Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
aansluiting velg op naaf
Ik heb andere velgen gekocht en deze heb ik geprobeerd te passen op mijn volvo 245 (1975)
echter, de achterkant van mijn velg is recht. Om mijn remschijf vast te houden zitten er twee bolkopschroefjes ingedraaid.
Hierdoor kan ik mijn velg niet goed tegen de remschijnf/naaf aanplaatsen.
Is dit een bekend probleem? zijn hier andere schroefjes of andere oplossingen voor?

Het tweede probleem zijn de wielmoeren.
De originele passen niet goed, daardat de konische kant te kort is.
Welke andere moeren zou ik moeten hebben? En op welke maat moet ik gaan zoeken?
Alvast bedankt.
Antwoord
Wat betreft het schroefje:
gaatje op de goede plek in de velg boren. Sad
of spacertje gebruiken met minstens de dikte van het schroefkopje. Hier zitten meestal al gaten in voor dergelijke schroefjes of anders boor je die zelf bij. Smile
Antwoord
Wat voor velgen heb jij dan gekocht dat ze niet passen?

Standaard velgen kunnen het dus niet zijn ???
Antwoord
die boutjes uitwisselen voor boutjes met een platte kop (6-kant). Toen ik van de standaard wieltjes naar Virgo's ben gegaan zaten er ook boutjes met een lange pin op de kop, die wel bij de stalen velgen pasten maar niet bij de alu velgen. vervangen voor korte M6 boutjes en klaar.
Als de velg een volledig vlak bevestigingsvlak heeft zou ik de boutjes weglaten. gat achter in de velg kan ook, of de boutjes verzinken in het montagevlak (V-kop schroeven halen en de schijf bewerken). Zorg in ieder geval dat de nieuwe niet te lang zijn Smile
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
DopdeDouwer schreef:Wat betreft het schroefje:
gaatje op de goede plek in de velg boren. Sad
of spacertje gebruiken met minstens de dikte van het schroefkopje. Hier zitten meestal al gaten in voor dergelijke schroefjes of anders boor je die zelf bij. Smile

gaatje in de velg boren is niet echt een optie waar ik op zit te wachten...
Een spacer zou kunnen, maar aangezien ze al best ver naar buiten staan heb ik die liever niet (buiten dat het minder goed is voor de rest van de wagen)

@volvo200liefhebber: Het zijn 740 aluline velgen (ik zal binnenkort eens een foto gaan maken)

@jw240: ik kan ook kijken of ik verzinkte schroeven kan bemachtigen.

Maar ik denk dat ik ze gewoon weghaal. Als ik het goed bekeken heb, kan de remschijf niet weg als het wiel erop zit... En daar zijn die schroefjes toch voor bedoeld.

PS ik heb alleen de voorkant gepast (ivm afstand remklauw), ik neem aan dat het aan de achterzijde dan geen probleem oplevert met de remklauw. Of steekt deze verder naar buiten??
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Past wiel op velg Readyplayer2 3 1.191 21 March 2024, 18:52
Laatste bericht: Dopski
  Welke banden passen er op de standaar velg 240? Gurd 6 11.408 30 August 2019, 08:53
Laatste bericht: Grey240Polar
  Welke naafdop/naafkap op stalen velg? jos evers 15 23.712 4 November 2016, 20:23
Laatste bericht: jos evers
  Monroe dempers met lucht aansluiting JohnVolvo 11 13.807 6 February 2011, 23:21
Laatste bericht: Chris
  wielmoeren van 244 stalen velg op 900 serie O.Z velgen? ArjansVolvo244dl 3 3.565 11 July 2010, 14:30
Laatste bericht: ArjansVolvo244dl
  steek van de Virgo velg rene soasel 1 3.063 17 November 2009, 12:37
Laatste bericht: ***t_blijft_behelpen***
  Hardnekkig vuil/ aanslag op de velg volvorider2 4 3.989 15 November 2009, 22:47
Laatste bericht: volvorider2
  stalen velg verfraaien Filip 13 9.171 1 April 2007, 19:34
Laatste bericht: Ticcie
  welke velg voor, welke achter? sleuteldrop 3 3.137 30 January 2007, 18:14
Laatste bericht: sleuteldrop
  Chromen velgkapjes op standaard zwarte velg Claus 25 13.763 2 January 2007, 21:46
Laatste bericht: Claus

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)