Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Projekt 245 Turbo kan worden gestart!
#1
Naar lange tijd kan ik mijn onderschrift gaan veranderen. Ooit 245 uit ?? projectcars heeft nu een basis gekregen. En wel een Anthraciet metallic 245 Turbo welke op 12 januari 1985 in Frankrijk bij de dealer is afgeleverd door Volvo SE.

De auto stond op Leboncoin met als bouwjaar 1987. Toevallig dat ik dit een keertje meenam op mijn zoektocht naar een nieuw project. Onderstaand heb ik chronologische volgorde van de staat van deze 245 proberen te schetsen met de huidige conditie van deze volvo.

Verwacht aub niet snel een update. Op dit moment heb ik met mijn zoon een amazone bij de spuiter staan. Deze zal de komende weken nog niet snel gereed zijn en heeft de grootste prioriteit momenteel.

Ik zal jullie niet langer in spanning laten!
Op basis van deze 2 foto’s in de advertentie werd mijn interesse gewekt:
[Afbeelding: image8.jpg]
[Afbeelding: image7.jpg]

Via Google translate heb ik toen nog een paar pogingen ondernomen om een paar extra foto’s te ontvangen welke zeer bereidwillig werden toegezonden. Op basis van die foto’s heb ik een prijsafspraak gemaakt en via een nederlandse autotransporteur de turbo op laten halen.
Tevens nog een keer gevraagd hoe het nu zat met het bouwjaar waarop volmondig werd bevestigd dat het toch echt 1987 was!!
Bij aankomst bij mijn ouders de turbo van alle kanten gefotografeerd en op de papieren gelezen dat de auto gewoon in 1985 was geregistreerd! Misschien cijferdislexcisch deze Francois!
Hierbij de foto’s na ontvangst. In principe was alles zoals verwacht. Echter moest er 2 ltr water in het koelsysteem en ik had minstens 1 ltr olie nodig voordat ik iets op de peilstok zag! Navraag leerde me dat Francois eigenlijk niet veel met de volvo had gereden en dus eigenlijk niks ervan wist! Kortom: Niet mouwen..Poetsuhh!

Zo zag ik hem staan op ons erf
[Afbeelding: P1070490.jpg]
Een rondje rond de auto leerde me het volgende:
[Afbeelding: P1070488.jpg]
[Afbeelding: P1070462.jpg]
[Afbeelding: P1070450.jpg]
[Afbeelding: P1070457.jpg]
[Afbeelding: P1070454.jpg]
[Afbeelding: P1070440.jpg]

Ach ja.. Maken we toch amerikaans van!
[Afbeelding: P1070437.jpg]

slechts oppervlakkig!
[Afbeelding: P1070457.jpg]

Veel zand heeft het roestduiveltje weggejaagd!!
[Afbeelding: P1070485.jpg]
[Afbeelding: P1070473.jpg]

Ik denk dat dit een goede basis is voor een project waarin ik maar eens een goede B230FT/FK ga monteren. De basis van deze 245 body is prima. Laswerk is in een paar uur te doen. Lekker opbouwen met moderne turbo/injectie. Goed in de metallic laten zetten en 20 jaar gaan genieten.
Tot zover...

Ontwikkelingen zal ik hier bij proberen te houden.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#2
Hmmm... Denk serieus aan een rechtsgestuurde 940 LPT van 96 om daarvan motor met ic en bedrading computer alsmede de bak te gebruiken voor deze 245. De rest moet ik wel direkt kwijt daar ik niet met een 940 station will gaan leuren qua losse onderdelen. De auto staat op van die Adhara velgen en alles behalve aangegeven onderdelen zijn dus dan beschikbaaar. Wat heeft zoiets nog voor waarde voor een liefhebber? Oh ja: Betreft een simpel uitziende blauwe 945 met stof interieur uit 96. Weet zelf nik van die 940 modellen.

