Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Even voorstellen Hans en zijn Volvo 240 Turbo
Klinkt bekend..........
Ik hoop dat het meevalt!
sterkte

Antwoord
Zojuist de Volvo nagelopen en tijdens het emailen van de bevindingen kreeg ik toevallig Hans aan de andere kant van de lijn.
Zijn inbreng: "misschien moet ik de auto maar weer ophalen, ik heb nagedacht over wat je zei en als de auto zo slecht is is die het niet meer waard".

Ik heb gezegd dat ik daarover niet kan beslissen, dat moet de eigenaar doen en als die hem weer wilde ophalen we een datum via de email konden afspreken, geen probleem.

Na het ophangen toch maar even het emailtje afgemaakt waar ik mee bezig was en verstuurd.

Zie onder, wellicht dat dit hem weer wat gelukkiger en positiever maakt Smile

Citaat:Hallo Hans,

Ik was net bezig met alle foto's en onderstaande email toen je belde, ik stuur hem toch even door voor je algemene indruk over de auto.

"Na het nauwkeurig nalopen is het mij eigenlijk meegevallen en ook de wielbak LA hangt minder scheef als ik dacht, ik ben i.i.g. een stuk positiever over de auto als toen je hem bracht, ik denk dat ik hem behoorlijk netjes krijg en dat je er na het afwerken van sommige randen met wat oppervlakkig plamuur allemaal niks meer van ziet.

In principe is het een kwestie van opnieuw uitrichten, aflassen van alle hechtingen achter en de dorpel rechts en alles netjes afwerken, vooral dat laatste is het meeste werk omdat er al veel grof aan gelast is.

LA de buitenbak ga ik ook vervangen, ik wilde dit niet omdat er veel spanning op stond maar na het maken van een inkeping bij het achterlicht blijkt dit gelukkig niet permanent en is dus op te lossen met het imitatie deel.

De rest valt gelukkig wel mee, er zitten wat kleine gaatjes in de bodem en wat oud laswerk welke niet helemaal klopt maar dat is vrij makkelijk op te lossen.
Ik kan dit er wel voor een klein dagje bijnemen, zo kunnen we het bedrag mooi afronden..

Bijgevoegd wat foto's van de bodem.

Laat maar even weten wat je er van vind. "

Ik heb dus net je telefoontje gekregen waarin je aangaf dat je er over na hebt gedacht en er wellicht vanaf wilt zien.
Misschien veranderd bovenstaand email dit, ik ben te negatief geweest bij het afleveren van de auto, maar goed beter zo als andersom, ik wil graag eerlijk zijn en kwaliteit afleveren, dat moge duidelijk zijn.
Het is mij eigenlijk wel meegevallen na 2 uurtjes goed onderzoek en ik ben er van overtuigd dat je hem tevreden kan ophalen als die klaar is.
Ja, er zitten wat kleine punten aan welke ik anders had gedaan als je hem voor het eigen werk had gebracht maar achteraf zal ik de enige zijn die dit nog ziet, voornamelijk omdat ik het weet.

Als je, om wat voor reden ook, de auto toch weer wilt ophalen kan dat uiteraard, maar dan wil ik wel bovenstaande gezegd hebben over het bijstellen van mijn mening, vandaar nog even deze email.
Ik heb er ongeveer 2 uur aan gewerkt en hij heeft 3 dagen verderop in de stalling gestaan, het bedrag van dit beide vind ik te klein om aan te rekenen.

Ik hoor het wel,

Met vriendelijke groet,

Patrick Wouterse
Lasklus Nederland

http://www.lasklus.nl

info@lasklus.nl

06-40496653
Mvg Patrick<br /><br />Volvo restauratie en reparatie!<br />Voor elke lasklus www.lasklus.nl
Antwoord
Ondertussen heeft hans zijn bolide weer opgehaald, hij gaat eerst het totale kosten plaatje (incl lassen, afwerken, spuiten, opknappen enz) nog eens goed bestuderen en dan beslissen hoe die verder gaat :'( Smile
Mvg Patrick<br /><br />Volvo restauratie en reparatie!<br />Voor elke lasklus www.lasklus.nl
Antwoord
Heb inderdaad de auto weer opgehaald. Ik bewonder Patrick zijn kundigheid en liefde voor het vak.
Hij is streng maar heeft er wel verstand van. Voelt zich verantwoordelijk voor de verwachtingen die de klant heeft en waarschuwt voor teleurstelling. Zo ook bij mij, schrok me na de eerste keer rot en hij heeft de auto een aantal dagen gehouden voor nadere inspectie. Bleken nog een aantal plekken in de vloer te zitten. Rondom bleek plaatwerk na inspectie niet zo erg als gedacht. Uiteindelijk bleek er 5 dagen laswerk aan te zitten. Toen ik Patrick vertelde dat ik de auto op wilde halen en nog maar eens goed kijken of er na het lassen nog budget overbleef voor het spuiten, stemde hij zonder morrelen in. Ook de uren van inspectie en de stalling wilde hij niets voor hebben (!). Na nog wat nachtjes slapen ben ik naar de spuiter gegaan met de auto. De plaatwerker zag er wel brood in en heb uiteindelijk een prijs afgesproken incl. spuiten (die binnen mijn budget paste). Voor deze prijs realiseer ik me wel dat ik enorm gemats wordt. Ben vandaag even geweest en de auto schiet al aardig op : vloer is klaar, wielbakken zitten er in en ze zijn nu aan het strakmaken. Ik wil graag benadrukken dat als het binnen mijn budget had gepast, Lasklus zeker de moeite waard was geweest.
Dat het uiteindelijk anders is gelopen ligt niet aan Patrick, maar aan mijn budget.
Heb vandaag trouwens nog een goede investering gedaan. Ik heb vandaag een complete SuperPolar gekocht.Airco leer en electrische ramen/spiegels worden straks overgezet in mijn Turbo. Zal wel een hoop spullen overhouden, de eerste banger heeft zich al gemeld voor de restanten. Probeer morgen nog wel wat foto's te maken.
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Antwoord
Hallo Hans!

