Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
verschil revisie setjes carburateur
Hallo allen,

ik heb een (volglens mij) stromberg.. carburateur..

maar omdat deze auto erg veel op LPG heeft gereden zal er binnenkort een revisieset op moeten komen.

er worden verschillende aangeboden, ook met verschillende prijzen..
maar wat moet ik nu hebben.. ?

weer een foto van mijn interieur:
[Afbeelding: xtzpatrick089.jpg]

dank voor uw hulp!
Antwoord
Dat is een SU HS6 carburateur. Die zou iets beter tegen LPG kunnen omdat de naald middenin de sproeier zit en niet zoals in de Stromberg er door een veertje tegenaan gedrukt wordt. Wel sneller last van valse lucht. Dat is weer lastig zelf te reviseren.

Wat doet-ie verkeerd nu?

Koop een andere op Marktplaats, zijn er zat. Een Stromberg past ook, heb je ws. wel een ander gasmengstuk voor nodig.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
klein zijstraatje.. Marc, welke carb werkt beter op de B20/18..? SU of Strontberg..? marginaal?

ik ken alleen de laatste op de B20 en SU's alleen dubbel en op andere motoren.. dan heb ik het over zowel deze SU, dus met rammelende vlotterkamer en de latere met onderkamer..

Ik zou overigens gewoon van Ebay UK een setje scoren met op de foto het grote blauwe SU logo op het zakje..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Stromberg is mijn inziens beter. Houd bij volgas beter zijn vacuum door het rubberen membraan.

@ Patrick, ik heb er nog wel een paar liggen, misschien zelfs met LPG mengstuk.

Waarom wil je hem überhaupt reviseren, als je er toch alleen mee op LPG rijdt?
Groeten, Boele
Antwoord
Boele schreef:Waarom wil je hem überhaupt reviseren, als je er toch alleen mee op LPG rijdt?
asje+lagertjes lekkage..?
Antwoord
Geen idee welke beter is, lijkt me niks uitmaken. Volvo bleef de SU leveren in Scandinavië tot op de B21A, dus er zal wel iets voor te zeggen zijn.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Marc1970 schreef:Geen idee welke beter is, lijkt me niks uitmaken. Volvo bleef de SU leveren in Scandinavië tot op de B21A, dus er zal wel iets voor te zeggen zijn.
heb um idd ook gezien op een in de buurt wonende 244... alles heeft zo z'n voor en tegen.. alhoewel de afstelling van een SU me meer aanspreekt, bv de afstelling bovenin met de exentrieke sleutel, het dingetje in mijn carb is gebroken en muurvast, feitelijk moet dat vervangen worden, terwijl SU daar een grote schroef voor heeft en gewoon werkt..
Antwoord
@ Boele,

altijd interessant,

ik rijdt (nu) gemiddeld 280km op een tank LPG (netto 60 liter) is niet al te veel, en alhoewel het lekker betaalbaar rijdt, is de veiligheid van een stuk verder kunnen rijden wel prettig (al was het alleen maar naar het eerstvolgende LPG station)

ik hoop binnenkort eea uit te kunnen geven aan de auto wat er moet eea aan gedaan worden..
poly's achter, verdamper, mogelijk kachel (deze lekt iets) motor loopt best goed,

annieweej,
eerst die carb aanpakken,
= eerste zorg..
Antwoord
Oeps, dat is wel heel erg weinig 1 op 4.7, ik rij met 47 liter ruim 330 km.
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
hmmm....
ik weet t..
zou ook zomaar de verdamper kunnen zijn...
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  carburateur- injectiekop Rin 3 3.777 12 August 2014, 22:43
Laatste bericht: Rin
  stuurhuis revisie vragen ton76 13 13.342 21 August 2012, 18:24
Laatste bericht: ton76
  stuurhuis revisie ton76 0 2.209 15 April 2010, 22:49
Laatste bericht: ton76
  Revisie cilinderkop? Marc1970 1 2.691 26 August 2009, 10:55
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)