Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Afslaan en wegvallen vermogen en niet starten...op LPG / Benzine
De laatste tijd heeft mijn 240 kuren. Een paar maanden geleden heb ik een gasinstallatie laten plaatsen (OMVL). Nu komt het voor dat bij rijden op benzine het vermogen een paar seconden helemaal wegvalt, waarna hij wel weer vanzelf oppakt. Dit gebeurde een aantal keren kort achter elkaar, tijdens het rijden op de snelweg. Een soort stotterde ervaring dus.

Vanavond viel het vermogen helemaal weg, bij rijden op benzine, en kwam het ook niet meer terug. Bij stilstand wilde de auto ook niet meer starten, op benzine, noch op gas. De wegenwacht heeft vastgesteld dat de ontsteking goed functioneerde, dus dat het euvel waarschijnlijk in de brandstoftoevoer moet worden gezocht.

De auto is gisteren nog helemaal nagekeken (op de LPG installatie na dan) en hierbij is niets geconstateerd. De monteur gaf aan dat het nog een mogelijkheid zou zijn dat ÃÃn van de relais in de gasinstallatie niet goed functioneert, waardoor de benzine-toevoer wordt onderbroken, ook al staat de stand van de gasinstallatie op Benzine.

Naast bovenstaande problemen heeft de auto de laatste tijd ook af en toe last van startproblemen, wanneer ik wil starten op gas. Als hij eenmaal niet wil starten, help overschakelen op benzine ook niet. Meestal wil de auto na een dag stilstaan wel weer starten, waarna rijden geen problemen oplevert....

Zoals gezegd heeft inspectie van de auto door de garage niets opgeleverd. Hebben jullie nog suggesties? zou het wellicht inderdaad een probleem kunnen zijn in de afsluiting van de brandstoftoevoer door een defect in de LPG installatie??

Alvast dank!!

Antwoord
Afsluiters zijn inderdaad verdacht. Kost volgens mij niet de wereld om dezete vervangen. Ik zou het gewoon doen heb je dat tenminste uitgesloten. Maar ik denk dat dat het is!

Antwoord
paar mnd geleden laten plaatsen..? wat dacht je van garantie voordat men kan zeggen "u heeft er aan gerommelt"..!?
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Oh inderdaad als ze pas een paar maanden opzitten. Daar had ik even overheen gelezen. Meteen terug en de afsluiters laten checken. Die dingen kunnen gewoon stuk gaan. Maar dat heef voo het tijden natuurlijk enorme gevolgen.

Antwoord
Controleer de zekeringen en de zekeringhouders op corrosie.
Vervang de zekeringen bij twijfel, en verbuig de lipjes van de zekeringhouders iets naar elkaar toe zodat de zekeringen er stevig geklemd tussen zitten.
Antwoord
Even een update nadat ik met de gasinstallateur heb gesproken. Deze gaf aan dat omdat mijn auto een injectiemotor heeft, er geen afsluiter in het systeem zit. Gezien de klachten zou het idd een relais in de gasinstallatie kunnen zijn, maar hij dacht eerder aan de brandstofpomprelais, omdat ik zowel op gas als ook op benzine last heb gehad van wegvallen van vermogen. Blijkbaar valt de gastoevoer ook weg wanneer de brandstofpomprelais ermee ophoudt, wat voor problemen zou kunnen zorgen.

Dus...een nieuwe relais geinstalleerd, na een kort ritje de auto even gestopt, waarna hij met geen mogelijkheid meer wil starten. Het nieuwe relais slaat aan wanneer ik het contact aanzet en de wegenwacht heeft geconstateerd dat er vonk is. Volgens mij moet er dus iets zijn met de brandstofpomp, of de bedrading daarnaar toe. Of mis ik iets????

In lijn met Haynes heb ik geprobeerd te luisteren bij de benzinetank of hier een geluid te horen is wanneer de pomp zou moeten worden geactiveerd (contact aan), maar ik hoor dan helemaal niets....Ik zou graag de spanning op de brandstofpomp testen, maar ik weet niet zo goed hoe ik waar ik deze kan vinden (heb een 245 en haynes zegt hierover dat je in de laadruimte iets moet verwijderen). Kan iemand aangeven waar ik dan moet zijn?

Hulp is van harte welkom en mocht er een meer ervaren monteur zijn in de buurt van Geldermalsen die mee wil helpen zoeken, dan is ie van harte uitgenodigd....

Antwoord
Als hij na eenkort ritje absoluut niet meer wil starten moet je eigenlijk even checken of je gas ruikten of de verdamper bevroren is. Dan verzuipt je motor door het gas wat bij elke startpoging weer in wordt gespoten. Oplossing is om direct of in de nulstand ( middenstand, geen gas en geenbenzine) doorstarten tot gas weg is en als hij aanslaat meteen de knop weer op gas te zetten. Anders proberen op benzine te starten.

Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Verwarming werkt niet bij te weinig koelvloeistof Boet 4 458 26 December 2024, 12:01
Laatste bericht: Boet
  Benzine lpg Rin 2 477 30 August 2024, 14:19
Laatste bericht: Rin
Sad motor V50 2.0 benzine houdt iets in Dopski 2 588 23 July 2024, 09:47
Laatste bericht: Dopski
  Volvo 264 PRV V6, B28e motor wil maar niet lopen Gerrit - Jan 1 1.134 23 April 2024, 13:12
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 240 DL 1991 Start bijna niet Joahmeijer 2 833 21 March 2024, 19:27
Laatste bericht: Joahmeijer
  B21E wil niet meer starten Hannes 24 5.259 13 February 2024, 00:06
Laatste bericht: MacVolvo
  vermogenverlies en zelfs afslaan Koppelmans 3 845 11 September 2023, 11:30
  volvo 240 start niet maartenhooikammer 5 1.648 9 September 2023, 12:50
Laatste bericht: maartenhooikammer
  240 start soms niet (bij warme motor) superD 12 3.752 17 June 2023, 15:32
Laatste bericht: superD
  vertraagd oppakken LPG naar benzine BartJu 36 13.208 6 June 2023, 22:44

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)