ik denk dat je het vrij normaal had gevonden om iets te verrekenen maar... ik hou van me werk en wil hier plezier in hebben.
Dat ik er me geld mee verdien om van te leven is een gunst en ben ik erg blij mee, maar zodra ik er geen plezier meer in heb zoek ik iets anders.
Dit is dus de reden waarom ik je heb geadviseerd op de manier waarop ik dat altijd doe en waarom je niks hoefde te betalen bij het niet doorgaan.
Als ik er zelf (grotere) kosten aan gemaakt heb is het natuurlijk anders, maar de volvo heeft niet echt in de weg gestaan en die uurtjes inspectie zijn een "noodzakelijk" kwaad voordat je een klus pas goed kan inschatten.

Ik ben wel zeer benieuwd naar foto's van het uiteindelijke resultaat, vooral omdat ik nu precies weet wat er aan mankeert en hoe het eruit ziet/zag.

Geen idee wat de prijs is die je nu moet betalen maar heb je toevallig gevraagd of ze tussendoor foto's maken net als ik doe? Zoja, dan ben ik ook zeer benieuwd naar foto's van het laswerk, met een goed afwerker is er natuurlijk veel te verstoppen.
Niet dat ik iemand wil beschuldigen maar het verschil in prijs moet ergens vandaan komen natuurlijk...

Net als mijn gegeven voorbeeld met de mercedes toen je bij me was, je hebt APK werk en Restauratie, en restauratie kost nou eenmaal veel tijd en dus veel geld..

Ik hou dit topic nieuwsgierig in de gaten! Wink

Antwoord
Hoi Patrick,

Natuurlijk had ik het normaal gevonden als je voor je werk wat had gerekend ! Dat je dit niet hebt gedaan pleit voor jou en je vakmanschap. Bij de spuiter (professioneel schadeherstelbedrijf ) wordt het herstel van het plaatwerk gedaan door een ervaren plaatwerker, waarbij ik enorm wordt gematst. Ik begrijp heel goed dat dit niet tot een normale bedrijfsvoering behoort. De aanpak verschilt wel enigzins van die van jou: de dorpels worden er niet volledig uitgehaald, de rechter reservewielbak dan weer wel. Ik ging vandaag langs om het overtollig plaatwerk(lees teveel bestelde plaatwerk) op te halen en werd verrast door de voortgang. Ik had aangegeven dat de auto geen haast had met klaarmaken, alle andere werk mocht voor. Evenwel was er een gaatje in de planning en was de auto al verder dan dat ik dacht....... Probeer morgen langs te gaan om een paar foto's te maken als ik even tijd heb.
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Antwoord
Heb ik weer, naar de spuiter geweest, accu van fototoestel leeg, helaas geen foto's dus >Sad >Sad. Probeer maandag weer even. Wel is vandaag de Super Polar gekomen. Is auto met belgische papieren dus geen gezeur met overschrijven ed. Staat nu op de zaak aan de acculader, morgen een nadere inspectie. Zit een B200F in met 190.000 km en 5 bak.
Ga de volgende onderdelen overzetten op/in de turbo:

Airco
Lederen bekleding en bekleding
Dashboard bovenzijde met dashboardkast
Zwarte deurklinken met zwarte achterklepschanieren
ABS (?)
Achterlichten
Voorruit met rubber
Stuurinrichting
Veel delen uit motorruimte

Overige delen zullen straks hun weg wel vinden naar mede liefhebbers.
Er zit bijvoorbeeld een dakrek op die ik schuwlelijk vind, zo'n ding met van de latten op het dak
Dacht dat die dingen altijd chroom waren, maar deze is zwart. De velgen weet ik nog niet , er zitten van die honingraatvelgen op met behoorlijke banden

Over de rubbers van de achterzijramen heb ik een vraag: dit rubber is duidelijk anders dan wat er in een 85 Ãr zit.Sluiten deze beter af dan de rubbers met losse sierstrips ?

Antwoord
Het magazijn Big Grin Big Grin

[Afbeelding: sp02v.jpg]

[img width=800 height=416]http://img59.imageshack.us/img59/9062/sp01y.jpg[/img]

Motor even laten draaien, wordt snel te warm, beide slangen van radiator wel warm,denk thermostaat kapot
Even in orde maken, kan ik er straks iemand een plezier mee doen.
Antwoord
Nog een paar foto's

[Afbeelding: sp06y.jpg][/URL]

[Afbeelding: sp07f.jpg][/URL]

[Afbeelding: sp08f.jpg][/URL]
Antwoord
voorruit met rubber..?!
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 45 6.798 21 May 2025, 00:57
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 659 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Even voorstellen V70 III 2.0 D3 philippehopman 0 393 31 August 2024, 17:43
Laatste bericht: philippehopman
  Even voorstellen Didier911 0 676 2 July 2024, 21:33
Laatste bericht: Didier911
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 1.123 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Voorstellen Jort 3 1.208 3 May 2024, 08:24
Laatste bericht: henqui
  Voorstellen _gijs_ _gijs_ 4 1.338 25 April 2024, 06:31
Laatste bericht: _gijs_
  Voorstellen: '83 Big Nose Kogelman 52 17.378 3 April 2024, 19:41
Laatste bericht: Kogelman
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 5.672 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 1.170 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)