16 January 2008, 17:11
De auto van mn broer loopt nogal onregelmatig als hij koud is, hij slaat eerst bijna af, dan schiet hij ineens in de toeren en vervolgens valt hij weer bijna stil.
Ik dacht eigenlijk meteen aan de auxiliary air valve.
Volgens wat ik kan vinden op internet, moet deze met een koude motor volledig geopend zijn.
Ik heb dus het slangetje aan de bovenkant eraf gehaald, en ik kan de klep niet zien bewegen. Vervolgens heb ik gemeten, en hij krijgt wel stroom en de zwarte
kabel van de klep maakt gewoon netjes massa.
Nou zou ik graag willen weten of iemand hier gegevens heeft over dat ding? welke weerstand moet hij hebben? En
hoe word geregeld wanneer hij dicht of open moet? Ik kan nergens vinden waar de sensor hiervoor zit. Of zit deze in de klep?
Ik heb ook even de slangen doorverbonden met een stukje buis, en vervolgens de slangen wat dicht gehouden (anders gaat hij natuurlijk 2000 toeren ofzo lopen).
Dan loopt de motor best netjes alleen rammelt hij nog wat (misschien staat de ontsteking niet helemaal goed).
Ik ben er nog niet 100% zeker van dat de klep het probleem is, maar het is sowieso wel al een probleem omdat hij het volgens mij niet doet.
Als de motor warm is, loopt hij trouwens als een naaimachine. Dit lijkt mij ook passend bij een auxiliary air valve die dicht blijft zitten.
Ik dacht eigenlijk meteen aan de auxiliary air valve.
Volgens wat ik kan vinden op internet, moet deze met een koude motor volledig geopend zijn.
Ik heb dus het slangetje aan de bovenkant eraf gehaald, en ik kan de klep niet zien bewegen. Vervolgens heb ik gemeten, en hij krijgt wel stroom en de zwarte
kabel van de klep maakt gewoon netjes massa.
Nou zou ik graag willen weten of iemand hier gegevens heeft over dat ding? welke weerstand moet hij hebben? En
hoe word geregeld wanneer hij dicht of open moet? Ik kan nergens vinden waar de sensor hiervoor zit. Of zit deze in de klep?
Ik heb ook even de slangen doorverbonden met een stukje buis, en vervolgens de slangen wat dicht gehouden (anders gaat hij natuurlijk 2000 toeren ofzo lopen).
Dan loopt de motor best netjes alleen rammelt hij nog wat (misschien staat de ontsteking niet helemaal goed).
Ik ben er nog niet 100% zeker van dat de klep het probleem is, maar het is sowieso wel al een probleem omdat hij het volgens mij niet doet.
Als de motor warm is, loopt hij trouwens als een naaimachine. Dit lijkt mij ook passend bij een auxiliary air valve die dicht blijft zitten.