18 February 2010, 00:21
Na 10 weken stilstand haalde ik mijn oude 345 GLS met B19A-motor weer eens uit de stalling. Start normaal altijd, nu niet. Eerst was 'ie verzopen. De pakking van de vlotterkamer werd nat, dus mijns inziens werd er veel te veel benzine opgepompt.
Afijn, thuis startte hij nog steeds niet. Ditmaal kwam er weinig benzine boven; er kwam haast niets uit de carburateur toen ik die demonteerde. De bougies bleven ook droog daarna trouwens, dus hij kreeg geen benzine.
De benzinepomp pompte geen benzine op; ik had de slang naar de carb losliggen en er kwam niets uit tijdens starten. Vandaag de pomp gedemonteerd. Keurig schoon, filter was netjes. De pomp wordt mechanisch aangedreven door het (onder)blok. Deze hefboom kan ik zeer makkelijk bedienen, zelfs met de pink nog. Wel is het zo dat de hefboom maar een cm of 1 Ã 2 kan op en neer gaan. Is dit normaal?
Verder voel ik tijdens dit pompen met de hand weinig drukverschil op de aan- en afvoerslang.
De wagen ratelde af flink tijdens goed gasgeven, heeft dit er iets mee te maken? Ontsteking en kleppen staan goed afgesteld.
Ohja, er zit een Zenith/Stromberg 175 CD 2 SE op. Die is goed, alle pakkingen/membramen en de naald + sproeier zijn vervangen, CO is 2,5 %.
Hopelijk kan iemand helpen. Alvast dank.
Afijn, thuis startte hij nog steeds niet. Ditmaal kwam er weinig benzine boven; er kwam haast niets uit de carburateur toen ik die demonteerde. De bougies bleven ook droog daarna trouwens, dus hij kreeg geen benzine.
De benzinepomp pompte geen benzine op; ik had de slang naar de carb losliggen en er kwam niets uit tijdens starten. Vandaag de pomp gedemonteerd. Keurig schoon, filter was netjes. De pomp wordt mechanisch aangedreven door het (onder)blok. Deze hefboom kan ik zeer makkelijk bedienen, zelfs met de pink nog. Wel is het zo dat de hefboom maar een cm of 1 Ã 2 kan op en neer gaan. Is dit normaal?
Verder voel ik tijdens dit pompen met de hand weinig drukverschil op de aan- en afvoerslang.
De wagen ratelde af flink tijdens goed gasgeven, heeft dit er iets mee te maken? Ontsteking en kleppen staan goed afgesteld.
Ohja, er zit een Zenith/Stromberg 175 CD 2 SE op. Die is goed, alle pakkingen/membramen en de naald + sproeier zijn vervangen, CO is 2,5 %.
Hopelijk kan iemand helpen. Alvast dank.
1981 Volvo 343 2.0 GLS, 1981 Volvo 345 2.0 GLS, 1983 Volvo 360 2.0 GLS sedan, 1990 Volvo 460 1.7 GLEi, 1990 Volvo 940 2.3 GL