Berichten: 16
Topics: 7
Lid sinds: Apr 2014
Hallo,
Ik heb een b230fk in een 240 gebouwd (gekoppeld aan m47), in de afrondende fase loop in momenteel stuk op de kabelboom van de b230fk.
Is er evt. iemand die hiermee ervaring heeft -in de omgeving van Nijmegen- die hierbij hulp zou kunnen verlenen? (natuurlijk is een passende vergoeding bespreekbaar!)
Alvast dank,
mvg
Berichten: 1.277
Topics: 139
Lid sinds: Dec 2011
Heb je de complete boom overgezet? Al de massa punten aangesloten ? Heb er al een aantal uit gebouwd.
Sent from my Volvo using Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Berichten: 2.445
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Heb je een kabelboom van een 240 uit 1992 met stekkers voor de 2 computers?
Daarnaast moet er nog iets gedaan worden met de aansturing van de injectors (weerstanden).
Je zou eens het topic van JW240 met zijn turbo ombouw moeten lezen of de blauwe van Dennis.
Volgens mij staat daar heel veel in beschreven.
Neem aan dat Turbobricks reeds is geraadpleegd?
Zie graag jou resultaat. Voor mij staat er ook zo'n klus te wachten.
NB: Hoop dat je M47 heel blijft.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 1.277
Topics: 139
Lid sinds: Dec 2011
Ik neem aan dat je de kabelboom van een 940 gewoon mee pakt? Zal Es' zoeken hier, heb zojuist een zoekvraag uit gezet bij een maat van mij voor een fk.
Verzonden van uit mijn Volvo
met 3G met behulp van Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Berichten: 16
Topics: 7
Lid sinds: Apr 2014
Het betreft een b230fk (uit een 940 van 1997). Deze is in zijn geheel overgezet in de 240, incl. kabelboom, computer, ...
De verdeelkap is, incl. rotor is verplaatst naar de voorzijde. Vliegwiel (is ivm ontsteking) aangepast aan de m47.
Mijn persoonlijke ervaringen met de m47 zijn zo slecht nog niet! Deze kunnen toch zeker 200pk aan?
Tot nu toe heb ik meer klachten met de m46, mn. problemen met de overdrive. Ik heb twee 240s met de m46 en geregeld problemen, de twee 240s met de m47 zijn tot op heden probleem vrij!
Natuurlijk was mijn voorkeur uitgegaan naar de standaard m90 (heb ik nog twee van liggen), maar ik heb begrepen dat dit een nog grotere uitdaging zou zijn (ik denk een te grote uitdaging voor mij).
De 240 kabelboom wil ik zoveel mogelijk behouden, ik heb het overbodige uit de 940 boom geknipt. Ik heb natuurlijk vooraf diverse fora etc geraadpleegd, echter ik blijf een beetje huiverig cq onzeker om zomaar alles aan te sluiten. Een rokende kabelboom/computer zit ik niet op te wachten!
Het zou gewoon erg prettig zijn als iemand met ervaring hieromtrent ff meekijkt.
grtz
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Die heeft volgens mij alleen verstand van kabelbomen maken, niet van het monteren ervan.
Goed idee om de 940kabel boom te strippen, daar kan je echt veel overbodigs vanaf halen. De belangrijke delen hebben hun eigen connectortje dus in feite moet je een heel eind kunnen komen.
Berichten: 2.445
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
240fun schreef:Het betreft een b230fk (uit een 940 van 1997). Deze is in zijn geheel overgezet in de 240, incl. kabelboom, computer, ...
De 240 kabelboom wil ik zoveel mogelijk behouden, ik heb het overbodige uit de 940 boom geknipt. Ik heb natuurlijk vooraf diverse fora etc geraadpleegd, echter ik blijf een beetje huiverig cq onzeker om zomaar alles aan te sluiten. Een rokende kabelboom/computer zit ik niet op te wachten!
Het zou gewoon erg prettig zijn als iemand met ervaring hieromtrent ff meekijkt.grtz
Ik bedoelde alleen de motorkabelboom met de 2 stekkers voor de computers van dat FK blok. Deze motorkabelboom zat alleen in de 240-ers van na 90. Zo'n kabelboom heb je sowieso nodig.
In principe heb je helemaal niet zoveel nodig van de 940 kabelboom.
Welk modeljaar 240 heb je gebruikt voor deze motorwissel?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
skidje schreef:Deze motorkabelboom zat alleen in de 240-ers van na 90. Zo'n kabelboom heb je sowieso nodig.
In principe heb je helemaal niet zoveel nodig van de 940 kabelboom.
Volgens mij zijn er geen onderdelen nodig, hij heeft al een kabelboom voor de motor-ecu, namelijk de uitgedunde 940bos. Het enige wat hij wil is een beetje hulp bij het aansluiten van die uitgedunde 940 kabelboom.
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Wat skidje bedoelt: kabelboom van een lh2.4 240 zoeken en aansluiten op stekker schutbord plus computer en zekeringkast. Klaar is Kees.
Wat dop bedoelt, stukkie van de 940 kabelboom pakken en deze in de 240 leggen.
Skidje z'n oplossing is et simpelst en meest plug en play.
Berichten: 2.445
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Volvo 142 B23 schreef:Wat skidje bedoelt: kabelboom van een lh2.4 240 zoeken en aansluiten op stekker schutbord plus computer en zekeringkast. Klaar is Kees.
Wat dop bedoelt, stukkie van de 940 kabelboom pakken en deze in de 240 leggen.
Skidje z'n oplossing is et simpelst en meest plug en play.
Thx
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..