Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
Zo net terug van Nordicar om kleppen te laten stellen en wat advies te vragen over het gebrek aan vermogen in mijn volvo.
Compressie is gelukkig in orde (14/13/14/13). Huidige carb (solex cisac) gaat idd vervangen worden door de stromberg (maar daar waren we al achter)
Maar ze vonden ook de geplaatste LPG vergasser te klein, kan iemand een vertellen of de voordelen van het laten plaatsen van een grotere vergasser opwegen tegen de kosten?
En de kickdown kabel blijkt niet meer zo te zijn als deze zou moeten. Nu wil ik deze vervangen maar er zijn nogal wat soorten. Ik heb een b200f met een AW70 automaatbak, iemand een onderdeelnummer oid voor me?
Bedankt weer.
Wie weet komt het ooit goed met het bakkie ;D ;D
Berichten: 9.872
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Met een grotere verdamper zou je topsnelheid wat omhoog kunnen misschien? Maar hij reed op benzine toch ook al niet bijster snel?
Welke verdamper zit er nu in? Ik heb een Poliauto 72 C4, daarvoor een Vialle D-type, basically hetzelfde ding, voor een 2.3 liter.
http://www.scandicar.com.pl/volvo/cable.html Alle 240 AW70's gebruiken dezelfde kabel, 1239932. De B200F ga je niet zo vaak vinden in onderdeellijsten, volgens mij zijn ze vooral in NL verkocht.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
Hoi Marc,
foto van de vergasser:
[img width=450 height=600]http://i901.photobucket.com/albums/ac213/Jeroen245/vergasser.jpg[/img]
Auto rijdt op benzine idd ook niet bijster vlot dus het lijkt mij ook het beste om eerst de carb te doen en mocht dit te weinig effect hebben naar de vergasser te kijken. Monteur bij Nordicar had het er ook over dat de solex carb idd vaak kromtrekt met gevolg valse lucht. In welke zin beinvloed valse lucht het vermogen van de motor eigenlijk?
Kickdownkabel welke ik bij nordicar in handen heb gehad leek mij veel te kort. Ik zal even kijken welke jij hebt doorgelust.
Bedankt weer!
Berichten: 9.872
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Valse lucht is een vacuumlek en verdunning, ik weet niet welk effect het sterkst is. De motor heeft vacuum nodig heeft om benzine dan wel gas aan te zuigen, raakt-ie vacuum kwijt dan komt ook de berekende hoeveelheid brandstof niet mee.
En de lucht die na de gasklep binnenkomt, is brandstofloos, dus extra verlies.
Er staan twee zulke verdampers in de catalogus van GMS, de kleinste is voor 100 kW wat je B200K zelfs in absolute topvorm bij lange na niet haalt.
http://213.133.51.181/webshop/docs/websh...ode=007004
Staat het ook niet op de verdamper zelvus? Capacity 70 cc staat daar geloof ik, en iets eronder met kW.
edit B200K, excuus
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
Heb net even gekeken en er staat onder 70cc idd 100kw lijkt mij voldoende dan. Kan er weer een streepje door een mogelijke vermogens-verlies-oorzaak.
Ik zou zo blij zijn als ik hier kan posten dat het opgelost is
Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
Ik neem aan dat je dit bedoeld:
[img width=450 height=600]http://i901.photobucket.com/albums/ac213/Jeroen245/foto-1.jpg[/img]
Niet echt een mengstuk naar mijn smaak, lijkt erop of er gewoon een gat geboord is in de "boven kap" en daar de gasaansluiting op aan gesloten is.
Tzt als de stromberg erop gaat zit dit een stuk beter, hier zit een soort stalen ring met gaatjes waar de gasaansluiting op komt.