Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
sinds ik de laatste keer op benzine heb gereden slaat ie af bij stationair
#1
Vorige week had ik de gastank leeg en sindsdien loopt ie niet meer stationair, als ik de choke uittrek blijft ie wel lopen.
Zowel op benzine als op gas, wat kan het zijn ???
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
#2
Aangezien hij het zowel op benzine als op gas doet, gaat het aan de ontsteking moeten liggen denk ik

Wanneer zijn je bougies, -kabels, rotor en -kap voor het laatst vervangen?
plsvolvoprojects.blogspot.com
Antwoord
#3
stationairschroef vanzelf verdraaid?
Antwoord
#4
De ontsteking verloopt niet van op benzine rijden. Wat wel? Geen idee. ALs-ie met choke wel draait lijkt het mengsel te arm, en kan er ergens valse lucht zijn. Dat zou op beide brandstoffen werken.

Kijk eens in en om de carburateur, alles nog op z'n plek en heel?
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#5
Klinkt allemaal als toeval dat niets met het leegrijden te maken heeft.

Is het mogelijk dat er vuil/vocht met het laatste restje LPG meekomt en vervolgens in een kanaaltje van de carb. blijft hangen?
Antwoord
#6
bougies nieuw (6000km)
verdelerkap + rotor 1/2 jaar
kabels 2 jaar (origineel volvo)
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
#7
heeft denk ik niet met je probleem te maken maar doe even de bougiekabelcheck, plantenspuit en laten draaien waar het donker is
Antwoord
#8
242-turbo schreef:heeft denk ik niet met je probleem te maken maar doe even de bougiekabelcheck, plantenspuit en laten draaien waar het donker is

Inderdaad, mogelijkheden uitsluiten is nooit slecht Smile
plsvolvoprojects.blogspot.com
Antwoord
#9
Gisteren ff onder de kap gekeken, ik dacht het probleem te hebben gevonden. Een afgebroken slangpilaar aan de aansluiting van de luchtfilterbuis en de carb.
[Afbeelding: Foto-NIQYKUYK-D.jpg]
Deze slang gaat naar een elektrisch aangestuurde klep.
[Afbeelding: Foto-MA4M8YOO-D.jpg]
Maar na reparatie (plakken) van de slangpilaar niet het gewenste effekt.
Morgen verder kijken.
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
#10
Vanmiddag de bougies er uitgehaald, bougie van 4de cilinder was een beetje vettig.
Rest zag er goed uit.
Compressie gemeten, 14/14/13/14, met hobby-compressiemeter.
Klepspeling nagemeten, deze lag voor de inlaat tussen de .43 en .48.
Voor de uitlaat 2x .35 en 2x .40.
Deze moeten dus nog gesteld worden, maar lijkt me niet schrikbarend.
Bougies getest, vonk was, volgens mij, goed, kan misschien beter??
Ontsteking nog van Velleman naar normaal gezet, maakte geen verschil.
Met choke half uit loopt ie prima.
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Benzine lpg Rin 2 477 30 August 2024, 14:19
Laatste bericht: Rin
  Olielampje brandt bij stationair draaien - OPGELOST - Boet 8 1.476 24 July 2024, 15:42
Laatste bericht: Boet
Sad motor V50 2.0 benzine houdt iets in Dopski 2 588 23 July 2024, 09:47
Laatste bericht: Dopski
  vertraagd oppakken LPG naar benzine BartJu 36 13.204 6 June 2023, 22:44
Laatste bericht: Marc1970
Star Help! Veel te hoog stationair 01Dennis10 1 801 30 April 2023, 16:52
Laatste bericht: Marc1970
  B230A slaat af op LPG adrianus240 4 1.203 31 March 2023, 23:55
Laatste bericht: adrianus240
  B23A benzine/lpg vraag 01Dennis10 3 1.558 28 November 2022, 21:04
Laatste bericht: 01Dennis10
  Motor Slaat af na aanslaan OPGELOST pepijnwk 1 1.544 12 August 2022, 13:25
Laatste bericht: pepijnwk
  940 slaat niet aan.. Jambon 5 3.010 5 February 2022, 22:30
Laatste bericht: skidje
  Stationair Nicolaas H 3 2.161 16 January 2022, 12:18
Laatste bericht: Grey240Polar

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)