Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo 264 met een koudstart probleem
#1
Hallo, en help.
Mijn 264 uit 1981 voorzien van een b28e blok heeft een probleem.
Hij start maar zeer moeizaam als ie koud is.
Vervolgens als de motor loopt, en je gas geeft, moet je dit zeer voorzichtig doen anders smoor je de motor.
dit wordt overigens iets beter als ie warm is, maar het blijft wel.

Als de motor eenmaal gelopen heeft is er de rest van de dag geen probleem meer met het starten.

Als je gaat rijden en je komt in de lage toeren in zijn 1e of 2e versnelling dan heeft ie de neiging om te gaan bokken.
Als je in zijn 2, 3 4 en overdrive in de hogere toeren komt is er geen probleem meer en rijd ie als een zonnetje in alle versnellingen, pakt ie perfect op en ridt ie perfect.

Bij een specialist al een keer de koudstart injector laten vervangen, maar dit gaf weer een ander probleem, en dat was dat ie als ie warm was ook niet meer wilde starten, en nog meer ging "hikken" en "bokken"dan als met de ouwe injector.

De ouwe weer terug gezet, en nu alleen nog het probleem met de koudstart en het hikken.

help

Wat zou dit kunnen zijn???

Voor de rest als ie warm is en je rijdt er wat harder mee alles perfect. Motor loopt als een zonnetje.

Groet

Eric

ps ben geen techneut!!!!!! :-\
Antwoord
#2
Wanneer is de ontsteking voor het laatst vervangen?


Gr Wink
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
#3
Geen idee.
Ik hoorde iemand ook iet zeggen over vervuilde injectoren??
Antwoord
#4
Het service handboek zegt het volgende over koude start:

Controleer of de hulp-luchtregelaar open gaat >> Controleer of de koude start-injector injecteert en als dat oke is hebben ze het over een volledige "tune-up" van het CI-systeem.

zoals jij zegt moet het de koude injector dus niet zijn. Misschien dus de Hulp-luchtregelaar?

Mvg Ronald
264 RULES!!!!
Antwoord
#5
Citaat:Als je gaat rijden en je komt in de lage toeren in zijn 1e of 2e versnelling dan heeft ie de neiging om te gaan bokken.

Is dit bij koude of warme motor ?
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#6
Ik heb ook vervuilde injectors gehad. Hierbij kreeg ik de auto wel aan de praat echter als je gas begon te geven sloeg die gelijk af, behalve als dit heel voorzichtig gebeurde. De motor bokte hier wel behoorlijk bij. Even alle injectors er 1 voor 1 uit halen en in een potje hangen en dan het contact omdraaien en starten om te zien of ze injecteren(met 2 personen). Je kan ook kijken of ze opengaan door even voorzichtig te kijken of het klepje aan de onderkant van de injector wel open wil (met een mesje ofzo even open wippen).

Mvg Ronald
264 RULES!!!!
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  motor probleem 264 melvdwal 6 1.604 12 February 2024, 11:00
Laatste bericht: ZoZo
  kilometerteller volvo 264 wibe 12 5.039 30 June 2022, 22:48
Laatste bericht: Rin
  Volvo 264 GLE B27E Handgeschakeld overdrive Walter Davo 18 16.741 29 September 2019, 00:08
Laatste bericht: Walter Davo
  volvo 264 dl maar moet wat aan gebeuren. Nald 32 48.172 9 February 2016, 09:11
Laatste bericht: 265gl
  '76 Volvo 264 GL restauratie. Stefank 7 15.952 5 February 2016, 11:55
Laatste bericht: Apae
  Mijn eerste Volvo, een 264 Gl uit 1976 sander264 22 33.082 11 January 2014, 16:18
Laatste bericht: sander264
  Verdelerkap Volvo 264 B27 Swedish Chef 5 7.849 1 August 2012, 00:56
Laatste bericht: Swedish Chef
  Volvo 264 1981 Waterverbruik aanpakken of niet meer? Abdees 16 19.599 20 July 2012, 18:33
Laatste bericht: Abdees
  Ontstekings probleem B27E. "De zoek tocht" RonnieDuck 15 17.245 26 February 2012, 13:30
Laatste bericht: RonnieDuck
  voorpijp volvo prv motor maurice100 9 18.074 12 April 2011, 21:08
Laatste bericht: Henk760Hausser

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)