Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Motor valt uit na starten
#1
Hallo,

Mijn 245 met B23A (2,5l dubbele weber45) wil niet blijven lopen. Hij heeft gelopen, is gekeurd en daarna in de winter stil gestaan in de garage.
Hij start maar na 2 seconden valt ie meteen weer uit.
Alle onstekingsdelen zijn vervangen en er komt benzine naar voren.
Nu ben ik er achter gekomen dat ik van de startmotor naar de bobine geen 12V stroom krijg als de sleutel op stand II staat.
Bij het starten krijg ik ook maar 9,5 volt van de startmotor naar de bobine.
Ik heb een kabel van de startmotor naar de bobine (nr 15) en een kabel naar de dynamo en de dikke plus van de accu naar de startmotor. Mis ik daar een kabel? in de haynes zie ik 3 kabels op de platte stiften maar ik heb er maar 2.

Kan het zijn dat de solenoid van de startmotor kapot is of moet ik meer naar het contactslot kijken??

Mvg, Sebastiaan

Alle tips zijn welkom.
245L VAN
Antwoord
#2
Misschien ook een soort veiligheidsrelais?
Je hebt denk ik geen brandstofpomprelais, maar misschien een vroege afgeleide daarvan...
Antwoord
#3
alleen een mechanische pomp op t blok
245L VAN
Antwoord
#4
Kan de accu niet wat aan de lege kant zijn?
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#5
nee, ligt aan de lader en heeft 13,5V
245L VAN
Antwoord
#6
Je kan het tijdelijk even proberen met een draadje direct vanaf de accu naar de bobine +, niet te lang want waarschijnlijk heb je een bobine die normaal met voorschakelweerstand werkt.

Ik zou ook de massakant van het starterverhaal controleren, slechte massa geeft ook erg veel spanningsverlies.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#7
kreeg inderdaad deze tip op een ander forum.
Nu loopt hij met 12v direkt op de bobine.
Klopt het dat ik kan concluderen dat het contactslot kapot is?
245L VAN
Antwoord
#8
Hoort er niet een draadje te lopen van de startmotor naar de bobine?
Bij starten heb je 12 volt op de bobine en zodra hij loopt heb je iets van 9 volt op de bobine.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#9
Er loopt een kabel van de startmotor naar pool 15 (+) op de bobine.
Ik heb geen stroom naar de bobine met de sleutel op stand I en II.
Als ik start (stand III) krijg ik maar 9,5v op de bobine.
Antwoord
#10
Die dikke pluskabel van de accu naar de startmotor gecontroleerd, aansluitingen schoon en goed vast?
9.5 volt op je startmotor doet me denken aan een slechte accu of slechte verbindingen.
Hoeveel volt levert je accu tijdens het starten?
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Motor blijft koud? Boet 4 373 3 March 2025, 21:07
Laatste bericht: Dopski
Sad motor V50 2.0 benzine houdt iets in Dopski 2 588 23 July 2024, 09:47
Laatste bericht: Dopski
  Volvo 264 PRV V6, B28e motor wil maar niet lopen Gerrit - Jan 1 1.134 23 April 2024, 13:12
Laatste bericht: Marc1970
  Tikkend geluid, motor, rechtsvoor shineslikesun 3 1.022 25 March 2024, 20:10
Laatste bericht: BartJu
  B21E wil niet meer starten Hannes 24 5.254 13 February 2024, 00:06
Laatste bericht: MacVolvo
  240 start soms niet (bij warme motor) superD 12 3.750 17 June 2023, 15:32
Laatste bericht: superD
  Motor houdt er na 10 min. mee op Rin 14 4.333 1 January 2023, 15:09
Laatste bericht: Rin
  Motor Slaat af na aanslaan OPGELOST pepijnwk 1 1.544 12 August 2022, 13:25
Laatste bericht: pepijnwk
  Help, Motor harde tik menno000 2 1.598 5 November 2021, 00:14
Laatste bericht: Volvo240
  Motor slaat over net boven stationair toerental Arnic 6 4.433 13 August 2021, 09:02
Laatste bericht: Grey240Polar

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)