Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
start problemen
Dag mensen,

Ik heb veel aan mijn 142 laten doen de afgelopen tijd (revisie kop en onderblok) maar helaas heb ik weer problemen….

Het betreft start problemen. Op gas start de auto helemaal niet (ook niet bij warme motor)en op benzine soms, maar moeilijk. Het gaat vooral erg moeilijk als ik een korte stop maak. Als ik dan weer wil starten wil het niet. De start motor draait wel maar de motor slaat niet aan( lijkt wel wat langzaam in eerste instantie, daarna sneller).

Het lijkt er dan op dat ik de motor verzuip, dit denk ik om dat er benzine in het luchtfilterhuis zit. Na dit droog te hebben gemaakt en een tijd je te wachten slaat de motor soms wel aan maar het lijkt steeds moeilijker te gaan. Als de auto gedurende de nacht heeft stil gestaan slaat hij meestal wel prima aan.

De timing staat goed, contactpunten zijn goed, condensator is vernieuwd, er zitten relatief nieuwe bougies in.

Anderen symptomen:
Stationair loop hij op gas iets te hoog ongeveer 1100 toeren maar soms zakt hij ineens even in en gister liep hij ineens weer langzamer stationair. Op gas is de stel schroef van de verstuiver al geheel uit gedraaid, langzamer kan hij dus niet op gas of wel?

Op benzine loopt de motor over het algemeen wat lager stationair, vorige week redelijk netjes zonder inzakken. Vandaag onregelmatig en het leek erger te worden op het moment dat ik de lichten van de auto aan deed en de radio aan zetten, kan dat? Maar het inzakken gebeurd ook zonder aanzetten van de lichten en radio, lijkt wel erger te worden.

Wie heeft wat suggesties? Ik hoop dat niet al te onsamenhangend klinkt. Ik ben eigenlijk een behoorlijke leek dus al het advies is zeer welkom!

Veel dank!
Antwoord
Even kijken of er nog olie onder het dopje bovenop je carburateur zit. Dat zou startproblemen en onregelmatig stationair kunnen veroorzaken.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
volvo142 schreef:Dag mensen,

Ik heb veel aan mijn 142 laten doen de afgelopen tijd (revisie kop en onderblok) maar helaas heb ik weer problemen….

De start motor draait wel maar de motor slaat niet aan( lijkt wel wat langzaam in eerste instantie, daarna sneller).
Accu nog goed?

volvo142 schreef:Het lijkt er dan op dat ik de motor verzuip, dit denk ik om dat er benzine in het luchtfilterhuis zit. Na dit droog te hebben gemaakt en een tijd je te wachten slaat de motor soms wel aan maar het lijkt steeds moeilijker te gaan. Als de auto gedurende de nacht heeft stil gestaan slaat hij meestal wel prima aan.
Hoe is het met de carburateur? Het lijkt alsof je vlotter het niet meer zo best doet.

volvo142 schreef:De timing staat goed, contactpunten zijn goed, condensator is vernieuwd, er zitten relatief nieuwe bougies in.
zijn je bougies ook nat?

volvo142 schreef:Anderen symptomen:
Stationair loop hij op gas iets te hoog ongeveer 1100 toeren maar soms zakt hij ineens even in en gister liep hij ineens weer langzamer stationair. Op gas is de stel schroef van de verstuiver al geheel uit gedraaid, langzamer kan hij dus niet op gas of wel?
De stelschroef (in je LPG slag) indraaien is toch minder gas, dus langzamer stationair? Je sproeiernaald (wat bedoel je met verstuiver?) heeft geen invloed op LPG rijden.

volvo142 schreef:Op benzine loopt de motor over het algemeen wat lager stationair, vorige week redelijk netjes zonder inzakken. Vandaag onregelmatig en het leek erger te worden op het moment dat ik de lichten van de auto aan deed en de radio aan zetten, kan dat? Maar het inzakken gebeurd ook zonder aanzetten van de lichten en radio, lijkt wel erger te worden.
Accu en dynamo nog ok? Check het voltage even bij motor aan en uit.
Antwoord
Er is nog genoeg olie onder het dopje. Accu geeft 12,8 volt aan.
Heb alleen gecheckt met motor uit.
Hoe check ik de vlotter waar zit dat? Of moet ik dat overlaten aan iemand die weet wat hij doet?
Met verstuiver bedoel ik het ding dat het gas regeld. Sorry ik ben echt nog een groentje op dit gebied.
Bougies ga ik bekijken. Wat zouden natte bougies betekenen?
Veel dank voor reacties tot nu toe!
Antwoord
Natte bougies; dan kan je er inderdaad vanuitgaan dat hij verzuipt (op benzine). Wellicht de spoeier in dat geval afgesteld moet worden.
Als er benzine in je luchtfilterhuis zit, maar de bougies droog, dan is je vlotter waarschijnlijk stuk. (het scharniertje kan losrammelen als de vlotterkamer vaak droog staat.).

Waar woon je ongeveer, wellicht dat iemand even snel met je mee kan kijken. Ik woon in rotterdam.
Antwoord
ik woon in amsterdamSad ga in ieder geval de bougies chekken...
Antwoord
soortgelijk probleem gehad, hoofd bougie kabel was defect
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  koel problemen :( volvo142 13 10.616 11 October 2012, 15:58
Laatste bericht: VolvoTom
  Volvo P 13194 (Amazon) start niet meer altijd breadfan866 5 6.476 5 June 2011, 12:12
Laatste bericht: VolvoDick
  Zeer slechte koude start 144 B20A Bandbox 8 6.416 7 May 2011, 09:47
Laatste bericht: Jambon
  koelings problemen B20 hesened 20 15.581 17 January 2009, 16:37
Laatste bericht: Jambon
  Koude Start B20E (in 144GL Lpg/Aut 1973) dip 1 2.879 11 October 2008, 21:29
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)