20 April 2008, 20:31
??? Als ik een tijdje 100 heb gereden (of een andere snelheid) en het gas los laat, 'bokt' de auto even, net alsof de motor heel even z'n werk niet wil doen, om daarna rustig weer verder te rijden. Is dus alleen na een tijdje met constant gas/tempo rijden, anders heeft ie 't niet.
Volgens de garage ligt het aan het onderdeel wat ervoor zorgt dat de motor (ook bij stationair draaien) 'juist' aangestuurd blijft....nu zegt dat onderdeel mij niets, volgens de garage was 't aardig smerig dat ding :o maar schoonmaak bied vooralsnog geen soelaas. In overleg met de garage kom ik over een weekje of 2 terug, hoefde nu niets te betalen
. Voordat ik terugga leg ik ff m'n oor bij jullie te luisteren.
Overigens loopt ie stationair nou ook niet erg lekker, valt ineens bijna uit (de toeters en bellen gaan branden op het dashbord), waarna ie toch besluit door te blijven lopen. De motor is nu iets hoger in toeren afgesteld, maar blijft hetzelfde gedrag vertonen....
Vraag is dus: wat voor een onderdeel bedoelt ie nou precies
enne; wat kan dat 'bokken' veroorzaken?
Jorgen
Volgens de garage ligt het aan het onderdeel wat ervoor zorgt dat de motor (ook bij stationair draaien) 'juist' aangestuurd blijft....nu zegt dat onderdeel mij niets, volgens de garage was 't aardig smerig dat ding :o maar schoonmaak bied vooralsnog geen soelaas. In overleg met de garage kom ik over een weekje of 2 terug, hoefde nu niets te betalen

Overigens loopt ie stationair nou ook niet erg lekker, valt ineens bijna uit (de toeters en bellen gaan branden op het dashbord), waarna ie toch besluit door te blijven lopen. De motor is nu iets hoger in toeren afgesteld, maar blijft hetzelfde gedrag vertonen....
Vraag is dus: wat voor een onderdeel bedoelt ie nou precies
enne; wat kan dat 'bokken' veroorzaken?
Jorgen
Volvo 245 B230F 1989
Volvo BM L90 1988
Volvo BM L90 1988