8 November 2010, 09:55
Hey,
Mijn B230E (K-Jet) heeft eigenlijk nooit echt super gelopen. Om een of andere reden was het koud-starten altijd lastig, hij startte wel maar leek daarna uit te willen vallen, haperde even met optrekken etc. etc. Ik heb daarna (en ook voor de APK) eens wat gedraaid aan die CO-schroef, waardoor hij op zijn minst (gelukkig) bleef lopen als de motor nog koud was.
Het uitvallen kwam eigenlijk alleen voor als de motor erg koud was overigens. Ik heb de koud-start injector al eens gecontroleerd, en vervangen.
Afgelopen maandag echter begon er weer een ander probleem de kop op te steken. Ik nam op weg naar huis een bocht (duh) en voelde opeens de motor even haperen, echt zo'n klein hikje zeg maar. Nooit eerder gehad met deze auto, maar mijn gevoel (en herinneringen aan mijn Nissan) deden het vermoeden dat de benzine pomp niet genoeg druk zou kunnen leveren.
De dag erna werd het alleen maar erger, na het nemen van een rotonde wilde de auto bijvoorbeeld uitvallen. Gelukkig ben ik toch nog op mijn werk gekomen, maar echt 'n fijn gevoel had ik er niet bij
Op weg naar huis werd het nog erger. De auto is twee maal afgeslagen, en eigenlijk waren beide keren net tijdens of na een bocht. Daarna startte de auto wel weer, maar hij begon steeds meer te haperen.
Komende woensdag moet ik echter de auto afleveren bij de LPG installateur, maar daarvoor moet de auto wel rijden en moet ik er zeker van zijn dat het niet iets anders is als de benzinetoevoer.
Hoe groot is de kans nu dat het met bovenstaande klachten de benzinetoevoer is, en bijvoorbeeld niet de ontsteking? En hoe kan ik dat snel checken?
Mijn B230E (K-Jet) heeft eigenlijk nooit echt super gelopen. Om een of andere reden was het koud-starten altijd lastig, hij startte wel maar leek daarna uit te willen vallen, haperde even met optrekken etc. etc. Ik heb daarna (en ook voor de APK) eens wat gedraaid aan die CO-schroef, waardoor hij op zijn minst (gelukkig) bleef lopen als de motor nog koud was.
Het uitvallen kwam eigenlijk alleen voor als de motor erg koud was overigens. Ik heb de koud-start injector al eens gecontroleerd, en vervangen.
Afgelopen maandag echter begon er weer een ander probleem de kop op te steken. Ik nam op weg naar huis een bocht (duh) en voelde opeens de motor even haperen, echt zo'n klein hikje zeg maar. Nooit eerder gehad met deze auto, maar mijn gevoel (en herinneringen aan mijn Nissan) deden het vermoeden dat de benzine pomp niet genoeg druk zou kunnen leveren.
De dag erna werd het alleen maar erger, na het nemen van een rotonde wilde de auto bijvoorbeeld uitvallen. Gelukkig ben ik toch nog op mijn werk gekomen, maar echt 'n fijn gevoel had ik er niet bij

Op weg naar huis werd het nog erger. De auto is twee maal afgeslagen, en eigenlijk waren beide keren net tijdens of na een bocht. Daarna startte de auto wel weer, maar hij begon steeds meer te haperen.
Komende woensdag moet ik echter de auto afleveren bij de LPG installateur, maar daarvoor moet de auto wel rijden en moet ik er zeker van zijn dat het niet iets anders is als de benzinetoevoer.
Hoe groot is de kans nu dat het met bovenstaande klachten de benzinetoevoer is, en bijvoorbeeld niet de ontsteking? En hoe kan ik dat snel checken?