Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
Vorige week had ik de gastank leeg en sindsdien loopt ie niet meer stationair, als ik de choke uittrek blijft ie wel lopen.
Zowel op benzine als op gas, wat kan het zijn ???
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 205
Topics: 5
Lid sinds: Aug 2010
Aangezien hij het zowel op benzine als op gas doet, gaat het aan de ontsteking moeten liggen denk ik
Wanneer zijn je bougies, -kabels, rotor en -kap voor het laatst vervangen?
plsvolvoprojects.blogspot.com
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
stationairschroef vanzelf verdraaid?
Berichten: 9.872
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
De ontsteking verloopt niet van op benzine rijden. Wat wel? Geen idee. ALs-ie met choke wel draait lijkt het mengsel te arm, en kan er ergens valse lucht zijn. Dat zou op beide brandstoffen werken.
Kijk eens in en om de carburateur, alles nog op z'n plek en heel?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 463
Topics: 68
Lid sinds: Jun 2008
Klinkt allemaal als toeval dat niets met het leegrijden te maken heeft.
Is het mogelijk dat er vuil/vocht met het laatste restje LPG meekomt en vervolgens in een kanaaltje van de carb. blijft hangen?
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
bougies nieuw (6000km)
verdelerkap + rotor 1/2 jaar
kabels 2 jaar (origineel volvo)
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
heeft denk ik niet met je probleem te maken maar doe even de bougiekabelcheck, plantenspuit en laten draaien waar het donker is
Berichten: 205
Topics: 5
Lid sinds: Aug 2010
242-turbo schreef:heeft denk ik niet met je probleem te maken maar doe even de bougiekabelcheck, plantenspuit en laten draaien waar het donker is
Inderdaad, mogelijkheden uitsluiten is nooit slecht
plsvolvoprojects.blogspot.com
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
Gisteren ff onder de kap gekeken, ik dacht het probleem te hebben gevonden. Een afgebroken slangpilaar aan de aansluiting van de luchtfilterbuis en de carb.
![[Afbeelding: Foto-NIQYKUYK-D.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-NIQYKUYK-D.jpg)
Deze slang gaat naar een elektrisch aangestuurde klep.
![[Afbeelding: Foto-MA4M8YOO-D.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-MA4M8YOO-D.jpg)
Maar na reparatie (plakken) van de slangpilaar niet het gewenste effekt.
Morgen verder kijken.
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
Vanmiddag de bougies er uitgehaald, bougie van 4de cilinder was een beetje vettig.
Rest zag er goed uit.
Compressie gemeten, 14/14/13/14, met hobby-compressiemeter.
Klepspeling nagemeten, deze lag voor de inlaat tussen de .43 en .48.
Voor de uitlaat 2x .35 en 2x .40.
Deze moeten dus nog gesteld worden, maar lijkt me niet schrikbarend.
Bougies getest, vonk was, volgens mij, goed, kan misschien beter??
Ontsteking nog van Velleman naar normaal gezet, maakte geen verschil.
Met choke half uit loopt ie prima.
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD