20 November 2010, 21:32
Hoi allemaal
Zoals sommigen misschien gemerkt hebben is de afgelopen 2 jaar ofzo mijn Volvo intresse een beetje laag geweest vw allerlei andere dingen. Afgelopen winter heb ik het meeste verkocht zelfs omdat ze gewoon te veel plek in beslag namen en ik er niks mee deed. Nu ik net mijn V70 weer voor 7500 SEK (800 euro) heb laten repareren heb ik besloten om maar weer een oudere Volvo er bij te kopen als 2e auto. Het idee was dat ik het meeste zelf moet kunnen repareren, om de kosten laag te houden. De V70 hou ik ook gewoon voor de langere ritten.
Ik heb een tijdje rond gezocht op internet maar er was niet echt veel keuze en niets wat me echt beviel. Dus toen ben ik rond gaan bellen. Eerst wezen kijken naar een PV -65 die een vriend in zijn schuur heeft staan. Mooi ding met alle roest gelast, moet alleen nog in elkaar gezet worden. Maar helaas te veel werk waar ik op dit moment geen tijd voor heb. Deze auto stond ongeveer 500 meter bij me vandaan dus ik dacht ik moet toch even kijken, maar het werd hem dus niet.
Maar een andere vriend had wel wat keuze. Een 242 DL -75 die gelakt moet worden, een 245 DL -78 zonder interieur, of een 264 GLE -82 die al 15 jaar stil staat maar waar verder weinig mis mee lijkt te zijn.
Nou ja ik had gelijk de smaak te pakken dus de keuze viel op de laatste ook al is ie hier nog net niet belastingvrij (nog iets meer dan een jaar te gaan dus daar valt mee te leven). Hij zit uiteraard zoals het hoort op een 260 vol met electrische accessoires en het schijnt allemaal ook nog te werken. De airco wist hij niet dus ik ga er maar van uit dat die op zn minst bijgevuld moet worden. Verder zou hij helemaal roestvrij moeten zijn, en zgan van binnen.
Wat er mis mee is is dat de motor alleen loopt op startgas. Hij heeft de waarschijnlijke oorzaak weten te vinden of iig een van de oorzaken, de hoofdpomp geeft niet genoeg druk, zou dus makkelijk op te lossen moeten zijn. Als dat het niet is heb ik gelukkig heel wat PRV delen op voorraad, een pomp heb ik trouwens ook nog wel dus kost me niks extra. Verder zit er een deukje in een van de achterschermen maar ik hoop dat dat op valt te lossen zonder te hoeven lassen. Ik ga er ook vanuit dat de remklauwen vervangen moeten worden nadat hij zo lang heeft stil gestaan. Hij heeft de afgelopen jaren binnen gestaan maar hoe het daar voor was weet ik niet.
Wat leuk is is dat er maar 23 82:ers in het land zijn (Zweden dus), geen van allen op de weg momenteel. Dus echt een auto die je niet elke dag tegen komt. Nooit eigenlijk dus omdat er dus geen een op de weg is
Ik heb hem nog niet opgehaald, de schuur waar hij staat is nl ingesneeuwd en er moet een weg naar toe geploegd worden. Gelukkig kan hij dat zelf oplossen, ik moet alleen nog vervoer regelen om hem hier heen te krijgen want vooralsnog rijdt hij dus niet. Met een beetje mazzel kan ik hem volgend weekend ophalen!
Hier zijn iig alvast wat foto's van een paar jaar geleden, toen die vriend hem kocht. Hij heeft sindsdien al die tijd in een schuur gestaan dus ik neem aan dat hij er nog het zelfde uit ziet, misschien wat meer stof
![[Afbeelding: 1.jpg]](http://gallery.volvo240.org/images/1/cars/kkk/intos/1.jpg)
![[Afbeelding: 2.jpg]](http://gallery.volvo240.org/images/1/cars/kkk/intos/2.jpg)
![[Afbeelding: 4.jpg]](http://gallery.volvo240.org/images/1/cars/kkk/intos/4.jpg)
![[Afbeelding: 3.jpg]](http://gallery.volvo240.org/images/1/cars/kkk/intos/3.jpg)
![[Afbeelding: 5.jpg]](http://gallery.volvo240.org/images/1/cars/kkk/intos/5.jpg)
Zoals sommigen misschien gemerkt hebben is de afgelopen 2 jaar ofzo mijn Volvo intresse een beetje laag geweest vw allerlei andere dingen. Afgelopen winter heb ik het meeste verkocht zelfs omdat ze gewoon te veel plek in beslag namen en ik er niks mee deed. Nu ik net mijn V70 weer voor 7500 SEK (800 euro) heb laten repareren heb ik besloten om maar weer een oudere Volvo er bij te kopen als 2e auto. Het idee was dat ik het meeste zelf moet kunnen repareren, om de kosten laag te houden. De V70 hou ik ook gewoon voor de langere ritten.Ik heb een tijdje rond gezocht op internet maar er was niet echt veel keuze en niets wat me echt beviel. Dus toen ben ik rond gaan bellen. Eerst wezen kijken naar een PV -65 die een vriend in zijn schuur heeft staan. Mooi ding met alle roest gelast, moet alleen nog in elkaar gezet worden. Maar helaas te veel werk waar ik op dit moment geen tijd voor heb. Deze auto stond ongeveer 500 meter bij me vandaan dus ik dacht ik moet toch even kijken, maar het werd hem dus niet.
Maar een andere vriend had wel wat keuze. Een 242 DL -75 die gelakt moet worden, een 245 DL -78 zonder interieur, of een 264 GLE -82 die al 15 jaar stil staat maar waar verder weinig mis mee lijkt te zijn.
Nou ja ik had gelijk de smaak te pakken dus de keuze viel op de laatste ook al is ie hier nog net niet belastingvrij (nog iets meer dan een jaar te gaan dus daar valt mee te leven). Hij zit uiteraard zoals het hoort op een 260 vol met electrische accessoires en het schijnt allemaal ook nog te werken. De airco wist hij niet dus ik ga er maar van uit dat die op zn minst bijgevuld moet worden. Verder zou hij helemaal roestvrij moeten zijn, en zgan van binnen.
Wat er mis mee is is dat de motor alleen loopt op startgas. Hij heeft de waarschijnlijke oorzaak weten te vinden of iig een van de oorzaken, de hoofdpomp geeft niet genoeg druk, zou dus makkelijk op te lossen moeten zijn. Als dat het niet is heb ik gelukkig heel wat PRV delen op voorraad, een pomp heb ik trouwens ook nog wel dus kost me niks extra. Verder zit er een deukje in een van de achterschermen maar ik hoop dat dat op valt te lossen zonder te hoeven lassen. Ik ga er ook vanuit dat de remklauwen vervangen moeten worden nadat hij zo lang heeft stil gestaan. Hij heeft de afgelopen jaren binnen gestaan maar hoe het daar voor was weet ik niet.
Wat leuk is is dat er maar 23 82:ers in het land zijn (Zweden dus), geen van allen op de weg momenteel. Dus echt een auto die je niet elke dag tegen komt. Nooit eigenlijk dus omdat er dus geen een op de weg is

Ik heb hem nog niet opgehaald, de schuur waar hij staat is nl ingesneeuwd en er moet een weg naar toe geploegd worden. Gelukkig kan hij dat zelf oplossen, ik moet alleen nog vervoer regelen om hem hier heen te krijgen want vooralsnog rijdt hij dus niet. Met een beetje mazzel kan ik hem volgend weekend ophalen!
Hier zijn iig alvast wat foto's van een paar jaar geleden, toen die vriend hem kocht. Hij heeft sindsdien al die tijd in een schuur gestaan dus ik neem aan dat hij er nog het zelfde uit ziet, misschien wat meer stof

![[Afbeelding: 1.jpg]](http://gallery.volvo240.org/images/1/cars/kkk/intos/1.jpg)
![[Afbeelding: 2.jpg]](http://gallery.volvo240.org/images/1/cars/kkk/intos/2.jpg)
![[Afbeelding: 4.jpg]](http://gallery.volvo240.org/images/1/cars/kkk/intos/4.jpg)
![[Afbeelding: 3.jpg]](http://gallery.volvo240.org/images/1/cars/kkk/intos/3.jpg)
![[Afbeelding: 5.jpg]](http://gallery.volvo240.org/images/1/cars/kkk/intos/5.jpg)
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98



![[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]](http://i264.photobucket.com/albums/ii178/Rayspictures_2007/Volvo%20miscelanous/fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg)