Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Even voorstellen Hans en zijn Volvo 240 Turbo
Hans ik ben ècht helemaal blij voor je en je hebt volkomen gelijk dat je naar de voordeligste oplossing zoekt, zou ik ook doen, je bent tenslotte geen dief van je eigen portomonnee maar ze moeten mij niet betichten van sfeer (welke sfeer?) verzieken en irritant gedrag als ik iemand probeer te waarschuwen voor een grote deceptie (wat het helemaal niet hoeft te zijn natuurlijk), that's all.
Groeten van Frans
Antwoord
v700r schreef:Hans ik ben ècht helemaal blij voor je en je hebt volkomen gelijk dat je naar de voordeligste oplossing zoekt, zou ik ook doen, je bent tenslotte geen dief van je eigen portomonnee maar ze moeten mij niet betichten van sfeer (welke sfeer?) verzieken en irritant gedrag als ik iemand probeer te waarschuwen voor een grote deceptie (wat het helemaal niet hoeft te zijn natuurlijk), that's all.

Prima, je hebt je punt gemaakt. Lets follow the topic again! Wink
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
HansDAF schreef:Denk dat een normaal tarief bijna op het dubbele uit zou komen.

Als ze normaal andere prijzen berekenen welke in de buurt of zelfs boven mijn prijs zitten zullen ze waarschijnlijk wel kwaliteit leveren, dit moet wel anders waren ze in de afgelopen "crisis" wel failliet gegaan.
Dat dit zo is was alleen een aantal berichten terug nog niet bekend en vandaar alle waarschuwingen, de leden en ik hebben denk ik alleen maar het beste met je voor.

HansDAF schreef:ik schaam me er dan ook niet voor dat ik voor deze oplossing heb gekozen. Ze groeien nou ook weer niet op mijn rug..........

Dat hoeft ook zeker niet @Hans, gelijk heb je, je kan je euro maar 1 keer uitgeven en als je een keer gematst wordt heb je het waarschijnlijk verdient!

Ik houd het topic verder in de gaten want zoals ik al heb gezegd ben ik uit pure nieuwsgierigheid erg benieuwd naar de foto's van het eindresultaat ;D
Mvg Patrick<br /><br />Volvo restauratie en reparatie!<br />Voor elke lasklus www.lasklus.nl
Antwoord
Ik ber ook reuze nieuwsgierig! Ik heb het door een beun (wel vroeger professioneel gelast en "plaat gewerkt") laten doen die wel goed kan plaatwerken. Ik ben tevreden al was het niet goedkoop. Ik heb dorpels laten doen achterspatborden wielbakken en onderde achterlichten. ik was 1800 euro kwijt. Hij heeft er erg lang over gedaan omdat de auto zo vol kit zat. Wellicht had lasklus het nogwel goedkoper gekund. Mara de professionele bedrijven hier ion de buurt vonden de klus te groot en daarom niet lonend. Ze wilden het in elk geval niet onder de 2500 euro doen en dan nog niet vast dus had zomaar 3500 euro kunnen worden..... Ik ben nu wel zeker dat de dorpels weer helemaal opnieuw zijn opgebouwd dus niet een stuk plaat erop en klaar maar echt de drie delen gevormd en via proplassen weer in elkaar gelast.
Ach en kritiek is er altijd. Achteraf kan altijd alles beter en goedkoper. Maar je moet keuzes maken en als je zelf tevreden bent moet je dat proberen vast te houden ongeacht wat anderen zeggen.

Antwoord
Als je het goed wilt laten doen, kost het normaliter veel geld. 2000 euro voor goed plaatwerken en een zelfde bedrag voor fatsoenlijk spuitwerk. Bij een uurloon van 40 tot 50 euro per uur zit je er al gauw aan. Belangrijk is, welke keuze je ook maakt, dat je happy bent met het resultaat. Het dromen van een strakke 240 wordt vaak ruw verstoord door de kosten van zo'n droom. Echter als de basis niet goed is, wordt de rest er niet makkelijker op.

