Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
LPG Onderdeel vraag
#1
Kan iemand mij vertellen wat dit voor "tonnetje"is, en wat het doet?

Was laatst bij LPG-inbouwert en had mijn auto aan de meetapparatuur om af te laten stellen, maar lpg-meneer vertelde dat hij niet goed af kon stellen omdat dat "tonnetje" geen stroom moet krijgen als de motor op LPG rijdt. (Wat dus nu wel het geval was)

Ben niet zo'n electronica-techneut; er lopen twee draadjes heen, die allebeide op dezelfzde stekker uitkomen.
Kan niet zo goed zien waar ze naartoe gaan.
Hoe kan ik deze twee draadjes dan uitschakelen als ik op LPG rijdt?

(Kan ik hem dan niet gewoon lostrekken dan als ik op LPG rijdt? vroeg ik aan de LPG man, maar (norse L#L met weinig tijd) vertelde dat dat niet kon of geen zin had oid.
Ben ik nou zo dom? stekker kan dan toch gewoon los op LPG?

[Afbeelding: tonnetje_zpsa5b7b528.jpg]
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#2
wat ik weet is dat die klep tegen nadieselen is en dus open moet staan om een motor goed te laten lopen.
Dus mischien l*lt die l*l wel uit zijn nek ik heb nog nooit eerder gehoord dat die gedeactiveerd moet worden, wel dat ze vervangen moeten worden omdat de motor slecht loopt omdat hij kapot is.
Antwoord
#3
In dat tonnetje zit een stiftje, die moet omhoog gaan als de motor aan staat (openen) en afsluiten als de motor uit gezet wordt.
Heeft inderdaad te maken met nadieselen.
Sommige mensen knippen het stiftje eraf, staat hij altijd open.

Ik heb er ook problemen mee gehad, dacht ik, maar achteraf was het gewoon de verdamper zelf.

Zie ook hier: http://volvolvo.nl/threads/7517-Slecht-s...arme-start
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#4
Het tonnetje hoort erbij, de LPG boer kan je missen. Het tonnetje sluit de stationairboring helemaal af je de stekkertjes eraf haalt of de sleutel omdraait. De gasklep heeft ook een minimale opening die iets bijdraagt aan het stationair, een warme motor zal misschien nog wat naprutten zonder deze boring. Zie TP11740 voor de details. Het andere ding wat iets verderop in de boring steekt, is de stat. stelschroef. Hiermee stel je het stat. op benzine af, als-ie dan te rijk loopt is dat even jammer maar dat is wat lastig af te stellen. Voor APK geen probleem zolang LPG op kenteken staat.

Dan stel je de LPG af, draai de stat. schroef op de verdamper lekker open tot-ie het toerental niet meer verhoogt. Dan een halve draai weer in, dat het toerental iets zakt maar nog lekker vlot rondgaat (en vrolijk blijft draaien als je koplampen, ruitenwisser, knipperlicht, aanjager en achterruitverwarming aanzet). Met de CO zit je dan redelijk goed, als er met de APK gezever van komt draai je de LPG schroef gewoon wat in tot de motor net niet afslaand hobbelig rondstampt (zodra je de garage uitrijdt draai hem weer terug).
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  B23A benzine/lpg vraag 01Dennis10 3 1.558 28 November 2022, 21:04
Laatste bericht: 01Dennis10
  Vraag over cruise control inbouw Volf 14 10.504 2 October 2019, 21:22
Laatste bericht: Volf
  Vraag bij probleem Kjet motor Yezzz 6 6.272 9 November 2016, 13:24
Laatste bericht: RM
  B23E vraag dashdot 11 8.186 6 October 2016, 17:43
Laatste bericht: dashdot
  Onbekend onderdeel Hanatarash 4 3.962 30 December 2015, 19:55
Laatste bericht: henqui
  Makkelijke vraag, lastig antwoord? Nicolaas H 52 31.960 1 July 2015, 22:57
Laatste bericht: Nicolaas H
  carb vraag herman78 25 13.294 23 January 2015, 15:51
Laatste bericht: herman78
  Koelsysteem 142 B20 vraag 142&RS2000 0 3.482 25 January 2014, 08:07
Laatste bericht: 142&RS2000
  LPG vraag Cas 7 3.611 1 April 2013, 22:39
Laatste bericht: laptoprob
  vraag over voorste uitlaatbocht Potvisboer 2 2.903 3 March 2012, 19:12
Laatste bericht: Potvisboer

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)