Ik hoor graag....
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#3
Ziet er goed uit hoor! Heb ook een Franse 245 Turbo gehad, zelfde kleur. Een 940 LPT motor erin hangen is helemaal geen gek idee......erg betrouwbaar, ook op LPG. Succes met je project!
Antwoord
#4
Mooie basis voor een leuk project. Succes ermee, ik zal het zeker volgen!
Antwoord
#5
Ziet er uit als een leuk project waar zeker wat van gemaakt kan worden. Je hebt deze auto dus gewoon via internet gekocht zonder in het echt te bekijken, viel de auto toen je hem thuis had mee of tegen?
Antwoord
#6
Muv de motor geen verassingen. Van de body had ik redelijke foto's vooraf ontvangen. Maar voor motor en andere onderhoudsgevoelige delen moet je jezelf niet verbazen over een gebrek aan onderhoud.

Inderdaad via internet gewoon gekocht voor de vraagprijs en via een transporteur thuis laten brengen.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#7
weet waar je aan begint. 940 lpt motor kan maar is zeker niet plug and play en kost je wel een paar weekjes werk als je jezelf niet verdiept in de materie
Antwoord
#8
242-turbo schreef:weet waar je aan begint. 940 lpt motor kan maar is zeker niet plug and play en kost je wel een paar weekjes werk als je jezelf niet verdiept in de materie

Kun je wat specifieker zijn waarom?

Ide m90 plaatsen in een 240 is idd niet plug n play. Je moet volgens mij gaan zagen om ruimte te maken. Maar de motor met kabelboom en twee computers moet toch te doen zijn.

Maar zou m toch origineel laten, desnoods met een megasquirtje op elektronische injectie zetten.leuk om te doen en werkte bij mij in combinatie met een t25 turbo zeer goed!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#9
Mooie koop man!
Maarten
Mijn auto's: MGB roadster 1966, Alfa Romeo Giulia Super 1300 1971, Volvo 245 Estate 1979

ModelCarWorkshop
Dutch Rally Events
Rally-Cursus
Antwoord
#10
TheSaint77 schreef:Kun je wat specifieker zijn waarom?

Ide m90 plaatsen in een 240 is idd niet plug n play. Je moet volgens mij gaan zagen om ruimte te maken. Maar de motor met kabelboom en twee computers moet toch te doen zijn.

Maar zou m toch origineel laten, desnoods met een megasquirtje op elektronische injectie zetten.leuk om te doen en werkte bij mij in combinatie met een t25 turbo zeer goed!

Ja dat project van jou heb ik toen zijdelings meegemaakt. Heb je er in principe B230F benzine injectie van gemaakt met Megasquirt?
Die M90 hoef er niet onder. Een AW71 is ook lekker. Nadat ik laatst een keertje met Carlo heb gebabbeld neig ik er eigenlijk naar om hem helemaal op gas te gooien.
Benzinetank eruit een gas ervoor in de plaats!!!
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 1.122 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Even voorstellen 240 Turbo Brick Japster 2 2.660 16 August 2021, 08:49
Laatste bericht: Yezzz
  amazon turbo edwin 184 153.127 27 January 2021, 23:09
Laatste bericht: edwin
  Pontiac astre Turbo project Joey 3 3.226 21 November 2020, 01:33
Laatste bericht: Dopski
  Mijn Volvo 242 turbo Volvo 142 B23 279 199.509 28 October 2019, 13:47
Laatste bericht: EduardW
  Volvo 244/240 turbo Naciremus 1 3.119 30 November 2018, 19:04
Laatste bericht: UraniumFever
  Brum; de blauwe 245 turbo Schipper 126 104.318 30 May 2017, 23:08
Laatste bericht: Schipper
  De Volvo's van Estoque - '83 245 Turbo & '77 242 Turbo Estoque 779 476.678 6 May 2017, 20:38
Laatste bericht: sander69
  even voorstellen: Volvo 142 turbo Project jehannes 151 97.347 23 January 2017, 16:12
Laatste bericht: jehannes
  Blauwe 245 Turbo '84. hooge048 51 50.501 18 August 2016, 15:45
Laatste bericht: jehannes

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)