Berichten: 54
Topics: 9
Lid sinds: Sep 2010
Hallo,
Ik ben Okke Steensma 28jr en woon in Reduzum (Friesland)
Ik heb sinds kort mijn eerste volvo gekocht (foto's zullen binnenkort volgen)
Het is een volvo 264 uit 1976 die ik voor een zacht prijsje (750,-) kon kopen.
Hij heeft niet veel roest en rijd ook erg goed.
De minpunten waren alleen:
De originele 6 cilinder is vervangen door een een 4 cilinder, en het achterraam was kapot.
Over dat achterraam had ik gelijk een vraag: Ik heb er al een nieuwe ingezet alleen heb ik wat moeite het chroomwerk er weer in te krijgen.
Is hier een trucje voor?? Of had het er eerst omheen gemoeten???
Berichten: 964
Topics: 38
Lid sinds: Nov 2006
Hallo Okke, welkom hier.
Als je bij google eens het woord "peestrekker" intypt verschijnen er vanzelf ook wat foto's van zulke apparaatjes.
Deze helpen enorm bij het intrekken van je chromen pees.
Daarnaast is het ook handig er wat zeepsop bij te gebruiken, scheelt een hoop gefrunnik en uitschieten.
Misschien kan je zo'n trekker even ergens lenen of zelf wat namaken van stug lasdraad......
Berichten: 54
Topics: 9
Lid sinds: Sep 2010
OkÃ
bedankt voor je bericht, ik zal even gaan googlen
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Je had inderdaad het rubber met chrome lijst beter aan de ruit kunnen laten zitten en het als geheel monteren. Had je een hoop moeite gescheeld.
Berichten: 54
Topics: 9
Lid sinds: Sep 2010
het ruit dat er in zat was helemaal aan diggelen. vandaar dat ik het chroom er af gehaald had om de glasresten uit het rubber te halen.
Berichten: 4.340
Topics: 257
Lid sinds: Mar 2005
okkehel schreef:De originele 6 cilinder is vervangen door een een 4 cilinder
Is dat niet juist een prÃ
?
Welkom! Ik ben benieuwd naar de foto's!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 447
Topics: 27
Lid sinds: Jun 2010
Welkom en waar blijven de foto's
Volvo 760 GLE 1990 Mercedes 250SE cabriolet 1967 Porsche 911 Carrera 4 2001 Toyota Landcruiser 100 2007 Citroen Mehari 1976 Hymer B644 2002 Opel GT/J 1971
Berichten: 646
Topics: 31
Lid sinds: Jun 2010
Okke,
welkom hier!
IK denk het makkelijkste is ruit er weer uit rubber eraf chroom in rubber rubber om ruit ruit met rubber er weer in. Dan komt het randje er het mooist in!
en ja uuh foto's!!!!
Berichten: 156
Topics: 22
Lid sinds: Jun 2010
Ah ik zag deze al een tijdje op marktplaats staan, zag er leuk uit op de foto's.
Maar zou je er niet gewoon weer een 6 cilinder in terug plaatsen? is toch stiekem veel leuker dan een vier cilinder.
Berichten: 253
Topics: 36
Lid sinds: Mar 2007
Welkom Okke!
Ik zou lekker die 4 cilinder laten zitten, want vooral de eerste serie 2.7 V6 die er ooit in jouw auto gezeten heeft, heeft een matige reputatie (op z'n best...) wanneer het op betrouwbaarheid aankomt (met name nokkenassen en koppakkingen). En ze zijn bovendien niet leuk aan de pomp. De 4 cilinders zijn daarentegen onverwoestbaar en goed op gas te zetten.
Even de achterruit repareren en rijden maar! Veel plezier ermee!
Ben benieuwd hoe hij eruit ziet!
Vincent244
Volvo 244L, 06-1975 B20A, M40 (4-bak), Benzine, 105.900km (Geschorst, Project!)
Volvo 244GL, 08-1980 B21A, M46 (4-bak+OD), LPG, 86.000km (Geschorst)
Volvo 855GLT USA, 08-1995, 2.5 20V, M56 (5-bak), LPG G3, 110.000mls/175.000km (Dagelijkse auto)