Vandaag belde de spuiter dat hij eigenlijk zo ver was met het lassen, strak maken en in de grondverf zetten.
(Erg hoor, geen tijd om even te gaan kijken......) De beurt is nu aan mij, zorgen voor motorkap en achterklep, deuren demonteren en aanleveren, ramen uit de Turbo, shadowlines en sierstrippen demonteren.
Overweeg ook het motorcompartiment leeg te halen, kan daar ook een beetje nieuwe verf. Het enige waar het mij aan ontbreekt is tijd.......... Heb gelukkig nog een paar weken, auto hoeft niet gelijk weg daar.
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Antwoord
HansDAF schreef:Als je het goed wilt laten doen, kost het normaliter veel geld. 2000 euro voor goed plaatwerken en een zelfde bedrag voor fatsoenlijk spuitwerk. Bij een uurloon van 40 tot 50 euro per uur zit je er al gauw aan.

Je vergeet echter de verbruik kosten, een dag lassen kost al snel een 10 liter fles CO2/Arg en een behoorlijk aantal meters draad, verder uiteraard nog slijp en schuur middelen en uiteraard aan het eind een primer of tectyl.
Ik reken 33 euro uurloon per uur, 1 euro per uur afschrijving gereedschap en 6 euro per uur verbruik.

Dan valt het ineens heel mee niet? Wink
Mvg Patrick<br /><br />Volvo restauratie en reparatie!<br />Voor elke lasklus www.lasklus.nl
Antwoord
Vandaag lekker met 2 voorportieren bezig geweest om ze kaal te maken voor de spuiter. Gezellig werkje hoor, die zwarte strepen onder het raam eraf halen. Deze week maar eens gaan kijken bij de spuiter en vragen wanneer de portieren daar moeten zijn.
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Antwoord
heb je nog nieuwe deuren geregeld? De deuren van de jaren 89+ zijn echt beter qua roest doordat ze verzinkt zijn. En 4 goeie deuren hoeven je niet meer dan E100 te kosten. Moet je alleen 2 gaatjes per deur onderaan dicht laten lassen ivm de bevestiging van die zwarte plastic strip.

O ja, en kijk even naar de overgang deur-raamstijl aan de kand vd b-stijl: vooral bij de bestuurdersdeur scheurt ie daar vaak -> klein gaatje boren aan het einde van de scheur en dan laten lassen.

En ajb: foto's!!!
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
Ticcie,

Deuren zijn met de welbekende gaatjes en beroemde zwarte folie, wat een snertklus zeg !
Wel leuk, had al veel delen gekocht , nu ook het rijdende magazijn erbij, heb nu onderdelen voor het kiezen.
Zal mijn toestel deze week eens opladen en een aantal foto's gaan maken
Antwoord
Ticcie schreef:O ja, en kijk even naar de overgang deur-raamstijl aan de kand vd b-stijl

bizar altijd, bij een 1serie scheurt ie altijd onder het tochtraampje, dat heeft zich in de 2 serie dus doorgezet naar de volgende stijl ..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 45 6.797 21 May 2025, 00:57
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 659 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Even voorstellen V70 III 2.0 D3 philippehopman 0 393 31 August 2024, 17:43
Laatste bericht: philippehopman
  Even voorstellen Didier911 0 676 2 July 2024, 21:33
Laatste bericht: Didier911
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 1.123 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Voorstellen Jort 3 1.208 3 May 2024, 08:24
Laatste bericht: henqui
  Voorstellen _gijs_ _gijs_ 4 1.338 25 April 2024, 06:31
Laatste bericht: _gijs_
  Voorstellen: '83 Big Nose Kogelman 52 17.378 3 April 2024, 19:41
Laatste bericht: Kogelman
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 5.668 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 1.170 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)