11 June 2008, 19:46
Het wordt zo rustig de laatste tijd op het topic, dus even wakkerschudden met een vraagje.
Een tijdje terug meldde ik dat mijn Stromberg carburateur 175 CD2, op een B20a, niet helemaal fris meer was. Onder andere veroorzaakt door erg lang niet op benzine te hebben gereden.
Nu ben ik benieuwd wat je allemaal kan tegenkomen bij het opknappen van de carb.
Dit kon ik zelf bedenken:
- Ergens kwam benzine retour, dus ik verwacht ergens een verstopping.
- Wat pakkingen zullen vervangen moeten worden; staan een tijd droog.
- Er zit geen olie in het reservoir, zo wel start hij niet. Zonder naald+bijbehorende cilinder, rijdt hij prima alleen nogal agressief (deze bedoel ik).
- Ik zag wat krassen op bovenstaand geheel en de cilinder in de carb waarin deze op en neer beweegt :-\ kan dat kwaad?
- De naald zal wel versleten zijn.
Wat pakkingen betreft vond ik het volgende op de site van scandcar:
Pakking set Stromberg B20 carburateur - 276295 Ã 9,85
Pakkingset Stromberg carburateur B20+B30+B19+B21+B23 - 271474 Ã 14,90
Carburateur Zenith-Stromberg 175CD revisieset B21A -1977 nr23766 Ã 35,75
De eerste zal ik wel moeten hebben, maar is zonder rubberen membraam, die er nog goed uitzag trouwens.
Op gas rijdt de auto trouwens prima, maar gezien de vakantie + LPG gebrek zou het kunnen rijden op benzine wel fijn zijn.
Mocht iemand een dump B20 carb op de plank hebben liggen, zou dat misschien wel makkelijk zijn om er een keukentafel projectje van te maken.
Voor de liefhebbers aanvullend leesvoer (zelf nog niet compleet doorgelezen):
Dirk: http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...pic=3973.0
Postma: http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...pic=3798.0
Een tijdje terug meldde ik dat mijn Stromberg carburateur 175 CD2, op een B20a, niet helemaal fris meer was. Onder andere veroorzaakt door erg lang niet op benzine te hebben gereden.
Nu ben ik benieuwd wat je allemaal kan tegenkomen bij het opknappen van de carb.
Dit kon ik zelf bedenken:
- Ergens kwam benzine retour, dus ik verwacht ergens een verstopping.
- Wat pakkingen zullen vervangen moeten worden; staan een tijd droog.
- Er zit geen olie in het reservoir, zo wel start hij niet. Zonder naald+bijbehorende cilinder, rijdt hij prima alleen nogal agressief (deze bedoel ik).
- Ik zag wat krassen op bovenstaand geheel en de cilinder in de carb waarin deze op en neer beweegt :-\ kan dat kwaad?
- De naald zal wel versleten zijn.
Wat pakkingen betreft vond ik het volgende op de site van scandcar:
Pakking set Stromberg B20 carburateur - 276295 Ã 9,85
Pakkingset Stromberg carburateur B20+B30+B19+B21+B23 - 271474 Ã 14,90
Carburateur Zenith-Stromberg 175CD revisieset B21A -1977 nr23766 Ã 35,75
De eerste zal ik wel moeten hebben, maar is zonder rubberen membraam, die er nog goed uitzag trouwens.
Op gas rijdt de auto trouwens prima, maar gezien de vakantie + LPG gebrek zou het kunnen rijden op benzine wel fijn zijn.
Mocht iemand een dump B20 carb op de plank hebben liggen, zou dat misschien wel makkelijk zijn om er een keukentafel projectje van te maken.
Voor de liefhebbers aanvullend leesvoer (zelf nog niet compleet doorgelezen):
Dirk: http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...pic=3973.0
Postma: http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...pic=3798.0