Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
afstellen 264
Hallo,

Ik ben sinds ongeveer 3 maanden de eigenaar van een nette 264 GLE uit 1977. Omdat er wat problemen waren met de koelvloeistof ben ik gaan zoeken waar het probleem zat maar heb deze niet kunnen vinden. Daarom ben ik er vanuit gegaan dat het de koppaking wel moest zijn. Nadat ik de koppen er af heb gehaald kwamen er op een onoplettend moment 2 cilinderbussen mee omhoog tijden het draaien van de krukas. Omdat er onder die bussen dunne chims (pakkingen) zitten kon ik deze bussen niet meer terug plaatsen dus heb ik besloten om de hele motor eruit te halen. Dit heb ik gedaan, de hele motor uit elkaar gehaald alles schoon gemaakt en wat niet meer helemaal in orde was vervangen. Ook alle keeringen en pakkingen vervangen en daarna de boel weer in elkaar gezet. Na wat problemen met de afstelling van de distributie en ontsteking liep hij vrijwel gelijk weer. Het enigste probleem is dat ik hem stationair niet goed afgeregeld krijg, hij loopt constant te hard. Zelf heb ik het idee dat ik misschien niet alle slangen van de K-jet op de juiste manier heb aangsloten maar het lukt me niet om het goed te krijgen. Verder zijn de afstel mogelijkheden zo bepekt dat ik het niet helemaal goed krijg. Ik zou het geweldig vinden als er iemand is die mij hier mee zal kunnen en willen helpen.

Groeten,

Eus
Antwoord
inlaatspruitstukpakking in orde??

op een 4 gas tester kun je heel mooi zien of ie valse lucht aanzuigt.
Volvo 244 2.1 GL 1979
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Toerental warme motor afstellen b27e hun 6 10.570 28 December 2014, 22:27
Laatste bericht: hun
  afstellen kickdownkabel paarhuis 1 2.618 16 March 2008, 18:12
Laatste bericht: ZoZo

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)