Berichten: 2
Topics: 1
Lid sinds: Jan 2006
De motor van mijn 940 slaat midden op de snelweg (120 km/h) af.
Nadat hij +/- 5 minuten afgekoeld is, start ie wel weer en doet hij het weer voor 50 km.... en dan slaat ie weer af
Het Lambda sonde lampje brandt.
In het verleden zijn door de garage de lambda sonde en de stationair motor vervangen (het probleem speelt nu zo'n beetje twee jaar..)
Er is een periode geweest dat hij het goed gedaan heeft, maar de problemen keren steeds terug.
herkent iemand dit probleem, en is er een oplossing?
ik hoop op reacties, henk
enk, volvo940-'91
Berichten: 1.404
Topics: 41
Lid sinds: Mar 2005
:roll: :roll:
lees eerst even topics door, en gebruik evt. zoekoptie
hallo BTW

(injectoren??luchtfilter??LPG/Benzine??benzinefilters??)
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
henku schreef:herkent iemand dit probleem, en is er een oplossing?
ik hoop op reacties, henk
Ja het is herkenbaar maar zoals PP al terecht opmerkt, gebruik even de zoekfunctie. Een oplossing is er altijd.
Verder: welkom, ook voor 940 puristen is er hier info natuurlijk. Volvo = Volvolvo en vice versa.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 771
Topics: 67
Lid sinds: Mar 2005
Hej Henk,
VolVolvo bereikt hahahahah Welkom!
Voorheen:lid Volvo 850 Club - Volvo 850 2.0 Sedan 1995 / lid Volvo 300 Club - Volvo 343DL CVT 1978 / 360GLS B19A 1983 / Nu: V70 2.4 AT MY 2002 & Buick Special Trunkback Sedan 1937
Berichten: 938
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2005
Brandstofpomprelais............
Lambda lampje is een ander probleem volgens mij.. Check je vacuumslangen eerst.
Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Berichten: 2
Topics: 1
Lid sinds: Jan 2006
dank voor de reakties en ik ga puzzelen met de suggesties!
henk
enk, volvo940-'91
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
krukas positie sensor? die zijn gevoelig voor temperatuurverschillen als ze in slechte conditie zijn. De sensor zit boven op het vliegwiel, tussen de motor en het schutbord..
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
misschien vacuum in bezine tank?????????
tank ontluchting bekijken.
Berichten: 322
Topics: 5
Lid sinds: Apr 2005
Ja, ik heb wel geen oplossing, maar ook hetzelfde verschijnsel meegemaakt.
Zowel op LPG als op benzine, gewoon afslaan en alleen als het onder het vriespunt was.
Gebeurde alleen, als de motor net een half uurtje stil had gestaan, starten geen probleem, maar na plus minus 5 km viel hij gewoon stil, van LPG naar benzine, 100 m lopen en weer stil, 20 keer op en neer schakelen tussen LPG en benzine en hij liep weer.
Was direct over toen het buiten weer wat warmer werd !
Oorzaak nooit gevonden en auto inmiddels verkocht.
Kan alleen maar hopen op warmer weer !
Berichten: 938
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2005
Pierre van Aert schreef:Ja, ik heb wel geen oplossing, maar ook hetzelfde verschijnsel meegemaakt.
Zowel op LPG als op benzine, gewoon afslaan en alleen als het onder het vriespunt was.
Gebeurde alleen, als de motor net een half uurtje stil had gestaan, starten geen probleem, maar na plus minus 5 km viel hij gewoon stil, van LPG naar benzine, 100 m lopen en weer stil, 20 keer op en neer schakelen tussen LPG en benzine en hij liep weer.
Was direct over toen het buiten weer wat warmer werd !
Oorzaak nooit gevonden en auto inmiddels verkocht.
Kan alleen maar hopen op warmer weer !
Ik heb dit wel eens bij een 850 gehoord. Na weken zoeken bleek dat de kabels van de computer van het LPG systeem niet zo heel netjes naast de vulopening van het ruitensproeierreservoir waren gelegd. In de loop der jaren (lees: veelvuldig knoeien met bijvullen) waren de kabels danig gecorrodeerd met dit soort rare storingen tot gevolg :twisted:
Gr :?
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter