Topics: 2
Ik heb een Volvo 245 GL met een B230K motor. Deze motor is uitgerust met een EGR klep. Deze klep werkt bij mij niet meer. Hij staat altijd open ook als ik het vacuumslangetje losmaak. In de vraagbaak kan ik er niets over vinden. Weet iemand hoe ik de klep weer kan maken of vervangen?
Topics: 0
Niet vervangen, maar dichtstppen. meer vermogen en geen vervuiling inlaatkanaal meer. ik rijd zo al jaren met elke auto en nog nooit problemen met de apk gehad. gr robert
Gewoon dichtmaken. plaatje ertussen bij de flens. geeft een schoon inlaatkanaal en meer vermogen. echt geen apk problemen hoor. gr robert
Allereerst bedankt voor je reply. Maar hoe en wat moet ik dichtstoppen? Ik weet het......nieuw lid, weinig ervaring met zelf sleutelen.
Gewoon dichtmaken. plaatje ertussen bij de flens. geeft een schoon inlaatkanaal en meer vermogen. echt geen apk problemen hoor. gr robert
Bij het blok dan wel de aansluiting naar de egr klep de schroeven loshalen en een plaatje rvs/metaal ertussen stoppen. Wel goed afdichten met pakkin aan beide kanten van het plaatje. Gr robert
ok, ik ga eens kijken. bedankt tot zover