en vragen of ze hem kennen.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970