20 January 2013, 14:18
De 240SE had een probleem met de km teller, hield er afgelopen week mee op.
Mijn vermoeden was de aansluiting bij de achteras,daar was een van de draden al een keer kapotgegaan.
Vanochtend ondank de koude oostenwind en sneeuw , de stoute en warme schoenen maar even aangedaan en onder de auto gekropen om even te kijken.
Wat bleek, beide draden ware afgebroken bij het stekkerblokje op de sensor.
Deze snel ff schoongemaakt en weer "provisorisch" gesoldeerd, de boel goed afgetaped voor de zolang het koude weer nog aanhoudt en dan daarna de boel netjes weer monteren.
Na testrit was er weer een signaal naar de cockpit en kon ik de warmte weer opzoeken om te ontdooien.
Mijn vermoeden was de aansluiting bij de achteras,daar was een van de draden al een keer kapotgegaan.
Vanochtend ondank de koude oostenwind en sneeuw , de stoute en warme schoenen maar even aangedaan en onder de auto gekropen om even te kijken.
Wat bleek, beide draden ware afgebroken bij het stekkerblokje op de sensor.
Deze snel ff schoongemaakt en weer "provisorisch" gesoldeerd, de boel goed afgetaped voor de zolang het koude weer nog aanhoudt en dan daarna de boel netjes weer monteren.
Na testrit was er weer een signaal naar de cockpit en kon ik de warmte weer opzoeken om te ontdooien.
Frans z'n Volvo's: Volvo Amazon Kombi P221, B18A+ overdrive 1965, Volvo XC70, Titanium 2016,USA import