Topics: 7
oudevolvo schreef:Nog weer een update comment: Krimp oldtimer vloot: stijging export, daling import.
Geen wezenlijke verandering van de stand van zaken, alleen relevante informatie.
Wel een beetje oud nieuws, want getallen zijn van eerste helft 2012.
Maar goed, als de krimp al zichtbaar was voor de aankondiging in het regeerakkoord.....
Die krimp was al zichtbaar, want een deel van de gegevens waren al terug te vinden in het befaamde CPL-rapport (waar ook al de conclusie was getrokken dat de import van oude diesels terug liep door nieuwe maatregelen). Als je het mij vraagt zitten de KNAC en Fehac zich nu in allerlei rare bochten te wringen om hun gelijk te krijgen.
Topics: 0
9 February 2013, 17:06
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 9 February 2013, 17:08 door Johan.)
Hallo mensen. Al langer volg ik deze topic over wegenbelasting maar tot heden had ik er weinig aan toe te voegen.
Vandaag echter kreeg ik bericht van
www.vrijstellingoldtimer.nl , een belangenvereniging voor oldtimerliefhebbers. Zij gaan namens ons allen een lobby voeren in Den Haag en vragen hier een donatie voor. Mogelijk hebben jullie interesse.
Hmm vreemd, naar pagina 63 gaan werkt niet.

Edit: nu wel maar is de reactie van Johan ineens verdwenen?
Dag mensen,
mijn eerste reactie ever op deze site en weg was ie. Opnieuw geprobeerd dan maar.
Ik wil jullie attenderen op een belangenvereniging voor oldtimerliefhebbers, die in Den Haag een lobby voeren voor ons allen.
Hun website:
http://www.vrijstellingoldtimer.nl Als je het iets vindt kun je hun middels een donatie ondersteunen.
Het is de zoveelste belangenvereniging dan, er is er ook al eentje opgericht door Wim's Classics met een (niet malse) minimumdonatie van 150 Euro.
Dat van Wim's classics betreft een branche belangenvereniging en degene waarnaar ik verwijs is specifiek voor de liefhebber. Donatie is 25 euro, en dat is overigens nog steeds best een aardig bedrag. Maar ja, als deze lobby iets oplevert dan is dat bedrag zo terug verdiend.
Dan nog zijn er al een aantal belangenclubs mee bezig, dus ik vraag me af wat de meerwaarde is.
Er komt na Pasen een voorstel te liggen met wat de oldtimerregeling moet gaan worden:
http://www.groen7.nl/na-pasen-duidelijkh...oldtimers/
Topics: 1
wat ik zo gek vind is dat mijn volvo 940 een groen TUV merk heeft voor Duitsland, en in alle milleu zones mag rijden.naast het "schoon" zijn door u9 kat heeft hij een verbruik van 1:8 in de stad 1:13 er buiten.
een Toyota rav4 verbruikt hetzelfde en een nieuwe volvo xc70 verbruikt nog meer.
weet iemand of er onderscheid gemaakt wordt tussen oude schone auto's en oude vervuilende ? dat kom ik nergens tegen.
Marcel
De brandstof is vooral bepalend, en het soort katalysator. De 740 van m'n vriendin heeft ook een groene sticker (want: benzine en U9 op kenteken), maar heb je een V70 D5 uit 2006 dan rij je vrolijk met een gele sticker rond.
Topics: 69
Gelukkig houdt Bashir in de politiek de vinger aan de pols. Zie mijn blogpost:
Bashir stelt kamervragen kilometers oldtimers met ook nog even een samenvatting van de upates van de afgelopen tijd.