Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ook ingestapt in de 240 wereld > Volvo 245 GLT
#1
Na al langer bezig te zijn in de wereld van de Amazon's en P1800 (zie ook http://www.oudevolvo.nl), nu ook de stap gemaakt naar de 200-serie.
Vanwege een verhuizing (nu met sleutelruimte) maak ik nu 160 km voor woon/werk per dag en dat wordt me toch iets teveel in m'n Amzon.
Het werd tijd voor een auto met iets minder rijwind.

Het is geworden een Volvo 245 GLT modeljaar 1986 met B230E motor en automaat met overdrive.
Hij heeft maar 180.000 km gereden en komt uit Zweden (zelf terug gereden). Er zit nog wel wat werk aan om hem weer helemaal in orde te krijgen.
Daarna wil ik er LPG met gas injectie in het spruitstuk in laten bouwen (om backfire i.c.m. de K-jet nog verder te voorkomen).

Dit is hem:
[Afbeelding: aankoop.jpg]

Heb inmiddels een Haynes manual en Volvo 240 onderdelenboek aangeschaft om de ins en outs van de 245 te ontdekken.
Zal hier ook nog wel de nodige vragen gaan stellen om verder specifieke zaken te leren over de 240.

Pagina over de auto (met t.z.t. meer foto's en de voortgang): http://www.oudevolvo.nl/volvo/rijdende_o...5-glt.html

Groeten Lars
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
#2
Hoi Lars,
welkom in de wereld van de 200's ;D
`veel veilige km en veel foto's
Jack

Antwoord
#3
Hoi Lars,

gefeliciteerd met je mooie aanwinst, gaat helemaal goed komen denk ik zo.
Weer een forum er bij? (bent ook al veel te vinden op volvo-forum en V44 Wink

(Kachel zit nog steeds niet in de amazon.... vorig jaar van je gekocht, en toen opgehaald in Sneek)

Anyway, veel knutselplezier met je 245!
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#4
Leuk exemplaar! Die kan zeker nog een paar jaar mee. Maar waarom 850 stoelen?
Persoonlijk vind ik die minder lekker zitten, i.v.m. korter zitvlak. Stoelen uit een 7/9 lijken mij geschikter.

En bij 160 km per dag zou ik de lpg installatie hoog op mijn lijstje plaatsen!

Vele veilige en vooral plezierige kilometers toegewenst.

En wat een mooie site heb je!

Groet,
Paul
www.volvorider.web-log.nl<br />Volvo 240 estate Classic LE MY 93 nr 1046/1600<br />Volvo 240 sedan Super MY 91, G3<br />Volvo 850 sedan T5 MY 94 (alter II)<br />http://twitter.com/volvorider2
Antwoord
#5
Bedankt voor jullie reacties.
De komende periode ga ik hem helemaal compleet en in orde maken.
Hij wordt pas in november belastingvrij.
In de zomer is een Amazon echt nog prima.
Mijn idee is om hem na de zomer in te voeren en dan LPG in te bouwen en dan te gaan gebruiken.

Qua stoelen kreeg ik die suggestie op Volvo-forum.nl en die lijken te passen.
Bovendien liep ik tegen een setje donkerblauwe voorstoelen aan.
Zal eens kijken hoe het bevalt. Kan later altijd nog weer door upgraden naar stoelen uit een 700 of 900.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
#6
Wat betreft je LPG inbouwplannen, ik heb hier nog een onderbouwtank uit 2008 met onderbouw frame. Verder heb ik zelf ook LPG injectie toegepast wellicht kan ik je nog van info voorzien.
245DL 1980 USA
Antwoord
#7
Bij het LPG bedrijf waar ik nu geïnformeerd heb, verkopen ze wel een doe het zelf kit voor een conventioneel systeem met een gasmengstuk.
De set met LPG injectie doen ze alleen in eigen beheer.

Kan ik een tank uit 2008 nog wel bij de RDW op kenteken krijgen?

Ben verder wel benieuwd naar de ins en outs van LPG injectie.
Heeft het inderdaad echt voordelen?
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
#8
s9606564 schreef:Kan ik een tank uit 2008 nog wel bij de RDW op kenteken krijgen?

Ja, mits het tankcertificaat nog erbij zit. Sommige mensen gooien dat wel eens weg omdat je het na de keuring niet meer nodig hebt.
Antwoord
#9
Certificaat is aanwezig.

Het dampgas injectie systeem heeft het voordeel dat het geen backfire geeft wat zeker het geval zal zijn bij het K-jet inlaathuis met een conventioneel systeem. Een andere optie is de K-jet te slopen en een carburateur te monteren, mijn inziens geen optie maar het kan.

Verder kan je perfect het gas/lucht mengsel regelen bij alle toerentallen en belastingen en wordt gestuurd door een lambda.

Starten op LPG (ook als het -15 is) geen probleem daar dit allemaal goed is in te stellen. Verder blijft de K-jet geheel functioneel en is rijden op benzine ook geen drama. (bij een carburateur dus wel)

Je bent welkom om eens in de keuken te komen kijken als je wilt.

245DL 1980 USA
Antwoord
#10
K-jet slopen vind ik ook zonde, heb niet voor niks een B230E.
Dan maar liever wat meer investeren in de LPG installatie.

Leuk om te kijken of ik dan zelf de juiste onderdelen samen kan stellen.
Onderbouwtank met frame is een goede basis Smile.
Hoeveel liter is ie?
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 45 6.798 21 May 2025, 00:57
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 659 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 5.672 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 1.170 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 234.408 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 2.256 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 68.860 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 4.150 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 2.050 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970
  Voorstellen met volvo 265 Wouter265 1 2.507 18 July 2021, 08:48
Laatste bericht: pepijnwk

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)