ook toevallig, ik heb die 165 nieuw in de doos staan..

Kende het niet maar de winkel waar ik al jaren kom heeft Infinnity niet meer omdat de kwaliteit achteruit is gegaan. Infinnity vond ik altijd een fijne gedetailleerde speaker. Als iamnd op het hout van z'n drum slaat, wil ik ook hout horen.
De Herz vond ik als alternatief ook wel fijn klinken. Achteraf kwam ik er achter dat er ook nog een 3weg set van Herz is, nu wil ik binnekort gaan bedelen of ik deze niet kan ruilen.
Foto van de oude situatie is er niet meer, dwz, ik heb wel de oude panelen met een nieuwe kaart in deze auto geplaatst, ben alleen nog niet zover met de voorkant. Bovendien zat daar alles gewoon in de deur, zonder poespas, toen wist ik niet beter..
Het MDF krijgt de vorm van, ja hoe leg je dat uit, ad bovenzijde wordt ie zo groot mogelijk en bestrijkt het deel tussen de armligger en de voorzijde deur, tot aan waar het dashboard erover heen steekt. Naar onderen toe tot zover de slinger het toestaat. Mogelijk krijg ik het voor elkar om elektrische raambediening van een 200 te monteren, dan maakt het niet uit en zal het paneel doorlopen tot onder aan. Vervolgens wordt de onderzijde dubbel en loopt ie dan door naar achteren. Dan creeer ik ook nog een aflegvak in de deur.. Me dunkt dat er dan voldoende klankbord ontstaat. Monteren wordt iig schroeven, ik denk er aan om de gaatjes te verzinken, de bekleding "prop" je ook in het gat en vervolgens een geschikte afwerkdop er in die net over het randje valt. Anderzijds, de bekleding zit deels met luxe ringen en verzonken schroeven gemonteerd, als ik zoiets in de "winkel" kan vinden, maar een maatje groter kan dat ook, op die manier blijf je in de buurt van het ontwerp. Net zo "knullig" ze maar..
Dempen doe je met de bitumenmatjes uit de materiaalzaak, net als in de kofferbak en de binnenschermen. Zijn zelfklevend. Als de de bekleding er af haalt kom je vanzelf bovenin een opening tegen, die kopieer je op de bekleding voor locatie. Houd er wel rekening mee dat je die 165 niet makkelijk kwijt kunt als je gewoon in de deurkaart gaat werken, dan moet ook het gat in het blik er achter groter.
Vocht, moderne speakers zijn niet meer van karton, klinken daardoor ook beter en trekken zich van de omgeving niks meer aan. Wat ik wel doe (net verzonnen..) is eerst in het gat van de deur zo'n stuk demping te plaatsen, fhön (föhn.?) er op en eea het gat in drukken met een ballletje oid zodat je een waterdichte, acoustisch dempende kap krijgt, moet werken..
Ga je de boel alleen aandrijven met een radio? Mij is geadviseerd om een versterker te gebruiken omdt de voeding alleen het niet trekt, iig, snel aan z'n max zit en dat gaat ook ten koste van het geluid. Nu gebruik ik al jaren dezelfde Soundstream "machine" dus dat zit wel snor..
(waarom zitten dingen überhaupt snor.. ??? )