29 June 2005, 16:07
Kan ik de kop, turbo en injectie van een 240 turbo uit 83' op het onderblok van een 740 met een B230eschroeven, of wordt de compressie dan te hoog?
alvast bedankt
daan
alvast bedankt
daan
ombouw b230E naar turbo
|
29 June 2005, 16:07
Kan ik de kop, turbo en injectie van een 240 turbo uit 83' op het onderblok van een 740 met een B230eschroeven, of wordt de compressie dan te hoog?
alvast bedankt daan
29 June 2005, 22:57
hey daan
dat past allemaal geen probleem. maar idd de comp. verhouding is veel te hoog dit is 10.3:1 bij de B230E en bij een turbo ong 9.0:1 dus dat scheelt nogal, ik zou zeggen niet doen.
6 July 2005, 11:32
Nee, dat word inderdaad niks. Ik denk dat ik dan maar het hele blok ombouw.
in ieder geval bedankt voor de reactie! daan
8 July 2005, 22:47
een standaard B230 of B23 etc blok kan makkelijk een turbo hebben, het kan veeel kracht hebben en de koeling si overgedimensioneerd. je haalt er dan makkelijk 180 pk uit... en het benzineverbruik blijft goed voor een turbo vanwege de hoge statische compressie..
Op een standaard krukas is 400-500 pk geen groot probleem, denk eens hoe sterk zon blok is... het hoogste dat ik ooit heb gehoord is tegen de 500 met standaard internals.. wel een turbo blok..
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
10 July 2005, 19:48
krukas geen probleem
motorblok geen probleem cil.kop geen probleem genoeg benzine word een probleem afstellen word een probleem koppakking word een probleem tenminste als je er geen kaas van heb gegeten. de meeste zijn hobbyisten en hebben dromen om zulke dingen zelf te doen maar als je het een beetje bekijkt is dit voor de meeste niet te doen. je moet gaten boren in het motorblok en dergelijke. dat zie ik doorsnee manne nog niet doen op hun opritje voor huis. het kan allemaal best , maar met zon b23e of b230e is er weinig tolerantie dus heb je zo brokken dus ik blijf er bij niet doen
11 July 2005, 14:41
ja daar heb je idd gelijk in. Je moet zeer goed weten wat je doet en veel gereedschappen hebben, en goed weten hoe je ze gebruikt. Het is idd niet zo makkelijk als het lijkt.. Ik heb al meerdere kapotte B23E en B230E gezien/gehoord met turbo... dus de compressie is toch erg hoog..
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
12 July 2005, 10:28
ik zeg..niet doen. Neem dan een B23ET (zo heet die toch?) uit een 740
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
12 July 2005, 12:30
en als je helemaal gek wil doen...een B5234TR..Past dat trouwens?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|