Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Uitlaatpakking wat is boven/onder voor/achter
#1
Ik probeer de uitlaatpakkingen "blind" te vervangen. Dwz zonder het spruistuk er helemaal af te halen.

Maar ik kan niet ontdekken wat de bovenkant/ achterkant is van het pakkingkje. De pasvorm is helaas niet universeel hij kan er maar op 1 (misschien 2) manier op.

Het gaat om deze:
[Afbeelding: 271704.jpg]
Antwoord
#2
Zo te zien heeft volvo er zelf wel over nagedacht:
http://www.brickboard.com/RWD/index.htm?id=1409795&msg=

[Afbeelding: exh676.jpg]
Antwoord
#3
Het vlakke kantje bij het oogje hoort boven. Toevallig donderdag ook een paar nieuwe pakkingen op een b230 geplaatst, toen was het ook even passen hoe ie moest komen.
Antwoord
#4
:mad: dan zittie toch verkeerd. (alles zit al weer bijna op zn plek :madSmile
Morgen dan toch nog maareens proberen de olieretourleiding los te krijgen. Kreeg ze niet los, kan er amper bij en zitten muur vast.

Maar glimmende kant naar je toe en platte kantje boven. Eigenlijk dus zoals je 'm op 't de plaatjes ziet liggen?
Antwoord
#5
Ja 1/8e slag met de klok mee gedraaid op de eerste foto. De pakking die wij hadden glom aan spruitstukkant. Maar in principe kan ie maar op een manier met het platte kantje naar boven.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#6
ja precies, tnx
Morgen weer ff knokkels schaven. :hurt:
Antwoord
#7
past echt maar op 1 manier, je kunt ze niet draaien

gerard spreekt uit ervaring :boxing:
Antwoord
#8
Als je de uitlaatpoorten niet kan zien lukt het best goed om ze er verkeerd om op te zetten Tongue.

Ik had een poging gewaagd om de olieretourleiding los te maken. Niet geluk dus.
Net nog even wat voorbeeldjes bekeken.Nou zag ik dat je die leiding ook gewoon uit het blok kan "trekken"?
[Afbeelding: turbowissel_11.jpg]

Gaat dat makkelijk los en net zo makkelijk weer vast? (zo te zien wel het rubberringetje vervangen?).

En die hitteschildjes voor de bougie (maar dus voor als in de weg voor tapeinden) wordt je ook gestoord van zeg...
Antwoord
#9
Ik heb inmiddels wat meer info gevonden over het olie retour pijpje naar de het blok. Er staat geen echte druk op. Je zou de pijp eruit moeten kunnen trekken.

Andere aanleiding, maar info is bruikbaar:
http://www.volvoclub.org.uk/faq/EngineTu...eplacement
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Wat is dit voor metertje? Kogelman 9 1.114 25 July 2024, 14:21
Laatste bericht: Roodblok
  Welke temperatuur switch voor een elektrische fan? gydomatra 2 1.013 1 January 2023, 20:22
Laatste bericht: gydomatra
  240 Polar stottert als tank onder 2/3 niveau komt. Brandstofpomp? marc-f 6 2.570 14 June 2022, 07:29
Laatste bericht: marc-f
  Motor slaat over net boven stationair toerental Arnic 6 4.433 13 August 2021, 09:02
Laatste bericht: Grey240Polar
  Sensor locaties voor 52mm tellers Yezzz 6 5.382 17 May 2021, 08:41
Laatste bericht: DanielR
  Stationair zakt in bij snel achter elkaar remmen TeunTimmermans 2 3.303 8 August 2018, 18:15
Laatste bericht: Grey240Polar
  B18 gebruiken als donor voor B20, wat kom ik tegen? Lennart 3 3.956 27 January 2018, 09:00
Laatste bericht: oudevolvo
  Geen plaats meer voor laatste demper lpg inbouw jero 8 6.009 10 February 2017, 10:14
Laatste bericht: 245GLE1981
  Simons uitlaat voor de 240 KennOne 4 5.334 26 October 2016, 15:23
Laatste bericht: KennOne
  LMM voor 240 b230f 1993 koosleo 0 1.795 11 April 2016, 21:46
Laatste bericht: koosleo

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)