Topics: 116
Ik heb geen idee hoe het met de afstelling van mijn ama zit. Hij rijdt ok maar ploft regelmatig als ie stationair loopt.
Als ik zelf wil kijken hoe het met de rijk-/armheid van het brandstofmengsel zit hoe kan ik dan te werk gaan? staat me bij dat ik wat heb gelezen over dit onderwerp maar kan het niet terugvinden en ook niet meer herinneren.
Het liefst wil ik natuurlijk het blok op benzine en lpg goed afstellen maar lpg is voor mij het belangrijkste.
ps de ontstekingskant van het verhaal is geen probleem.
Topics: 82
Er zitten ÃÃn of meer stelschroeven op de verdamper, probeer eens wat. Over het algemeen draai je de CO schroef in tot-ie gaat rommelen/afslaan (te arm), dan weer uit tot-ie net niet meer reageert op verder uitdraaien (mengsel wordt dan steeds rijker).
Welke carb?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Marc1970 schreef:Er zitten ÃÃn of meer stelschroeven op de verdamper, probeer eens wat. Over het algemeen draai je de CO schroef in tot-ie gaat rommelen/afslaan (te arm), dan weer uit tot-ie net niet meer reageert op verder uitdraaien (mengsel wordt dan steeds rijker).
Welke carb?
Ok thanks! Zal het van de week eens proberen.
Qua carb is de ama voorzien van een Zenith VN36, zitten wel wat stelschroeven aan maar na het lichtjes beroeren van deze schroeven gebeurde er niet zoveel.
Topics: 37
Zit er een lpg mengstuk boven op de zenith of zit er een sput-in buisje in de carburateur.
Dat laatste heb ik goede ervaring mee opgedaan, liep super mooi stationair en reageerde direct op gasgeven, veel beter dan het bovenmengstuk.
Is het luchtfilterhuis van het type waarvan je het filter niet kan vervangen, dan kan het zijn dat het luchtfilter te vervuild is.
VolvoDick schreef:Zit er een lpg mengstuk boven op de zenith of zit er een sput-in buisje in de carburateur.
Dat laatste heb ik goede ervaring mee opgedaan, liep super mooi stationair en reageerde direct op gasgeven, veel beter dan het bovenmengstuk.
Is het luchtfilterhuis van het type waarvan je het filter niet kan vervangen, dan kan het zijn dat het luchtfilter te vervuild is.
Er zit een mengstuk bovenop de zenith idd. Luchtfilterhuis is van het gesloten type, kan er helaas niet in kijken dus ook niet zien hoe het met hem gesteld is.
Topics: 68