6 December 2007, 18:01
Na een klein ongelukje 4 jaar geleden heb ik mijn 740 2.0i in de vangrails gezet, niet leuk natuurlijk als het je eerste auto is en dat je er maar 2 maanden hebt van kunnen genieten :-[
De 740 heb ik thuis nogsteeds in de wei staan en de rede hiervan is dat de techniek nog maar 95.000 km heeft mogen doen, af en toe laat ik de motor nog even warm lopen en het zal jullie niet verbazen maar ondanks de slechte zorgen op het moment is het starten en lopen(rijden dus). Nu zat ik eerst te denken om het te gaan gebruiken als volgend projectje: de 740 weer strak maken... maar een 740 zal nooit een echte klassieker waarde krijgen als een 200 of een amazone dus dan is het weggegooid geld en lijkt me slopen een beter alternatief, een nieuw iets uit de 200 serie valt af aangezien er hier al genoeg exemplaren staan (245 en 262C) of het moet een 264TE zijn maar daar is het 2L blok iets te zwak voor denk ik... nu ben ik heel erg gecharmeerd door de amazone ,vooral de estate maar is het überhaupt mogelijk qua afmetingen een modernere 2.0i in een amazone te lepelen?
De bedoeling zou dan zijn om een opknapper met een in de soep gedraaide motor te kopen en daar een stukje moderne techniek in te lepelen. Is het dan ook eventueel aangeraden om de versnellingsbak, assen en dergelijke over te zetten of is dit technisch onmogelijk???
Nog even ter info: de 740 is licht getordeerd maar de veiligheidszones zijn intakt, hij rijdt nog gewoon recht uit en remmen doet hij ook in een strakke rechte lijn, geen trillingen of andere gekke dingen. Het laten maken van de 740 zou een geschatte 3000E zijn
Tips suggesties alles is welkom
De 740 heb ik thuis nogsteeds in de wei staan en de rede hiervan is dat de techniek nog maar 95.000 km heeft mogen doen, af en toe laat ik de motor nog even warm lopen en het zal jullie niet verbazen maar ondanks de slechte zorgen op het moment is het starten en lopen(rijden dus). Nu zat ik eerst te denken om het te gaan gebruiken als volgend projectje: de 740 weer strak maken... maar een 740 zal nooit een echte klassieker waarde krijgen als een 200 of een amazone dus dan is het weggegooid geld en lijkt me slopen een beter alternatief, een nieuw iets uit de 200 serie valt af aangezien er hier al genoeg exemplaren staan (245 en 262C) of het moet een 264TE zijn maar daar is het 2L blok iets te zwak voor denk ik... nu ben ik heel erg gecharmeerd door de amazone ,vooral de estate maar is het überhaupt mogelijk qua afmetingen een modernere 2.0i in een amazone te lepelen?
De bedoeling zou dan zijn om een opknapper met een in de soep gedraaide motor te kopen en daar een stukje moderne techniek in te lepelen. Is het dan ook eventueel aangeraden om de versnellingsbak, assen en dergelijke over te zetten of is dit technisch onmogelijk???
Nog even ter info: de 740 is licht getordeerd maar de veiligheidszones zijn intakt, hij rijdt nog gewoon recht uit en remmen doet hij ook in een strakke rechte lijn, geen trillingen of andere gekke dingen. Het laten maken van de 740 zou een geschatte 3000E zijn
Tips suggesties alles is welkom
245 GL => B230F aka De Rooie