Topics: 1
Hallo,
Zojuist geregistreerd op dit forum. Sinds 4 jaar ben ik een tevreden 940-Station (mod. 1993/lpg) rijder. Ik heb inmiddels al wat sleutelervaring opgedaan maar loop nu tegen een probleem aan waarbij ik wel wat hulp kan gebruiken. Vorige week wilde de verwarming niet warm worden bij het begin van een rit van 60 km. Aan het eind van de rit, kwam er dikke rook uit de motorkap. Ik heb de ANWB gebeld en de auto verder versleept. De auto start nog en er komt geen overmatige rook uit de uitlaat. Ook zit er geen smurrie aan de binnenkant van de olievuldop. De koelvloeistof was wel volledig weggelopen.
Toen ik gisteren de koelvloeistof bij ging vullen, liep het hele zooitje in een pisstraaltje er weer uit. Er blijkt een lek te zijn achter de ventilator. Er zit hier een schotel waarlangs het koelwater wegloopt.
Mijn vraag; Welk onderdeel is dit? hoe kan het gaan lekken? ,en, hoe kan ik het vervangen?
Dank en groet,
Sam
Topics: 13
Hoi, Sam,
Welkom.
je symptomen lijken op de mijne van vorige week: Waterpomp. Bij jou alleen een stuk erger. Ding slijt gewoon, daar doe je niets aan.
Vanaf
>DEZE< pagina (topic met mijn relaas) staat het verhaal en een link van Marc1970 naar een webpagina hoe het ding te vervangen. De foto op pagina 3 is zoals de pomp eruit ziet als je de ventilator hebt verwijderd.
Lees eens rustig door. Mocht je nog vragen hebben dan horen we dat vanzelf weer
Succes,
Martin.
`88 245, B230K, M47
Topics: 31
Kachel niet warm vervolgens straaltjes. Waterpomp overleden. Kan ijn niet missen.
Hello,
Dank voor de nuttige informatie. Het is inderdaad het onderdeel op 't plaatje; de waterpomp. Ik hoop van het weekend de pomp te kunnen vervangen door eentje van de sloop. Zitten er nog pakkingen tussen die vervangen moeten worden of i.d.?
Vr. gr.,
Sam
Topics: 38
Kun je er niet beter een nieuwe inzetten (43 euro bij VOMD incl pakkingen)? Je weet nooit hoe lang een tweedehands nog meegaat en dan kun je het werk straks nog een keer doen...
Topics: 2
Ja, zou ik ook doen, gewoon een nieuwe zetten.
Die dingen zijn echt niet duur (al te hebben vanaf 40 euro inklusief verzendkosten op ebay).
http://cgi.ebay.de/WASSERPUMPE-M-DICHTUN...5197ff43b7
Daar ga je echt geen risico voor lopen, alleen al de te vervangen koelvloeistof is al dúúrder, en praat ik nog niet over het dubbele werk (en materiaalkosten) als de gebruikte pomp tòch nog door een nieuwe vervangen moet worden.
Keep them old tanks rollin'
Topics: 34
Persoonlijk zou ik NOOIT een tweedehands waterpomp plaatsen!
Het scheelt je een hoop tijd/materiaal en gestress als je meteen een goede plaatst.
Als blijkt dat de tweedehands pomp ook slecht is.
Topics: 289
244Drift schreef:Persoonlijk zou ik NOOIT een tweedehands waterpomp plaatsen!
Het scheelt je een hoop tijd/materiaal en gestress als je meteen een goede plaatst.
Als blijkt dat de tweedehands pomp ook slecht is.
iid, verkeerde zuinigheid, sta je uiteindelijk op korte termijn 2X hetzelfde te doen...Ik had een goede liggen, bleek minder goed achteraf...
Okido,
Ik ben overtuigd en ga een nieuwe halen. Is er een grote kans op andere schade? (...aangezien de pomp het een behoorlijke rit niet heeft gedaan)
Topics: 13
De pomp heeft het wel gedaan, alleen gelekt. Gezien de omschrijving in je eerste post denk ik dat je er wel mee weg komt zo. Lekkage is blijkbaar snel opgetreden en je hebt je (wijs) verder laten slepen. Na vervangen pomp de zaak even goed in de gaten blijven houden.
`88 245, B230K, M47