Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
K-Jet stotteren, benzine pomp dood?
Hey,

Mijn B230E (K-Jet) heeft eigenlijk nooit echt super gelopen. Om een of andere reden was het koud-starten altijd lastig, hij startte wel maar leek daarna uit te willen vallen, haperde even met optrekken etc. etc. Ik heb daarna (en ook voor de APK) eens wat gedraaid aan die CO-schroef, waardoor hij op zijn minst (gelukkig) bleef lopen als de motor nog koud was.

Het uitvallen kwam eigenlijk alleen voor als de motor erg koud was overigens. Ik heb de koud-start injector al eens gecontroleerd, en vervangen.

Afgelopen maandag echter begon er weer een ander probleem de kop op te steken. Ik nam op weg naar huis een bocht (duh) en voelde opeens de motor even haperen, echt zo'n klein hikje zeg maar. Nooit eerder gehad met deze auto, maar mijn gevoel (en herinneringen aan mijn Nissan) deden het vermoeden dat de benzine pomp niet genoeg druk zou kunnen leveren.

De dag erna werd het alleen maar erger, na het nemen van een rotonde wilde de auto bijvoorbeeld uitvallen. Gelukkig ben ik toch nog op mijn werk gekomen, maar echt 'n fijn gevoel had ik er niet bij Tongue

Op weg naar huis werd het nog erger. De auto is twee maal afgeslagen, en eigenlijk waren beide keren net tijdens of na een bocht. Daarna startte de auto wel weer, maar hij begon steeds meer te haperen.

Komende woensdag moet ik echter de auto afleveren bij de LPG installateur, maar daarvoor moet de auto wel rijden en moet ik er zeker van zijn dat het niet iets anders is als de benzinetoevoer.

Hoe groot is de kans nu dat het met bovenstaande klachten de benzinetoevoer is, en bijvoorbeeld niet de ontsteking? En hoe kan ik dat snel checken?
Antwoord
checken door er even een andere pomp in te hangen.. alles werkt toch op brandstofdruk..?
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Ja klopt maar ik heb geen andere pomp bij de hand Smile En die dingen zijn nieuw nogal vrij duur....
Antwoord
Grote kans dat het slangetje van de "intankpomp "er vanaf is geschoten.Deze zit aan de perskant.
Waarschijnlijk zal ie niet afslaan bij een hele volle tank.
Om dat te controleren moet toch de tankzender eruit samen met de pomp.
Slangetje is hieronder aangegeven met een rode pijl.

http://www.davebarton.com/240intankpump2.jpg

In onderstaand verhaal wordt nog eens precies uitgelegd hoe 't zit.
Link aanklikken en doorscrollen naar "intankpump (prepump) issues"

http://www.davebarton.com/volvorelays.html

Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
is dit mooie intankpomp slangetje dingetje iets typisch kjet of ook op de carbmotoren te vinden?
zou zomaar bij mij ook losgeschoten kunnen zijn.
beetje hetzelfde verhaal als de ts
eerste keer dat ie t niet deed was na een flinke bocht keer erna bij een beetje berg op (dus misschien te weinig benzine door gebrek aan toevoer)
Antwoord
Dat pompje op het blok is alles. Als-ie stuk is, gaat er vaak ook benzine het carter in, en da's heel erg vervelend voor de smering.
Maar met dit bochtenverhaal denk ik eerder aan de vlotter. Of een stroomdraadje wat sluiting maakt, stekkertje schiet los, oder so etwas.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Benzine lpg Rin 2 477 30 August 2024, 14:19
Laatste bericht: Rin
Sad motor V50 2.0 benzine houdt iets in Dopski 2 583 23 July 2024, 09:47
Laatste bericht: Dopski
  vertraagd oppakken LPG naar benzine BartJu 36 13.191 6 June 2023, 22:44
Laatste bericht: Marc1970
  B23A benzine/lpg vraag 01Dennis10 3 1.552 28 November 2022, 21:04
Laatste bericht: 01Dennis10
  Stotteren bij constante snelheid Mr.Green 1 1.800 25 June 2020, 11:05
Laatste bericht: Marc1970
  Benzine filter volvo 240 '86 Gurd 21 16.374 4 March 2019, 11:06
Laatste bericht: Gurd
  Volvo b230fk met computergestuurde gas/benzine-injectie af laten stellen Volvorine 8 9.282 7 January 2019, 11:55
Laatste bericht: Volvorine
  Volvo 240 - stotteren rond de 50km per uur Jeru 12 12.205 14 September 2018, 14:57
Laatste bericht: Jeru
  b20 start niet op benzine Dirk86 6 6.124 8 July 2018, 18:29
Laatste bericht: Dirk86
  Motor stotteren en stilvallen Niels240 3 3.945 13 October 2017, 00:21
Laatste bericht: boedr

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)